Skocz do zawartości

PFMŻ Poznań - Orkan Z330



W Przemysłowym Instytucie Maszyn Rolniczych w Poznaniu opracowano i wykonano serię klimatyzowanych kabin do kombajnu przeznaczonego do zbioru zielonek. Nowa kabina wyposażona jest w urządzenia wentylacyjne wymieniające i oczyszczające powietrze. Została także przeszklona zadymionymi szybami ograniczającymi przepuszczanie promieni słonecznych, wytłumiona oraz zaopatrzona w kilka innych urządzeń ułatwiających pracę operatora. Kabinę przekazano do produkcji w Poznańskiej Fabryce Maszyn Żniwnych gdzie montowana jest w nowym kombajnie do zbioru zielonek ORKAN Z330, który powstał we współpracy z CSRS. Jest to całkowicie nowa maszyna tzw. II generacji 0 sterowana hydraulicznie i wyposażona w 6 różnych adapterów zapewniająca zbiór zielonki w granicach 100 ton na godzinę. Dziesięć pierwszych kombajnów przekazano już do próbnej eksploatacji w różnych regionach kraju. Produkcja tych maszyn będzie rozwijana w miarę postępujących prac modernizacyjnych i inwestycyjnych w zakładzie.


Na zdjęciu ostatnie prace wykończeniowe przy montażu nowego kombajnu Z330 w Poznańskiej Fabryce Maszyn Żniwnych.
19-02-1980r.


Rekomendowane komentarze

produkowali co oni wyprodukowali sory ale urażę wszystkich posiadaczy polskich maszyn też je mam no więc tak zacznę od sieczkarni na tym zdjęciu była to współpraca z Agrostrojem czy czymś tam co robili sieczkarnie dużo lepsze ale Polacy się z tego wycofali i zaczeli produkować z 350 co nie ma porównania z sieczkarnią ze zdjęcia, Ciągniki najpierw na licencji Zetora potem na MF, Prasy z 224 licencja DF, kosiarki bębnowe licencja DF. Jeszcze tylko nie wiem od czego Bizon pochodzi.

bizon jest łudzonco podobny do starego modelu NH, czy tam claysona.. tylko ze bizon jest w większej skali...  jedyny dobry produkt Polski wyprodukowany i stworzony w kraju, to jest nasza 330 i jego odmiany... ;) a całą reszta to licencje, kooperacje...  i to nie jst tylko wina dzisiejszej POlski, bo to zaczęło się od wujka Stalina... aby blokować wszelkie polskie wynalazki... jak wiemy duzo było polskich dobrych konstrukcji które nie weszły do produkcji,a dla czego?? bo wszystkie decyzje były uzaleznione od decyzji Partii a jak wiadomo Partią sterowała Moskwa... a Polska nie mogłą być lepsza od Rosji... Więc dajcie spokuj z tymi przepychankami POlitycznymi bo to dziecinne jest...  jak Polska odzyskała niepodległości było już za późno... bo byliśmy już 100 lat za murzynami w porównaniu z zachodem...

  • Like 1

Bizon nie jest łudząco podobny do claysona 1530 czy tam nh o tej samej nazwie, bizon jest z niego zkopiowany :D wsio pasuje oprócz blach :D po za tym polacy mieli duuużo dobrych pomysłów, tylko w polsce lepiej było wykupić licencję lub produkować coś cudzego niż temu bezpartyjnemu władkowi czy ryśkowi który nie chciał się podzielić pomysłem z partyjnymi kolegami być na pudle. Poszukajcie w necie ilu ak-wców po wojnie musiało uciec z polski z własnymi patentami i tam zrobili furore czy terazniejszych wynalazcy.


Jedna z ikon takich zapomnianych ludzi, w polsce przed 89r było dużo hut produkujących tyle stali co jedna huta w tej chwili w polsce z walcarką planetarną Sędzimira  http://pl.wikipedia.org/wiki/Tadeusz_Sendzimir      jest sporo takich ludzi...

Ale diamencik. Trochę dziwne że ich nie produkowali na masową skale. Może były zbyt nowoczesne i konstruktorzy pomyśleli "po co się spieszyć z techniką jeszcze wyprzedzimy JD i Claasa lepiej napijmy się czegoś" :D Ogumienie ma jak Z350 i silnik chyba też SW680. I jest podobna bardzo do Torona SPS 35 a nie Marsa - takie info czytałem. To zmarnowany potencjał trochę ta Z330... nie zrobiła kariery jak C-330.

Jak powstał Bizon ? Wg. opowiadań paru panów, firma New Holland Clayson wystawiała się swego czasu na targach Polagra w Poznaniu. A że polak to gościnny człowiek, to zajęli się gośćmi z firmy Clayson, wjechała wódeczka, zakąseczka, piękne panie. A sztab ludzi w tym czasie zajął się w odpowiedni sposób kombajnem który przywieźli ze sobą panowie z Holandii. Kombajn ponoć był rozkręcony w znaczący sposób, dokładnie pomierzony i skręcony do takiego stanu jak był. I tak narodził się Bizon, nowe dziecko polskich konstruktorów :D Prawda jest taka jedyne co było w PRL'u polskie w 100% to samochód Syrena. (Ale jak mawiał mój dziadek: koza nie krowa, syrena nie auto) :D

ale z was ******, google nie gryzie przygłupy, URSUS był typowo polski to polscy inżynierowie skonstruowali silnik który jest w ZETORACH, czescy inżynierowie byli tylko zastępcami a to polacy wszystko zrobili, a po drugie to BIZON to tez polska konstrukcja, po**** bizon zo40 był produkowany od 1971 roku i w ten czas nawet klas nie miał takiego rozwiniętego technologicznie kombajnu a wy pie******* o NH w tamtych latach to chyba nawet nie istniało NH więc sie pie********* zdrowo

 

Ochłoń Kolego //UlizanyZetor7745

ale z was DEBILE, google nie gryzie przygłupy, URSUS był typowo polski to polscy inżynierowie skonstruowali silnik który jest w ZETORACH, czescy inżynierowie byli tylko zastępcami a to polacy wszystko zrobili, a po drugie to BIZON to tez polska konstrukcja, pojeby bizon zo40 był produkowany od 1971 roku i w ten czas nawet klas nie miał takiego rozwiniętego technologicznie kombajnu a wy pier**licie o NH w tamtych latach to chyba nawet nie istniało NH więc sie pierdolnijcie zdrowo

 

Cytat z Wiki:

 

Firma została założona w 1895 przez Abe Zimmermana jako New Holland Machine Company w New Holland w Pensylwanii. Kupił on starą stajnię położoną na North Railroad Avenue na obrzeżach miasta, przeznaczając ją na kuźnię.

 

 

To raz, a dwa... Zetor 3011 to 1960 rok, kilka lat później polacy prikazem od góry wzięli na jego licencję. URII to niby kooperacja, ale z tego co twierdzą źródła, Czesi w nagrodę za 1968 rok, mieli do wykonania najwięcej pracy. Już nie mówiąc o fakcie że pierwsze c385 zmontowano nie w Warszawie ale w Brnie...

 

Trzy- Claas w latach 60-tych pracował nad kombajnem który będzie miał wydajność nieporównywalnie większą od konkurencyjnych produktów, czego efektem są pierwsze Dominatory 80-100 które zaczęto produkować od 1970 roku, podczas gdy u nas szał robił Bizon Z040, 2-3 krotnie mniejszy, a w ZSRR produkowano kombajn SKD-5 Sybirak który miał coś, co teraz Claas nazywa APS-em... W czasie gdy my się chwaliliśmy Z060 Gigant o przepustowości 11 kg/s, w USA International Harvester testował Axial-Flow-y o przepustowości 17.6 kg/s i to przy mniejszej mocy silnika i gabarytach, a w sąsiednim NRD już dawno produkowano E516 które pod pewnymi względami biją Giganta na łeb. Więc jednym słowem, nie ma czym się za bardzo chwalić, bo to w większości propaganda sukcesu...

 

Cztery- po co ja się produkuje, skoro baran i tak nie przyjmie tego do wiadomości bo nasłuchał się bajek... Więc info jedynie dla bardziej ogarniętych.

 

A pięć- zgłaszam Cię modercji misiaczku. Bo to co się ostatnimi czasy dzieje to sodoma i gomora...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v