Skocz do zawartości


Inne zdjęcia w Ursus C-385 - 1954

17 komentarzy

Rekomendowane komentarze

Większe opory są jak masz wyłączony przedni napęd a więc większe spalanie. Ale za jak masz włączony to ciągnik idzie jak burza i spali mniej paliwa niż taki sam ciągnik z napędem 2WD ;)

Większe opory są jak masz wyłączony przedni napęd a więc większe spalanie. Ale za jak masz włączony to ciągnik idzie jak burza i spali mniej paliwa niż taki sam ciągnik z napędem 2WD ;)

Tutaj się z Tobą nie zgodzę, włączenie napędu np. na rżysku powoduje zwiekszenie oporów m. in. na silniku co powoduje wieksze spalanie, no chyba ze chodziło Ci o właczenie napędu w grząskim terenie to wtedy sie zgodze

Ale na tym rżysku to ciągnik obciążony czy nie ? Może nie sprecyzowałem mojej poprzedniej wypowiedzi ale chodziło mi głownie o ciągnik który jest obciążony ( czyt. pracuje z jakąś maszyną bądź coś ciągnie ) z włączonym przednim napędem spali mniej paliwa jak ten sam ciągnik z napędem 2WD bo będzie miał mniejszy poślizg kół. pozdrawiam

Niezależnie od tego czy z obciążeniem nie na rzysku lub na innym twardym terenie, jadąc na napędzie zuzyjesz wiecej paliwa. Co do drugiej czesci twojej wypowiedzi to wiadomo ze w grzaskim terenie ciagnik z właczonym 4x4 spali mniej niz bez przodka. rowniez pozdrawiam :rolleyes:

aj tam czepiacie sie szczegółów :P nie od dzisiaj wiadomo że ciagnik z napedem jest nie zastapiony w robocie w polu...(mam na mysli ciezką robote) a ile on tego paliwa wiecej spali?? napewno mniej niz ciagnik bez napedeu w tej samej robocie i z ta sama maszyna i na tym samym terenie... bo jak naprzykład bedzie robił cis załóżmy na tym nieszczesnym ściernisku bez włączonego napedu... choć nie znam sytuacji jak to mozna pracowac w polu na wyłączonym napedzie kiedy sie go ma??? :blink: ja czasami jak prasuje to wyłaczam, ale włączam sobie wtedy kiedy potrzeba... no ale wracajac do tego ścierniska.. to mamy dwa cagniki 912 i 914 podjazd pod górke i z górki.... to wiadomo 914 właczamy naped i smiga az sie kurzy a z górki wyłaczamy i dalej jedziemy.... a co tym czasem robi 912?? napewno spali wiecej paliwa podjezdzając pod takie górki na godzine niż 914 w ciągu godziny...

wiec takie gadanie że na wyłaczonym napedzie to jast tylko teoretyczne gadanie , bo nie zaprzeczam że jakieś marne procenty spali... ale i tak jestem pewien na 1000% ze chłopak teraz w ciągu roku zaoszczedzi kupe paliwa podczas roboty..

a jesli chodzi o te wieksze spalanie podczas roboty , i te wszystkie opory.. to jest temat rzeka...

gdzyby kazdy na to patrzył to nawet głupi alternator wpływa na większe spalanie , o sprezarce juz nie wspomnę...

a jestem ciekaw jekie macie ciśnienie w swoich oponach w ciągnikach?? jestem pewnien ze 80% z was ma cisnienie w granicach 1.2-1.5 Bar.. a to jest cisnienie transportowe... na spalanie ma wpływ nawet zuzycie opon i rodzaj bieżnika..

heh a ja sie pochwale i powiem że w swoim mtz'cie mam 0,8 bara jak robie w polu wiec nie należe do tych 80% no a do transportu dobijam do 1 bara :rolleyes:

Hmmm a ja nawet nie sprawdzałem jakie mam w ciśnienie w gumach. pewno coś ponad 1 bar. A co do wypowiedzi ! FINN to się zgadzam z tym że nawet alternator powoduje większe spalanie a tym bardziej jak go się jeszcze solidnie obciąży właczając wszystko co jest podpięte pod inst. el. i świeci. A co do tego napędu to mi by się nie chciało tyle razy włączać i wyłączać podjeżdżając pod każdą górkę. Przedniego napędu używa się według potrzeb. A nie tam jak jest to się jeździ na wł. bo po całym dniu pracy ciągnik spali 4 PLN mniej. Pozdrawiam wszystkich mechanizatorów!! :D

@FINN ja sie nie czepiam, odpowiedziełem tylko na post @drozdzik. No i bardzo dobrze ze kolega załozył sobie napęd, zaoszczedzi sobie paliwa, czasu i nerwów. Co do cisnienia w oponach to nie wiem jakie jest, opony lekko sie uginają chociaż prawa bardziej sie ugina

Choćby spalał i 5 litrów na godzinę więcej to pracy jaką wykona z przodkiem nie da się porównać z ta, gdyby miał przód wyłączony. Już nie mogę się doczekać wiosny. Ciekawe jak w polu będzie szedł ;p

Ale panowie dla jasności moje pytanie na początku nie sugerowało ,że spali więcej ;)

Byłem i jestem ciekawy czy spalanie wzrośnie czy spadnie (ogólnie w ciągu np. roku) bo tak jak piszecie raz jest tak a raz tak ...

@goldech912- dasz znac za jakiś czas pod swoim zdjęciem jak to w końcu jest z tym spalaniem :) ok?

Ok. Tak się składa, że mam 7 ha pola oddalonego ode mnie o 10 km (ogromne góry piachy i glina na zmianę). I zawsze jak po żniwach rano wyjeżdżałem gruberować Ursusem 912 zalanym po sama górę paliwem to gdy wracałem potrafiło mi zbraknąć paliwa dosłownie kilka metrów przed domem. Miałem już tak 3 razy prawie co roku. Ostatnio wziełem na zapas 10 litrów i jak dolałem to starczyło na powrót. Teraz zobaczymy jak to będzie z przodkiem. Myślę, że będzie to miarodajny test.

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×