Skocz do zawartości

Napęd pompy od tura C-360



zastąpienie wałka kardana sprzegłęm kołowym.


Rekomendowane komentarze

Ja  wnioskuję że napęd pompy nie będzie rozłączny chyba że w razie jakiejś awarii a sprzęgło kłowe jest tylko po to żeby tłumić drgania ewentualnie niwelować minimalną niewspółosiowość. A co do wielowypustu który widać na zdjęciu to twórca zastosował oryginalny wałek MTZ do napędu pompy i na jego zewnętrznej części jest wielowypust ale tu on nic nie przenosi. Moment jest przenoszony przez wielowypust znajdujący się w środku tego wałka. Ja u siebie tez stosowałem ten wałek gdyż wychodzi to dużo taniej niż dorabianie frezowanej wewnątrz tulejki.

No OK. Jest to połaczenie rozłączalne. Tyle tylko, że ten rodzaj sprzęgła wymaga unieruchomienia napędu (silnika) oraz usunięcia na czas niedziałania plastikowej wkładki amortyzujacej. Oczywiście przy uruchomieniu trzeba ja będzie ponownie włożyć. Obu tych czynności nie zrobisz z kabiny. Powinieneś też, moim zdaniem, wymyślić jakiś mechanizm ustalający pozycje wałka wtedy, gdy on działa (napędza). Przy wodziku (bo tam chyba jest wodzik) takiego mechanizmu nie widzę. W przeciwnym razie wałek może się przesuwać i może dojść do rozłączenia napędu podczas pracy lub do pracy sprzęgła nie w pełni zazębionego. To sie szybko i źle dla niego skończy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v