Skocz do zawartości

Ursus



fajny ciągnik miał szersze opony,komplet obciążników,klimatyzację cena 130 tyś zł.


Rekomendowane komentarze

To jest chyba 6824, ale z takim wyposażeniem i taką ceną to :o super ciągnik.

@paelmf ale co zrobisz taka kiedyś była Polska że wszystkie losy fabryk zależały od rządu, ale widać że Ursus się stara coś próbuje robić i jak na razie mu to wychodzi. A 10 lat temu zrobili taki ciągnik, nawet o wiele lepszy ale niestety sprzedali go steyrowi czyli 1414s.

Czytając wasze wypowiedzi, prócz kolegi Fujitsu, przypomina mi się cytat z filmu "Kariera Nikosia Dyzmy": "Pierd***cie Hipolicie". Jakby Ursus kiedykolwiek był naprawdę wielkim potentatem. Prawda jest taka, że Ursus radził sobie dobrze za komuny kiedy firma miała zakontraktowaną ilość ciągników jaką ma wyprodukować i dostawała za to pieniądze. Nie poradzili sobie w czasach gospodarki rynkowej i teraz starają się jakoś odbić od dna, a co z tego będzie czas pokaże. A co do tego, że ktoś, chociaż nie bardzo rozumiem kto, chciał wykończyć ursusa - oni się sami wykończyli swoim brakiem rozwoju

@Fujitsu jak oni mogli chcieć kupić licencje steyra jak ten ciągnik był zrobiony w 1993r. a licencja od MF została zakupiona w 1974r. przecież to jest różnica 19 lat. Pamiętam że nawet kiedyś toczyła się na jakimś forum dyskusja i doszło do tego że ktoś napisał list do prezesa Ursusa Pana Andrzeja S. i napisał że ten ciągnik został stworzony w 100% przez ursusa a nie został wprowadzony ponieważ miał wiele wad konstrukcyjnych i nie mieli pieniędzy na zlikwidowanie wszystkich wad więc sprzedali go spółce CNHS i po 5 latach zaczęli produkcję tych ciągników pod swoją nazwą.

@macieja910 radził sobie dobrze bo wtedy istniały skr-y i pgr-y a nie można było kupować ciągników z zagranicy więc i tak musieli to kupić, a wiadomo jak w pgr-ach było traktor zajeździli sprzedali jeszcze drożej prywatnej osobie a oni sobie kupili nowy bo mieli je na wyciągnięcie ręki a nie tak jak szary obywatel RP musiał czekać parę lat na nowy ciągnik. Natomiast że się nie rozwijali to druga sprawa bo nie mieli pieniędzy ich konstrukcje były przestarzałe a tamtejszy rząd nie pozawalał się im rozwijać kazał iść na ilość dopiero po 1989r. gdy zostały otwarte granice każdy rzucił się na zagraniczne ciągniki i kombajny (wcale się nie dziwię), wtedy w ursusie diametralnie spadła ilość produkowanych ciągników bo były przestarzałe, nie mieli pieniędzy na modernizację więc w małym stopniu produkowali to na co mieli pieniądze, dopiero w 1998r. została zamknięta produkcja ursusa na krótki czas do puki nie przejął go jego spadkobierca który nazwał się Ursus sp. z o o. I oni nadal produkowali te MF-y pod nazwą Ursusa dopiero od ok. dwóch lat zaczęli coś modernizować w szczególności gdy ursusa wziął w swoje ręce Pan Andrzej a wiadomo że w jeden rok nie da się nic zrobić przy takiej małej ilości pieniędzy dopiero parę miesięcy temu dostali dofinansowanie więc czas okaże co nowego pokażą, bo zrobienie nowego ciągnika to nie jest taki chop siup. A do tego zmienili prezesa więc teraz nic nie wiadomo co to będzie.

To tyle z mojej strony.

Pozdrawiam.

tez slyszalem o tym ze ten 1414s to byla polska konstrukcja tyle, ze zbyt droga do produkowania na wieksza skale, bo wiadomo, slrzynie z rewersem EH, EHR, klimatyzacja, polbiegi, fotel pneumatyczny, takie rzeczy w tamtych latach to byl luksus i mysle, ze sprzedaz tego modeli nie wygladala by najlepiej... a co do modernizacji to juz cos ze wprowadzaja wreszcie te skrzynie z rewersem EH, jest EHR (w wiekszych modelach) jak na Ursusa to duzo. w ofercie brakuje jeszcze ciagnikow 120-140 KM ale mysle ze to tylko kwestia czasu oczywiscie jesli Ursusy beda sie dobrze sprzedawac...

@pioter to powiedz mi czemu tego Ursusa 1414s zaprezentowano w 1993r a steyr-a w 1995r? To co oni się w czasie przenieśli? Jestem w 100% pewny że jest to model ursusa, tak samo jak było z Polskim samochodem Beskid 106, wymyślony przez Polaków ale nie wszedł do produkcji bo nie było pieniędzy i po paru latach eureka renault twingo niby wymyślony w 100% przez renault i co? Polacy go sprzedali renult żeby mieć chociaż z tego jakieś pieniądze albo był pewien ciągnik siodłowy nie wiem czy był to prototyp od stara czy żuka nie pamiętam już i też prototyp gdzieś zaginął i po paru latach znów renault wydało identyczny samochód pod nazwą renault magnum. A nie pamiętacie jak Francuzi się pchali po naszego Ursusa serię U? Gdyby nie nasz Polski przemysł to prawdopodobnie Renault by nie było.

Widzę że nie wszyscy wierzą w to że Ursus stworzył taki ciągnik no ale cóż cuda się zdarzają. Można by jeszcze wiele długich godzin rozprawiać o Polskiej motoryzacji, co ciekawego powstawało ale to by było zbyt dużo pisania.

Ps. Właśnie mi się przypomniało był to Żuk AE, jeżeli znajdę coś na jego temat to wstawię.

Po pierwsze Polacy nie sprzedali Beskida dla Renault, tylko Renault zaprezentowało swój nowy samochód twingo dzień po wygaśnięciu polskiego patentu na Beskida...

 

A tutaj mamy artykuł w którym piszą, że Ursus 1414s został wyprodukowany we współpracy z austryjackim Steyr:

http://new-arch.rp.pl/artykul/28893_Czekanie_na_nowa_polityke_finansowa.html

 

Skąd masz takie informacje, że Steyra zaprezentowano dopiero w 1995 roku?

@newholland15 - Ursus przed 1989 rokiem radził sobie b. dobrze, ponieważ jego produkty były na światowym poziomie (świadczą o tym rozmaite medale i certyfikaty zdobyte na różnych wystawach i targach).

Z Twojego postu można wywnioskować, że Ursus produkował tylko na rynek krajowy. A o wersjach eksportowych nie słyszałeś? I nie mów mi, że Ursus produkował tylko traktory dla rynku państw socjalistycznych. Ciągniki z Ursusa szły na cały świat (włącznie z USA). Jeśli byłyby takie kiepskie i przestarzałe konstrukcyjnie czy Stany Zjedn., które mają masę swoich producentów brałyby jakieś Ursusy z PRLu?

Po 1989 roku ludzie rzucili się na zachodnie maszyny? Gdzie Ty to widziałeś? 3/4 społeczeństwa na bezrobociu przez "uzdrowienie" gospodarki przez Balcerowicza, bieda wszędzie aż w oczy szczypie i zachodnie maszyny? Normalnie mnie zaskoczyłeś...

A produkcja traktorów w Ursusie spadła nie przez przestarzałe konstrukcje, ale przez to, że nie było PGRów, które w dużej mierze były odbiorcami ciągników. Po transformacji ustrojowej się okazało, że kiedyś po odczekaniu jakiegoś okresu, rolnik w końcu dostał nowy traktor, a teraz go nie stać zwyczajnie. Ci co mieli szczęście pokupowali sprzęt z rozbitych PGRów. W ten sposób rynek nasycił się traktorami i taka wysoka produkcja jak dawniej nie była potrzebna. Ursusa przytłoczyły też zaciągnięte kredyty (bo rządzącym po 1989 roku nie przyszło do głowy, aby największe zakłady wspomagać - zresztą tak jest do dziś) dla utrzymania produkcji.

A produkcja NIGDY nie była zatrzymana. Tylko momentami była b. niska.

I tak oto się rozpisałem, ale nie lubię jak ktoś głupoty pisze, a nie ma pojęcia <_<

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v