Skocz do zawartości

Pług szczytowy do śniegu



Przystosowany z myślą o ciężkich ursusach.


Rekomendowane komentarze

Tak śniegu ci u nas tej zimy dostatek, a ja jak nie ma wyjścia to spycham wszystko na boki ustawiając się w poprzek drogi, a potem dopiero normalnie do przodu.

Napisz czy jesteś z łańcuchów zadowolony, bo myślę o czymś takim ale nie wiem czy warto, bo jak czasem dostaję zlecenia na drugim końcu gminy to muszę jechać krajówką,a ona jest czysta.

Taki pług jest dobry wtedy, gdy jest dużo śniegu i trzeba się przebić przez zaspę. Do dobrego odśnieżania wolałbym pług jednostronny, bo najszybciej odśnieżysz poszerzysz drogę, mniej znosi ciągnik. Ten ciągnik z dobrym dociążeniem tyłu i przodu przy pługu jednostronnym nie powinien mieć większych kłopotów. Co do pługa to wygląda na solidną robotę.

Z łańcuchami o wiele lepiej idzie szczególnie po dużych zaspach bo ma się czym oprzeć na drodze, ale po krajowych czystych drogach nie wiem czy w ogóle można wyskoczyć z łańcuchami na kołach? Ale jest jeden minus: jeśli są za luźno nałożone, jak się szybciej jedzie wtedy strasznie stukają o błotniki, więc trzeba mocno naciągać na koła i dobrze by było żeby był też duży prześwit miedzy błotnikiem a kołem. Nie polecałbym łańcuchów do ciągników z plastikowymi błotnikami bo wiadomo co robi łańcuch jak zacznie stukać. Widziałem łańcuchy na kola które były zrobione całkiem inaczej niż te zwykłe a mianowicie na środku koła były dane takie obręcze pospinane łańcuchem w taki sposób że wszystko było ściśle przylegające do koła a te obręcze miały wypustki metalowe coś w rodzaju jak na końskiej podkowie żeby się lepiej wbijało w lód.Chyba nawet takie można kupić ale nie wiem gdzie i za ile. Typek mówił że gdzieś ze Szwecji przywiózł.

Jeśli nie masz pagórkowatego terenu i dajesz sobie rade bez tego to nie zakładaj.

Właśnie, potwierdzam, ten pług na filmiku jest niewyprofilowany, może trochę za szeroki i zbyt daleko odstawiony od przodu ciągnika.

 

Szerokość ok 2 metry, ma tam takie płozy ale chyba za niskie bo trochę rzuca jak się jedzie pierwszy raz po żwirowej drodze, ale zrobiony jest z blachy 12 mm więc jest ciężki i nie tak łatwo go przesunąć na bok, ale jak wysokie zaspy to niestety trzeba poprawiać drugi raz bo trochę znosi.

 

 

Nawzajem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v