Skocz do zawartości

MTZ 80



Chwilowo u mnie stacjonuje ta ruska myśl techniczna czekając na nowego właściciela, więc korzystając z okazji chciałem się przekonać co tak wszyscy zachwalają w tym ciągniku. :D


Rekomendowane komentarze

Nie podoba mi się dźwignia zmiany biegów, ich zmiana i usytuowanie poszczególnych biegów, wiem wszystko wymaga wprawy operatora ale bez przesady biegi na krzyż :D Do tego sprzęgło jest masakrycznie wysokie, i ciężko się tym jeździ. Ogólnie strasznie toporny ten ciągnik, choć wszystko ma swoje plusy i minusy, tam chyba sie nic nie psuje :D Jak ktoś sobie ceni bardziej bezawaryjność i masywną konstrukcję zapominając o komforcie kierowcy to ciągnik stworzony dla niego, ale gdy ktoś lubi pracować, ale się nie zmęczyć to lepiej omijać MTZ ;) Ja osobiście jestem za komfortem więc jednak Renault bardziej preferuję i na MTZ bym jej nie zmienił ;). Teraz już wiem co to Ruska moc :)

 

Cena to z tego co wiem 11 tyś bez ładowacza, a z ładowaczem 14 tyś. "Motoćasu" :D to tam widać 1025, ale nie wiem czego i nie wiem czy działa, nie przyglądałem się dokładnie. Rok jest 79 chyba, siedem lat w polsce, zmieniana była kabina kiedyś i zakładany ładowacz czołowy już w polsce. Oryginalnie to był MTZ 82 ale z racji że ciągnik chodził tylko w transporcie nie ma ramion od podnośnika i ma zdemontowany przedni napęd, choć sama przystawka jest. ;) Jak ktoś zainteresowany ciągnikiem to na PW podam namiary na sprzedającego ;)

Bo widzisz w zachodnich ciągnikach wszystko jest spasowane tak by zajmować jak najmniej miejsca, do tego koszty produkcji takowej części mają być maksymalnie niskie, oraz chyba najważniejsze jest to aby zadowolony klient kupił takowy ciągnik, a klient mając do wyboru komfort a jego brak zawsze wybierze komfort. A budując ciągniki MTZ nikt nie przejmował się komfortem klienta, bo taki klient w ich odizolowanym od świata kraju nie miał wielkiego wyboru, albo MTZ albo koń. Ale wracając do sedna, to po pierwsze pedał sprzęgła to jak dla czołgisty, jak już pisałem zestawienie biegów na krzyż masakra, a osprzęt silnika to wyglada tak jak by wszystkie poszczególne części silnika były tam zespawane w jedną całość, bez składu i ładu. ;)

Bo widzisz w zachodnich ciągnikach wszystko jest spasowane tak by zajmować jak najmniej miejsca, do tego koszty produkcji takowej części mają być maksymalnie niskie, Ale wracając do sedna, to po pierwsze pedał sprzęgła to jak dla czołgisty, jak już pisałem zestawienie biegów na krzyż masakra, a osprzęt silnika to wyglada tak jak by wszystkie poszczególne części silnika były tam zespawane w jedną całość, bez składu i ładu. ;)

 

Tak zachodnie części produkcja ma być najtańsza za to w sprzedaży nie są tanie. Np. pompa hydrauliczna do mtz około 200 zł do zachodniego 2000 zł :D

 

Nie wiem co Ci się nie podoba w pedale sprzęgła, T-25 i MTZ to jak na swoje czasy ciągniki w których fajnie lekko chodzi sprzęgło lżej niz w nie jednym samochodzie.

A co do części silnika to są jak dla mnie fajnie rozmieszczone proste i łatwo dostępne :D gorzej już w t-25

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v