Skocz do zawartości

Zetor 7745



Niestety sprzęgło nie wytrzymało do końca roboty, za długo zwlekałem z wymianą tarczy i oto efekty.


Rekomendowane komentarze

Opony wymieniłem wiosną, wszystkie cztery jednocześnie.Z przodu są 320/85R-24 a tył 420/85R-34.Radialne o pełnym profilu firmy MITAS.Wybrałem takie bo bieżnik w nich nie ucieka do środka jak w niektórych tylko jest tak szeroki jak opona, co zresztą widać.Koszt razem z wymiana na odpowiedniej maszynie i nowymi dętkami to troszkę ponad 5000 zł.

Faktem jest że na takich gumach oparcie jest nie ziemskie, ale niestety skróciło to żywotność sprzęgła od jazdy. W czasie roboty czułem że się "ślizga", ale myślałem że dojadę do zimy i na spokojnie się wymieni co trzeba. Niestety tarcza była tak cienka że puściła widoczna pokrywa sprzęgła.

Przymierzałem się do sprzęgła o średnicy 310 mm z ceramiczną tarczą, ale serwisanci z KALISZA odradzali mi to ze względu na koła tylne 34"a poza tym tarcza ceramiczna jest ponoć dużo twardsza i szlifuje pozostałe elementy.

Masz rację te ceramiczne tarcze są o wiele trwalsze. Ja się nad zmianą sprzęgła zastanawiałem, ale nie zmieniłem. Powód był taki że w KALISZU nie mieli na miejscu wszystkiego co było by potrzebne do zmiany na średnicę 310 mm, to zn. koło zamachowe dwie tarcze dociskowe i pokrywa, więc pozostałem przy śred. 280mm, ale chciałem mieć tarczę ceramiczną i niestety zanim do nich dojechałem to ją sprzedali i lipa.Czas oczekiwania na części ok. tydzień i odpuściłem sobie bo mam jeszcze troszkę roboty, jak bym chciał wszystko wymienić to by trzeba parę złoty, a nie planowany był teraz ten wydatek, no i a poza tym te elementy robocze sprzęgła, które mam nie są już takie idealne i ta ceramiczna tarcz z pewnością by je dobiła przy tym rozmiarze kół i stanie bieżnika.

Ale w przyszłości kto wie, zobaczymy jak długo wytrzyma to co zamontowałem.

Tak ten rozmiar dla tego modelu to standard, ale ten standard niestety nie wpływa zbyt dobrze na żywotność sprzęgła które jest identyczne jak w modelu 5211.

 

Ja jako ciekawostkę napiszę że (o ile mi wiadomo) nowsze modele, czyli od 3320-40 do 7320-40 miły to niedociągnięcie poprawione przez zmianę sprzęgła z 280 mm na 310 mm i tarczą ceramiczną, a poza tym z tego co wiem to tylne koła miały 30" ale 18,4.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v