Skocz do zawartości

MTZ 80

Chwilowo u mnie stacjonuje ta ruska myśl techniczna czekając na nowego właściciela, więc korzystając z okazji chciałem się przekonać co tak wszyscy zachwalają w tym ciągniku. :D



Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Witek2010
  • 32 1457

U mnie tak samo w całej okolicy wszyscy uczuleni na mtz t-25... Szczególnie Ci co nigdy nie robili tymi ciągnikami nic.

 

A co Ci się nie podoba w tym ciągniku?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lisek95
  • 24 782

I jak tam się nim jeździ? ile się ceni który rok i ile on tam ma motoćasu ? :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Rolnik - Lotnik :D
  • endrju00711
  • 11 1110

Nie podoba mi się dźwignia zmiany biegów, ich zmiana i usytuowanie poszczególnych biegów, wiem wszystko wymaga wprawy operatora ale bez przesady biegi na krzyż :D Do tego sprzęgło jest masakrycznie wysokie, i ciężko się tym jeździ. Ogólnie strasznie toporny ten ciągnik, choć wszystko ma swoje plusy i minusy, tam chyba sie nic nie psuje :D Jak ktoś sobie ceni bardziej bezawaryjność i masywną konstrukcję zapominając o komforcie kierowcy to ciągnik stworzony dla niego, ale gdy ktoś lubi pracować, ale się nie zmęczyć to lepiej omijać MTZ ;) Ja osobiście jestem za komfortem więc jednak Renault bardziej preferuję i na MTZ bym jej nie zmienił ;). Teraz już wiem co to Ruska moc :)

 

Cena to z tego co wiem 11 tyś bez ładowacza, a z ładowaczem 14 tyś. "Motoćasu" :D to tam widać 1025, ale nie wiem czego i nie wiem czy działa, nie przyglądałem się dokładnie. Rok jest 79 chyba, siedem lat w polsce, zmieniana była kabina kiedyś i zakładany ładowacz czołowy już w polsce. Oryginalnie to był MTZ 82 ale z racji że ciągnik chodził tylko w transporcie nie ma ramion od podnośnika i ma zdemontowany przedni napęd, choć sama przystawka jest. ;) Jak ktoś zainteresowany ciągnikiem to na PW podam namiary na sprzedającego ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • KPK Kumurun Team
  • UrsusCzesio
  • 306 5513

A ja znowu tych wad nie zauważyłem o których tutaj wspominasz oprócz ciezko chodzącego serwomechanizmu nie mam nic do zarzucenia. Ja wprawy nie miałem i bez problemu poradziłem sobie z tym sprzetem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • KPK Kumurun Team
  • UrsusCzesio
  • 306 5513

A ja znowu tych wad nie zauważyłem o których tutaj wspominasz oprócz ciezko chodzącego serwomechanizmu nie mam nic do zarzucenia. Ja wprawy nie miałem i bez problemu poradziłem sobie z tym sprzetem. A Cena myśle że dobra

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Rolnik - Lotnik :D
  • endrju00711
  • 11 1110

Bo widzisz w zachodnich ciągnikach wszystko jest spasowane tak by zajmować jak najmniej miejsca, do tego koszty produkcji takowej części mają być maksymalnie niskie, oraz chyba najważniejsze jest to aby zadowolony klient kupił takowy ciągnik, a klient mając do wyboru komfort a jego brak zawsze wybierze komfort. A budując ciągniki MTZ nikt nie przejmował się komfortem klienta, bo taki klient w ich odizolowanym od świata kraju nie miał wielkiego wyboru, albo MTZ albo koń. Ale wracając do sedna, to po pierwsze pedał sprzęgła to jak dla czołgisty, jak już pisałem zestawienie biegów na krzyż masakra, a osprzęt silnika to wyglada tak jak by wszystkie poszczególne części silnika były tam zespawane w jedną całość, bez składu i ładu. ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mefix17
  • 8 418

Trudno się dziwić

Po wojnie zostało kupę część od czołgów to zaczęli budować z nich ciągniki :lol:

Sam mam Jumza

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • czesio200
  • 1559 7046

a jakie ciągniki w 79 roku miły komfort? :lol: w nowych mtz jest jednak troche udoskonaleń ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • czesio200
  • 1559 7046

oj zmieniło sie sporo tez tak myślałem ale jeździłem nowym belarusem 952 i jest dużo zmian nawet do mojego mtz z 2000r a co dopiero do takiego.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Witek2010
  • 32 1457

Bo widzisz w zachodnich ciągnikach wszystko jest spasowane tak by zajmować jak najmniej miejsca, do tego koszty produkcji takowej części mają być maksymalnie niskie, Ale wracając do sedna, to po pierwsze pedał sprzęgła to jak dla czołgisty, jak już pisałem zestawienie biegów na krzyż masakra, a osprzęt silnika to wyglada tak jak by wszystkie poszczególne części silnika były tam zespawane w jedną całość, bez składu i ładu. ;)

 

Tak zachodnie części produkcja ma być najtańsza za to w sprzedaży nie są tanie. Np. pompa hydrauliczna do mtz około 200 zł do zachodniego 2000 zł :D

 

Nie wiem co Ci się nie podoba w pedale sprzęgła, T-25 i MTZ to jak na swoje czasy ciągniki w których fajnie lekko chodzi sprzęgło lżej niz w nie jednym samochodzie.

A co do części silnika to są jak dla mnie fajnie rozmieszczone proste i łatwo dostępne :D gorzej już w t-25

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • 255
  • 95 491

Tyle że zachodnia pompa jest wytrzymalsza i zrobiona z lepszych materiałów niż wschodnia.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • czesio200
  • 1559 7046

co sie zmieniło..?

układ kierowniczy całkiem inny.

przedni most całkiem inny.

skrzynia inna.

podnośnik inny.

sterowanie womem i innymi duperelami inaczej rozwiązane.

jedyne co "chyba" zostało to silnik ale silnik w mtz jest tak samo dobry jak w niejednym z zachodu.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bartekvet
  • 11 703

A już myślałem że MTZ kupiłeś... Ktoś mi mówił ze MTZa macie, ale ja mu uwierzyć nie mogłem, bo jak tak z Renaty na mtz? :D

A tak z ciekawości to kupiliście może jakiś ciagnik? :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Rolnik - Lotnik :D
  • endrju00711
  • 11 1110

A no coś tam ojciec kupił, narazie jest u mechanika, za jakiś czas dojedzie do nas ;) A przesiadka z Renault na MTZ to musiał bym byc chyba desperatem, on tylko chwilowo u nas stacjonuje ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.