Skocz do zawartości

MF 3060 & Mailleux MX 6000


Damin180894

Wiosną... marzec 2007 ;)


Rekomendowane komentarze

a to to posiomowanie hydrauliczne działa w ten sposób że w siłownikach tych u góry na stałe jest olej i połączone jest to z siłownikami od łyżki?? i jak sie podnośi to olej z tych mniejszych przy głównych od wyciągnika jest wtłaczany do siłowników od łychy ?? dobrez to sobie przemyslałem??

Odnośnik do komentarza

Ciągnik teraz będzie pracował w opryskach i nawozach ;) ma jakieś 4198 mth rok 89 :D Poziomowanie jest a chyba działa tak jak napisałeś @arasso dawid4x4 to tak opisał : Są to tłoki dwustronnego działania. Tłoki od pochyłu osprzętu są połączone obwodem z tymi małymi i jak te małe się wysuwają (podczas podnoszenia tura) to olej w obwodzie zamkniętym zostaje wepchnięty w te większe tłoki i one się wysuwają(ale zarazem drugi obwód odbiera olej od dużych do małych tłoków) , a podczas opuszczania małe tłoki wpychają olej drugim obwodem a pierwszym spływa swobodnie. Trochę skomplikowane. ;) A autotronik to oznacza właśnie wersję ale co i jak to dokładnie nie wiem ale to chyba zależy od skrzyni jak jest chyba datatronik to ma to szybszą skrzynię ;) Najlepiej żeby wypowiedział się jakiś fan tej serii to dokładnie wytłumaczy i opisze :D

Odnośnik do komentarza

Datatronik to wersja z komputerem na słupku kabiny z prawej strony było kilka wersji komputerów.

 

A Autotronik nie ma komputera na słupku kabiny.

Odnośnik do komentarza

aha rozumiem, pytałem z ciekawości bo nie wiedziałem co to znaczy. a mam jeszcze takie pytanie czy w tych MF-ach 3060 sa jakies półbiegi albo revers??

Odnośnik do komentarza

Jaka masz w nim skrzynię??? Wiem że sa werje bez biegów pod obciazeniem tylko ja jeszcze nigdy sie z taka nie spotakałm. MIałem okazje pomagając przy kupnie kilku MF i spotkac egzemplarze w których biegi te były jednak uszkodzone, a handlarze chcąc to ukryć po prostu wyjmowali włącznik i zaslepiali to miejsce lecz byli na tyle głupi ze nie wyjmowali elektrzaworu. Widziałem równiez taki przy którym ktos sie napracował bo wyjął włącznik wyjął elektrozawór, a miejsce po elektrozaworze zaslepił, zaszpachlował i pomalował, jednak nie widział że wszystkie modele serii 30xx miały identyczne obudowy skrzyń co oznacza ze otwór po elektrozaworze powinien być co najwyżej zaslepiony blaszanym kapslem. A jak to wygląda u ciebie??? Jak wygląda obudowa skrzyni za prawym stopniem kabiny przed deklem przez który wchodzą dzignie zmiany biegów??? Masz na szybie naklejki z rozkładem predkosci na poszczególnych biegach, zgadza się ona z liczba przełozeń???

Odnośnik do komentarza

No a czemu ma się nie zgadzac, mój nie był malowany, biegi się zgadzają ja mam uboższą wersje i z resztą ten ciągnik stał tylko jeden dzień w pośrednika i to niedziele w sobote go zaklepaliśmy jak jeszcze nie był przywieziony postał sobie to niedziele i w poniedziałek tata za niego zapłacił i we wtorek przywieźli. Chodzi już 2 rok i jakoś nic się ze skrzynią nie dzieje i widac że zaślepka jest taka sama jak inne no i na naklejce pisze ze max prędkośc 29.5 a ja rożpędziłem go na wąskich kołach do 34.

Odnośnik do komentarza

dlaczego mogłoby sie nie zgadzac to juz chyba napisałem. Bywa tak że zeby uryc niedziałające biegi demontuje sie włącznik. Jezeli masz naklejke na której nie ma speedshift i w obudowie skrzyni tez jest wszystko ok to bardzo dobrze. Hezeli chodzi o skrzynie to sam mam 3090 juz 5 lat nie narzekam a mam wersję 32/32.

Odnośnik do komentarza

ja mam ta 16/16 "podobno" ta jest mniej awaryjna. I chyba to prawda że ta 32/32 jest bardziej awaryjna skoro wypisałeś taki przypadki ....

Odnośnik do komentarza

tylko ze te przypadki były związane jedynie z samym speedshiftem a ten był montowany we wszystkich skrzyniach nawet i tych 16/16. A swoją droga to jak ty masz skonfigurowaną skrzynie że masz 16/16 i nie masz speedshift. Tylko mi nie mów ze masz grupy biegów A i B oraz reduktor bo tak konfiguracja juz chyba nie by nie wyszła z fabryki jeżeli to samo można uzyskac zakaładając bieg pod obciażeniem co eliminuje kilka trybów ze skrzyni. O takim przypadku jeszcze nigdy nie słyszałem.

PS. co do większej awaryjności skrzyni 32/32 to jst mit, a częściej spotykane jej awarie sa spowodowane głupota opreatorów tych maszyn. Ludzie widząć dwignie zmiany biegów mysląze można nie machac jak w 330 a tu niespodzianka, Bo kazdy ruch na boki powoduje przesunięcie siłownika razem z trybem od grup A i B. Taki osobnik pomach ta dziwgnia trochę w czasie jazdy kiedy tego się robic nie powinno no i mamy sajgon w skrzyni, bo siłownik nie odpuści i jak ma ten tryb wcisnąć to to zrobi tylko ze przy okazji wywali cos innego.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v