Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam!! Chciałbym się was poradzić jaki kupić rozrusznik szybkoobrotowy jakiej firmy??? do zetora 8011 i jaki akumulator założyć zeby sobie radził nawet przy mrozach poniewaz 80-siatki ciężko pala a w starym poszedł mi bendiks i chciałbym juz solidnie się to tego zabrać

Opublikowano

Dla mnie te rozruszniki to jedna wielka lipa, przynajmniej do ciężkiej serii ursusa. Rozrusznik szybko kreci ale przekładnia strasznie spowalnia kręcenie się silnika, Ja zalożyłem w zimę i zdjełem bo nic nie dawał.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dla mnie te rozruszniki to jedna wielka lipa, przynajmniej do ciężkiej serii ursusa. Rozrusznik szybko kreci ale przekładnia strasznie spowalnia kręcenie się silnika, Ja zalożyłem w zimę i zdjełem bo nic nie dawał.

Co za bzdury.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

O widzę, że ktoś obeznany w temacie, to może czegoś się dowiem. Te rozruszniki wcale nie powalają mocą na kolana, mają ok 3 kW. Wirnik może i kręci się szybko(duża prędkość obrotowa i mały moment), dlatego montuje się przekładnie(zmniejsza obroty i zwiększa moment). Tak więc jeśli magneton 3 kW ma na wale np 80 Nm przy 100 obr to każdy inny rozrusznik o tej samej mocy i tej samej prędkości obrotowej wału będzie miał ten sam moment. Gdzie więc ta przewaga szybkoobrotowych??

Gość Profil usunięty
Opublikowano

duża prędkość obrotowa i mały moment

 

Właśnie sobie kolego odpowiedziałeś na Twoje pytanie. Silnik prądu stałego pobiera tym większy prąd im mniejsze są jego obroty. W rozruszniku szybkoobrotowym nie ma tak dużego spadku obrotów pod obciążeniem (zwłaszcza w początkowej fazie rozruchu), a co za tym idzie impuls prądu pobieranego z akumulatorów jest dużo mniejszy. Montowałem ostatnio Magnetona w 914. Pobór prądu podczas rozruchu nie przekaraczał 150A (oczywiście jest lato, zimą prąd będzie większy), tymczasem na rozruszniku wolnoobrotowym miernik o zakresie 400A pokazał przekroczenie zakresu (oczywiście rozrusznik ten był zużyty dlatego był wymieniany, więc to porównanie nie jest do końca trafne, ponieważ w nowym rozruszniku prąd ten będzie mniejszy, jednak pozwala zobrazować przewagę rozrusznika szybkoobrotowego).

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Coś się nie zgadza, co z tego, że wirnik ma szybkie obroty, skoro ma 3 kW musi pobierać taki sam prąd jak wolnoobrotowy o tej samej mocy.

Rozumiem, że szybkoobrotowy ma mniejszy udar prądu w momencie załączenia, wynika to z jego mniejszej bezwładności lepszego stanu technicznego itd, ale w stanie ustalonym nie ma siły żeby pobierał mniejszy prąd niż tradycyjny rozrusznik.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jeżeli obydwa rozruszniki obciążysz mocą 3 kW to rzeczywiście pobór prądu będzie taki sam (w szybkoobrotowym nawet większy bo dochodzi opór przekładni). Jak wiadomo przy rozruchu silnika rozrusznik nie jest hamowany stałym momentem. Raz jest on większy, a raz mniejszy. I właśnie w momencie zwiększenia momentu hamującego rozrusznik wolnoobrotowy pobierze znacznie większy prąd bo jego obroty spadną bardziej niż szybkoobrotowego, ponieważ tak jak pisałem wczweśniej prąd rośnie odwrotnie proporcjonalnie do obrotów wirnika.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie rozumiem, dlaczego wolnoobrotowy ma zwolnić bardziej niż szybkoobrotowy? Obroty obydwu spadną o podobną wartość(procentowo oczywiście), stąd tez o podobną wartość wzrośnie prąd. Gdybym miał parametry obu rozruszników (rezystancje, reaktancje, wsp tarcia i moment bezwładności)zrobiłbym symulacje w Saberze, niestety ciężko o takie dane.

Opublikowano

Dlatego, że działa bez przekładni. Wsiądź na rower, i pod ostrą górkę pedałuj szybko z dużym przełożeniem(duża zębatka) oraz drugi raz wolno lecz na małej zębatce(chodzi o tylne koło).

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wczytaj się dokładnie w to co napisaliśmy, przekładnia to nie Gwiezdne Wrota, nie zwiększa mocy.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie rozumiem, dlaczego wolnoobrotowy ma zwolnić bardziej niż szybkoobrotowy? Obroty obydwu spadną o podobną wartość(procentowo oczywiście), stąd tez o podobną wartość wzrośnie prąd. Gdybym miał parametry obu rozruszników (rezystancje, reaktancje, wsp tarcia i moment bezwładności)zrobiłbym symulacje w Saberze, niestety ciężko o takie dane.

Prąd nie wzrośnie o podobną wartość, ponieważ moment obrotowy silnika szeregowego dla małych prędkości obrotowych jest proporcjonalny do kwadratu prądu, natomiast dla dużych prędkości do prądu. Dlatego szybkoobrotowy rozrusznik pobierze mniejszy prąd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez seba25
      Witam mam pytanie czy ktoś by mi mógł podpowiedzieć jak wyjąć ten łącznik cewek w rozruszniku bo upaliło mi kabel może ktoś to rozbierał i mógł by pomuc bo nie chce czegoś uszkodzić. Był bym wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam 
    • Przez fredf9
      proszę o pomoc przy podłączeniu przełącznika rozruchu 12/24 do mtz 82
    • Przez solek01
      Mam problem z rozrusznikiem, jak przekręcałem kluczyk to zgrzytał, obecnie go wyciągnełem przeczyściłem i na ostro kręci, bendiks popycha tryb do przodu i zaraz tryb wraca w tył ale rozrusznik nadal się kręci?
      Co może być przyczyną? 
    • Przez jacus
      mam pytanie jak zdiagnozowac w domowych warunkach taki rozrusznik-wczoraj go wyciagnalem z ciagnika,- podpialem na kablach do drugiego ciagnika i tez nic ..nawet nie obrocil-  nie "cykal" jak zwykly przy awarii, jak go sprawdzic na stole -podpialem prostownik- masa do obudowy, plus na wejscie elektrowlacznika , kabelkiem stykalem i nic- cos zle robie ??? 
    • Przez Dastan
      Mój case jak się dobrze nagrzeje to ma problem z zapalaniem, tzn. problem jest w ogóle z kręceniem, jakby rozrusznik nie dawał rady, jak się bardzo mocno zagrzeje to praktycznie nie potrafi zakręcić i muszę czekac aż ostygnie. Na zimno pali niemal od strzała. Rozrusznik rozkręciłem, tzn wirnik i szczotki bo do przekładni nie zaglądałem. Rozrusznik pada czy coś z silnikiem może być ? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v