Skocz do zawartości

Zetor 7211


wojtek0515

Mam problem związany z częstym blokowaniem się biegu wstecznego w tym ciągniku kiedyś ktoś mi mówił ze wystarczy cos wstawić w skrzynie i problem zginie, ale jakoś wtedy nie miałem czasu i to jednym uchem usłyszałem drugim wyleciało…. Chce to teraz jednak naprawić, bo denerwuje mnie to ze zawsze, gdy się śpieszę on się zablokuje chodź odblokowanie zajmuje 2min, ale to zawsze strata czasu… Co radzicie zrobić z tym??


Rekomendowane komentarze

mi w c360 3p zawsze się blokował na jakimś biegu i wymieniłem tą całą pałkę co wodziki przesuwa i teraz biegi chodzą jak w nówce :)

Odnośnik do komentarza

u mnie w zetorze 7211 blokował się bieg 2 . w skrzyni był tryb zjechany i łożysko igiełkowe na wałku miało luzy . to była przyczyna blokowania sie biegów . po remoncie jest ok

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Dzieje się to tylko na wstecznym i nie zawsze tylko od czasu do czasu i jak się zblokuje to wtedy dźwignia od biegów jest tak jak by bez żadnego biegu a ciągnik dalej cofa do tyłu wszystkie inne biegi działają dobrze, co do wodzika to nie wiem jak jest dokładnie, ale tatę kiedyś też to wkurzało i zaprowadził go do mechanika, który obiecał ze to zrobi, ale jednak nic to wtedy nie pomogło to, co on zrobił (a właśnie wydaje mi się ze wymieniał wodzik itp.)

 

 

Odnośnik do komentarza

dobrze wysprzęglaj, i będziesz jeździł.. ja mam podobnie w 7211 jak się nie wysprzęgli dobrze to się blokuje... ale odblokowuje w pare sekund :D bez rozkręcania...

Odnośnik do komentarza

U mnie czasem też nie trzeba rozkręcać wystarczy pobawić się reduktorem biegów polowych-szosowych… no z tego, co słyszałem to duża cześć tych zetorów ma ten problem i coś przerabiają w nich tylko, co i jak??

Odnośnik do komentarza

a tak z ciekawości bo nie mam zetora, ale nie ma w nim bezpieczników tak jak w C360? bo jak sa to te należy wymienić i bedzie ok

Odnośnik do komentarza

w C360 masz w pokrywę skrzyni wkręcone bezpieczniki które dociskają wodziki i utrzymują w danym położeniu, jeśli w tych bezpiecznikach sprężynki są już zmęczone to nie trzymiął wodzików i przy szybkiej zmianie biegów przeskoczą, albo się odbiją blokując skrzynię. No albo jest tak jak w większych Ursusach, czyli są kulki ze sprężynkami, wtedy należy wymienić sprężynki.
Jest jeszcze jedna możliwość a mianowicie taka by wyszlifować z odpowiedniej strony wycięcie w wodziku tak aby bezpiecznik wcześniej wpadał w zagłębienie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v