Skocz do zawartości

Bizon Z115 Dynamic hydrostatic


Przemek15

1998r., silnik Andoria 170 KM, napęd hydrostatyczny, skrzynia 3-biegowa, klimatyzacja, pełne kopiowanie terenu, centralne smarowanie, ocynkowane podzespoły B)




Rekomendowane komentarze

Niezła litania wypoażenia. A odnośnie centralnego smarowania to takie że tylko kalamitki wyprowadzone w jedno miejsce czy również dozowanie smaru jest automatyczne. Jak patrze na ten kombajn to zastanawiam sie dlaczego Bizon musiał upaść. Oby w przyszłości podobny los spotkał New Hollanda.

Odnośnik do komentarza

te kabiny były drogie, bo i w bs takie montowali coś 25 tys za nią było dopłaty, ale nasi rolnicy brali zwykłe ze wzglendu na cene.

Odnośnik do komentarza
Co to jest właśnie te kopiowanie terenu z góry dzięki za odpowiedź.

 

Kopiowanie terenu to jest coś takiego że jak masz pochyłość to tnie równo z każdej strony bo heder się dostosowuje z gardzielą do tej pochyłości

 

PS Super Bizon wygląda jak by sezon temu zjechał z taśmy B)

Odnośnik do komentarza

Nie na eksport ale normalnie na krajowy rynek, tylko sprzedaż nie za bardzo szła, bo ludzie woleli Rekorda, a potem to już całą fabrykę wchłonął NH.

Odnośnik do komentarza

ladna maszyna ale w wersji z ta kabina to zadko sie spotyka to prawie jak trafic w lotka. a maszyna ekstra B) a jak sie sprawoje bo juz tu gdzies czytałem ze ktos nazekał na wydajnosc i ze awaryjny jest a jaka jest twoja opinia???( chodz wiadomo jak sie dba tak sie ma i nie kazdy ma powołanie do operowania takim sprzetem)

Odnośnik do komentarza

Żeby dalej firma Bizon istniała i takie piękne kombajny robiła to w Polsce niebiesko by było... :D Śliczny Dynamic... :)

Odnośnik do komentarza

A czy Dynamic był produkowany na jakiejś licencji, czy to była Polska myśl techniczna?

Pozdrawiam i życzę powodzenia w poszukiwaniu rzadkich Polskiego sprzętu!!!

Odnośnik do komentarza

Dynamic jest 100% myślą techniczną. Prototyp byl już testowany w 1993 roku. W 1994 podjęto rodukcje seryjną. Maszyna powstała z realizacji projektu tzw. T1. Dynamic miał być odpowiedzią na postęp zachodnich marek. Użytkownicy chwałą sobie ten komajn. Ciekawostką jest dość oszczędny silnik. Mimo że jest mocniejszy od Rekorda.

Odnośnik do komentarza
to jakaś wersja eksportowa czy na kraj też szły z takim wyposażeniem??

To jest ściślej kombajn, który pracował od nowości na pokazach w Danii. Stamtąd został sprowadzony do Polski i Rolserwis Płock sprzedał go obecnemu właścicielowi B) Tak więc te jego max wyposażenie było zrobione dla tzw. dobrego wrażenia za zagranicą. Wg duńskich badań czyścił lepiej od Claas'a

 

Kilka chyba na polski ryneka reszta dodani albo gdzieś indziej. Ale kabinka to super jest.

Generalnie zrobiono 92 lub 94 szt. wszystkich Dynamiców (w tym ok. 5 hydrostatyków). Export to bym powiedział jakieś 10% max

 

Niezła litania wypoażenia. A odnośnie centralnego smarowania to takie że tylko kalamitki wyprowadzone w jedno miejsce czy również dozowanie smaru jest automatyczne. Jak patrze na ten kombajn to zastanawiam sie dlaczego Bizon musiał upaść. Oby w przyszłości podobny los spotkał New Hollanda.

Po prostu centralne zadawanie smaru (zbiorniczek uzupełniasz), który jest pompką rozprowadzany do wszystkch punktów w kombajnie

 

slyszalem ze do tych kombajnow bardzo trudno o czesci... czy to prawda?? znajomy sie nad kupnem takiego zastanawia...

Z łożyskami, pasami i częściami BS-owskimi nie jest najgorzej, ale już jakieś koło pasowe to po zawodach

 

Odemnie facet ze wsi kupił takiego tylko nie w takim wyposażeniu i mniej koni ma jego Dynamic.

Zgadza się. Zwykły Dynamic ma 150 KM. W Dynamicu montowano też silnik Perkins 152 KM i Valmet 175 KM

 

te kabiny były drogie, bo i w bs takie montowali coś 25 tys za nią było dopłaty, ale nasi rolnicy brali zwykłe ze wzglendu na cene.

BSów tylko 5 szt. zrobiono z kabiną Bosala. Fabryka od razu podjęła decyzja, że wszyskie te kabiny idą na Dynamica, a przy BS-ie zostaje polska

Odnośnik do komentarza
Niezła litania wypoażenia. A odnośnie centralnego smarowania to takie że tylko kalamitki wyprowadzone w jedno miejsce czy również dozowanie smaru jest automatyczne. Jak patrze na ten kombajn to zastanawiam sie dlaczego Bizon musiał upaść. Oby w przyszłości podobny los spotkał New Hollanda.

 

Czemu miał by go taki los spotakc ?

Odnośnik do komentarza
Co to jest właśnie te kopiowanie terenu z góry dzięki za odpowiedź.

wdłużne i poprzeczne dostosowywanie się hedera do ukształtowania podłoża w dwóch trybach - tak jak u Claas'a Auto-Contour, HeaderTrak u JD, AutoFloat u NH

itd.

Co to jest właśnie te kopiowanie terenu z góry dzięki za odpowiedź.

 

Kopiowanie terenu to jest coś takiego że jak masz pochyłość to tnie równo z każdej strony bo heder się dostosowuje z gardzielą do tej pochyłości

 

PS Super Bizon wygląda jak by sezon temu zjechał z taśmy B)

Gardziel się nie dostosowuje, a tylko przednia płyta, która jest osadzono na głównej części obrotowo poprzez sworzeń

 

ladna maszyna ale w wersji z ta kabina to zadko sie spotyka to prawie jak trafic w lotka. a maszyna ekstra B) a jak sie sprawoje bo juz tu gdzies czytałem ze ktos nazekał na wydajnosc i ze awaryjny jest a jaka jest twoja opinia???( chodz wiadomo jak sie dba tak sie ma i nie kazdy ma powołanie do operowania takim sprzetem)

Niemal wszystkie Dynamici Z115 miały tą kabinę, czyli ok. połowa produkcji, więc nie jest taka rzadka. Znam kilkunastu użytkowników Dynamica i żaden na jakąś szczególną awaryjność nie narzekał. Wydajność trochę większa od Rekorda, zwłaszcza przy wilgotnym

 

dynamic to ala sampo ala bizon troche z tego troche z tego nie byl czystej mysli techniczmej bizona.

Dodałbym jeszcze, że też trochę Claas. Niektóre Dynamici miały 3D jak w Claas'ach. Generalnie koszt sitowy jest wzorowany na Claas, kabina i heder od Sampo, separator jest polskiej konstrukcji. Wszystkiego też nie wiem.

Odnośnik do komentarza

przemek15 u mnie w okolicy jest dynamic i ma kabine jak bs ale wiem ze zbytnio go nie chwala bo czesto stoi a to gospodarstwo posiada okolo 15 kombajnow moze tez czesto stoi przez to ze czesci cieszko dostac niewiem sam dokladnie bo kolegi ojciec tam pracuje ale nie pytalem sie dokladnie o dynamica bo on pracuje na claasie leksionie 540 i on sie nie psoje bo jest nowy :P

Odnośnik do komentarza

Pamietam jak na poczatku lat 90-tych trzy sztuki tych maszyn testowano w pobliskim gospodarstwie a dwie z nich pracowały na polu mojego sąsiada który po znajomosci załatwił sobie darmowy zbiór. Miałem okazje oglądać ich prace, wtedy robiły naprawde super wrażenie a szczególnie nowa kabina z komputerem, klimatyzacją i na tyle niska że nie mozna było w niej stać podczas pracy, pamietam też że pracowały z zadziwiającą jak na tamte czasy prędkością i kolejną sprawą jaka utkwiła mi w pamięci były nieprawdopodobne straty ziarna ale mogły one być spowodowane błędem operatora, ponieważ jeden z inżynierów nadzorujących ich prace śmiał się z operatora który narzekał na słaby silnik podczas przejazdu 40 kilometrów z FMŻ na testy, okazało sie że całą droge jechał na ręcznym hamulcu.

Odnośnik do komentarza
slyszalem ze do tych kombajnow bardzo trudno o czesci... czy to prawda?? znajomy sie nad kupnem takiego zastanawia...

racja im żadziej kombajn spotykany tym trudniej o częsci...

Odnośnik do komentarza

piekny jak marzenie. i powiedzcie mi teraz dlaczego fabryka upadla. gdyby produkowali caly czas takie kombajny jak ten to mysle ze Bizon konkurowal by dzis z claasem i jd. ale nie bo polska- komunistyczna wladza chciala zgnoic wszystko co dobre i polskie. ni8c tylko lopata w leb przy.....

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v