Mateusz19980916 305 Opublikowano 19 Listopada 2013 Szczerze powiedziawszy i tak dalej nic z tego nie rozumiem Odnośnik do komentarza
fendt309c 41 Opublikowano 20 Listopada 2013 Ja też, ale skrzynią chyba bije wszystkie ciapki. Odnośnik do komentarza
zetor10145turbo95 1200 Opublikowano 20 Listopada 2013 Heh to trzeba tym pojeździć to się załapie Plus taki że taki że wszystkie biegi co do przodu są do tyłu:) Odnośnik do komentarza
Gość konteno Opublikowano 21 Listopada 2013 Władkiem to na wstecznym można się ścigać ze starymi ursusami i zetorami Odnośnik do komentarza
XMK13 411 Opublikowano 21 Listopada 2013 Może ktoś wyjaśnić co oznaczają te ZCh, PCh, itd. i jak tu się te biegi zmienia. :blink: Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza
zetor10145turbo95 1200 Opublikowano 21 Listopada 2013 ZCh - wsteczny PCh - Luz Jak się zmienia te biegi trzeba walnąć ręką z całej siły i przeskoczy jak to w ruskim Kwestia wprawy wsteczny fajnie wchodzi nawet jak jesteś rozpędzony do przodu Odnośnik do komentarza
wlatcakomaruf 19 Opublikowano 21 Listopada 2013 PCh- do przodu, kolega się pomylił Są wersje, że biegi występują nieco inaczej, tj 1/2-3/4-5/6 a nie jak na schemacie 1/3-2/4-5/6. Nie jestem pewien, ale schemat dotyczy chyba skrzyni z 2 wajhami? Z resztą schematy biegów były już maglowane nie raz... Odnośnik do komentarza
wlatcakomaruf 19 Opublikowano 22 Listopada 2013 Oczywiście, to co do przodu to i do tyłu jest z tą różnicą, że biegi redukcyjne ( I zam i II zam) są tylko do przodu. Odnośnik do komentarza
Gość Profil usunięty Opublikowano 22 Listopada 2013 To jest chyba do tych najstarszych ruskich ktore miały jeszcze biegi na 2 wajchy Odnośnik do komentarza
tommy83 96 Opublikowano 22 Listopada 2013 Mam dwa ruski(1978 ,1988) jeden jest z takimi dźwigniami do zmiany biegów nie wtajemniczonym wydaje się skomplikowane ale kwestia przyzwyczajenia zaletą jest zmiana z 5 na 6 jedne przełożenie dźwigni i jazda a do tego dźwignia rewersu nie dostaje luzu na tulejce jak w nowszym bo dźwignia jest osadzona na skrzyni Odnośnik do komentarza
zetor10145turbo95 1200 Opublikowano 22 Listopada 2013 Tak pomyliłem się PCh to przód Tak wszystkie biegi do tyłu oprócz dwóch redukcyjnych Jak się człowiek nauczy to się jeździ najgorzej przerzuca się zam I na zam II przynajmniej u mnie tak jest czasem trzeba wziąć młotka i we wodzik przy..... Odnośnik do komentarza
wlatcakomaruf 19 Opublikowano 23 Listopada 2013 Masz tak, bo masz niewyrobione zatrzaski (albo zastałe) i/lub mocne sprężyny zatrzasków. U mnie po wymianie na nowe sprężynki (bo na starych wybijało biegi) też wszystko ciężko chodzi. Nowe sprężyny były jakieś 5mm dłuższe od starych. Albo masz źle wyregulowaną tą blokadę? Ale myślę, że to wina zatrzasków. Odnośnik do komentarza
zetor10145turbo95 1200 Opublikowano 23 Listopada 2013 To wina zatrzasków, Jak nie mam założonych tych dekielków to wszystko chodzi a jak nie to wtedy walnę młotkiem oczywiście trzonkiem żeby go nie sklepać. A jak założę te dekielki to zawsze coś się dzieje a to się zakleszczy a to bieg nie chcę wejść Odnośnik do komentarza
XMK13 411 Opublikowano 23 Listopada 2013 Dzięki za info. Ogarnąłem temat i teraz wiem jak to mniej-więcej chodzi. Faktycznie tu są dwie dźwignie - schemat z lewej to biegi, a z prawej to reduktor/rewers. Górą przerzucamy reduktor, dołem rewers. Ta skrzynka jest chyba tą najbardziej skomplikowaną. Widziałem na internecie tą prostszą z 1 dźwignią. Trzeba przyznać, że to nieźle ogarnięta przekładnia. Jest tu nawet rewers! W C-330 i C-360 oszczędzano na biegach, a tu proszę: 16/12. Odnośnik do komentarza
Gość konteno Opublikowano 23 Listopada 2013 Dzięki za info. Ogarnąłem temat i teraz wiem jak to mniej-więcej chodzi. Faktycznie tu są dwie dźwignie - schemat z lewej to biegi, a z prawej to reduktor/rewers. Górą przerzucamy reduktor, dołem rewers. Ta skrzynka jest chyba tą najbardziej skomplikowaną. Widziałem na internecie tą prostszą z 1 dźwignią. Trzeba przyznać, że to nieźle ogarnięta przekładnia. Jest tu nawet rewers! W C-330 i C-360 oszczędzano na biegach, a tu proszę: 16/12. Jak się doliczyłeś tylu biegów? Odnośnik do komentarza
zetor10145turbo95 1200 Opublikowano 24 Listopada 2013 Kolego tu jest 8 biegów do przodu i 6 do tyłu, To nie zetor tu nie ma półbiegów Odnośnik do komentarza
wlatcakomaruf 19 Opublikowano 24 Listopada 2013 Tak czy inaczej, który polski sprzęt ma tyle biegów do tyłu... ? Który ciapek ma 8 do przodu? Który starszy ciągnik ma rewers? Majstersztyk Rosjan Odnośnik do komentarza
XMK13 411 Opublikowano 24 Listopada 2013 No tak, późno było i się trochę przeliczyłem... 8/6 Odnośnik do komentarza
Gość konteno Opublikowano 13 Lutego 2016 a ten schemat na kartce z lewej strony to od czego? Odnośnik do komentarza
Bercik92 2402 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Dobrze że u mnie w Ruskim mam 2 wajchy (rewers i biegi) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się