Skocz do zawartości

19 komentarzy

Rekomendowane komentarze

Właśnie nie porównuj zasława do wieltona bo to duuuuuża rusznica!!

 

 

Uswiadom mnie w czym, ja np. widze taka ze pusty zaslaw 12t ladownosci jest ciezszy o ponad 700kg od wietona tej tej samej ladownosci...

Panowie ,spójrzcie jak nisko jest koło zapasowe w Wieltonie , w Zasławie w sumie też  , normalnie porażka . Jak bym miał brać przyczepki to jedynie Metal-Tech. Jedyne porządne rolnicze przyczepy . Masa własna  12t to pewnie około 4 tony .

Tak mowisz michal? Tantem 12t zaslawa wazy 5200kg a normalna 4920 (z kolem zapasowym, szybrem i skrzynka narzedziowa) takze gdzie jest jest te okolo 700kg? Nie pisze 900kg bo wiadomo ze moga odbiegac wyposarzeniem itd.

Kolo zapasowe mozesz sobie polozyc na bardzo solidnie wykonany pomost lub przykrecic do burty jesli tak strasznie Ci tam przeszkadza, osobiscie zauwazylem ze nie przeszkadza tam az tak jak mogloby to sie wydawac, w polu przyczepa lgnela i ten zapas jeszcze tak blisko przy ziemi nie szedl, a jak Ci ulgnie to czy bedzie zapas czy nie bedzie to i tak nie wyciagniesz. Na ogumieniu 22.5 naprawde nie ma tragedi

Metaltech identycznie ma przykrecone kolo do ramy jak zaslaw, ale... Metaltech ma polowe tej wysokosci ramy co Zaslaw i rzeczywiscie jest jakies 15-20cm wyzej to kolo wink.png

 

 

i jeszcze ta uszczelka w podłodze która "podobno często wylatuje" i zaginający się kant od gruzu lub kamieni....

 

Zaslaw ma schowana w profilu przy burcie i tam nie jest narazona na dzialanie ladunku...

Wielton 12 t waży 4100 kg.

 

Zasław 12t waży 4000 kg.

 

Metal-Tech 12 t waży 4000 kg.

 

 

 

Wielton cena 52 000 zł

 

Zasław 53 500 zł

 

Metal-Tech niestety nie wiem.

 

 

 

Przyczepy normalne nie tandem.

 

W Wieltonie opony dają nówki i podłoga jest zrobiona z jednego arkusza blachy.

a Metal-tech nie ma żadnych gumowych uszczelek, a jest tak szczelny po 4 latach użytkowania, że jak nie jest garażowana to muszą być borty uchylone, bo inaczej na przyczepie można mieć kilkaset litrów wody :) O tym że rzepak można sypać zw każdej chwili nie trzeba nawet wspominać. także lakier po 4 latach jest w idealnym stanie, zero rdzy.

metal-tech jest najlepszym rodzimym produktem ale i najdroższym, wielton okrzyknięty ze taki dobry a nie wiem czy jest lepszy od pronaru, woda pomiędzy burtami wlatuje, burty bardzo delikatne, mocowanie łańcucha zrobione tragiczne-często nie chce się odpiąć a przy dolnym otwieraniu trzeba odpiąć bo inaczej peknie, nawet pronar dał rade to lepiej opanować...wielton zdecydowanie przereklamowany, o nalewkach jeszcze trzeba wspomnieć, jeśli chca zrobić taniej przyczepe ok ale niech one bedą w jakimś chociaż średnim stanie a u mnie cała opona skruszała i tylko czekac kiedy bedzie jej koniec  

Pronarki widzialem w trakcie pracy to tez takie piczki z beliczki w porownaniu z zaslawem...

 

 

Wielton 12 t waży 4100 kg.

 

Zasław 12t waży 4000 kg.

 

Metal-Tech 12 t waży 4000 kg.

 

 

 

Tarowalem na wadze to chyba wiem chyba ile wazy zaslaw i ile ladunku wchodzi...

Kukurydzy 13 600-14 000kg mialem na niej, a tara 4900 z groszem, takze na tej i na tandemie 12t zaslawa wozilo sie 27-28t wink.png

 

Prosze Cie bardzo, sprawdz...

http://www.zaslaw.pl...z-bz-12--12ton-

 

D-737AZ/BZ-12-(12ton)

 

Masz rację D-737AZ/BZ-12-(12ton) może ważyć 4900 ale to już z jakimś dodatkowym wyposażeniem, na stronie producenta jest że jej masa waha się 4500-5000 kg w zależności od wyposażenia a ja miałem na myśli masy w wersji podstawowej, poza tym zauważ że ona 5,2 m skrzynię czyli to taka niestandardowa 12 natomiast 12 innych producentów Metal-Tech, Wielton, Pronar mają 4,5 m skrzynię. Wiec moim zdaniem porównanie nie jest zbyt dobre, żeby było uczciwie trzeba brać pod uwagę Zasław D-737-12 który ma skrzynię tak jak  innych 4,5 m i waży 4000-4400 kg według producenta. 

Znam uzytkownikow ktorzy akurat zakupili ze skrzynia 5,2m poniewaz jest wieksza przestrzen zaladunkowa, np. do palet czy balotow slomy, jakos tak trudno jest mi sobie wyobrazic masy rzedu 12-14t zaladowane na skrzyni 4,5m dlugiej, strasznie wysoko ladunek i wieksza sklonnosc na przewrocenie jej, toc stara hl 8011 mojego ojca ma 5,25 dlugosci...


 


Tak czy inaczej dopiero po ladnych kilku latach bedzie mozna pogadac o trwalosci wieltona, zaslawa czy pronara, narazie ludzie kupujac je nie widac zeby wozili nimi ziemie, obornik czy gruz, takze nawet jak ktos posiada kilka lat i transportuje tylko zboza to te przyczepy nie posiadaja wielkich sladow eksploatacji :-)


 

Masz rację, też myślę że wszyscy teraz zbyt krótkie te przyczepy robią.


 


Za 10-15 lat okaże się czy są tak wytrzymałe jak np D-55, z mądrym to i przyjemnie pogadać. 

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×