Skocz do zawartości
zetor8012

Jaki Rozrusznik ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zetor8012    0

Witam!! Chciałbym się was poradzić jaki kupić rozrusznik szybkoobrotowy jakiej firmy??? do zetora 8011 i jaki akumulator założyć zeby sobie radził nawet przy mrozach poniewaz 80-siatki ciężko pala a w starym poszedł mi bendiks i chciałbym juz solidnie się to tego zabrać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elemer    9

Dla mnie te rozruszniki to jedna wielka lipa, przynajmniej do ciężkiej serii ursusa. Rozrusznik szybko kreci ale przekładnia strasznie spowalnia kręcenie się silnika, Ja zalożyłem w zimę i zdjełem bo nic nie dawał.


Sprzedam Siarczan wapnia wraz z transportem. Najtańsza forma siarki i wapnia. Zapraszam chętnych do kontaktu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor8012    0

Ja tez kopiłem jeszcze do zetora 12111 rozrusznik szybkoobrotowy magneton i akumulator z bizona kreci jak głupi a za rozrusznik dałem 360 zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krolikNH    56

Temat przeniesiony do działu "Elektryka i elektronika w rolnictwie"


Moje fotografie chronione prawem autorskim!!!
"Fotografia to sztuka, a nie naciskanie palcem na przycisk"

© 2016 krolikNH All rights reserved.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dla mnie te rozruszniki to jedna wielka lipa, przynajmniej do ciężkiej serii ursusa. Rozrusznik szybko kreci ale przekładnia strasznie spowalnia kręcenie się silnika, Ja zalożyłem w zimę i zdjełem bo nic nie dawał.

Co za bzdury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

O widzę, że ktoś obeznany w temacie, to może czegoś się dowiem. Te rozruszniki wcale nie powalają mocą na kolana, mają ok 3 kW. Wirnik może i kręci się szybko(duża prędkość obrotowa i mały moment), dlatego montuje się przekładnie(zmniejsza obroty i zwiększa moment). Tak więc jeśli magneton 3 kW ma na wale np 80 Nm przy 100 obr to każdy inny rozrusznik o tej samej mocy i tej samej prędkości obrotowej wału będzie miał ten sam moment. Gdzie więc ta przewaga szybkoobrotowych??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

duża prędkość obrotowa i mały moment

 

Właśnie sobie kolego odpowiedziałeś na Twoje pytanie. Silnik prądu stałego pobiera tym większy prąd im mniejsze są jego obroty. W rozruszniku szybkoobrotowym nie ma tak dużego spadku obrotów pod obciążeniem (zwłaszcza w początkowej fazie rozruchu), a co za tym idzie impuls prądu pobieranego z akumulatorów jest dużo mniejszy. Montowałem ostatnio Magnetona w 914. Pobór prądu podczas rozruchu nie przekaraczał 150A (oczywiście jest lato, zimą prąd będzie większy), tymczasem na rozruszniku wolnoobrotowym miernik o zakresie 400A pokazał przekroczenie zakresu (oczywiście rozrusznik ten był zużyty dlatego był wymieniany, więc to porównanie nie jest do końca trafne, ponieważ w nowym rozruszniku prąd ten będzie mniejszy, jednak pozwala zobrazować przewagę rozrusznika szybkoobrotowego).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Coś się nie zgadza, co z tego, że wirnik ma szybkie obroty, skoro ma 3 kW musi pobierać taki sam prąd jak wolnoobrotowy o tej samej mocy.

Rozumiem, że szybkoobrotowy ma mniejszy udar prądu w momencie załączenia, wynika to z jego mniejszej bezwładności lepszego stanu technicznego itd, ale w stanie ustalonym nie ma siły żeby pobierał mniejszy prąd niż tradycyjny rozrusznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli obydwa rozruszniki obciążysz mocą 3 kW to rzeczywiście pobór prądu będzie taki sam (w szybkoobrotowym nawet większy bo dochodzi opór przekładni). Jak wiadomo przy rozruchu silnika rozrusznik nie jest hamowany stałym momentem. Raz jest on większy, a raz mniejszy. I właśnie w momencie zwiększenia momentu hamującego rozrusznik wolnoobrotowy pobierze znacznie większy prąd bo jego obroty spadną bardziej niż szybkoobrotowego, ponieważ tak jak pisałem wczweśniej prąd rośnie odwrotnie proporcjonalnie do obrotów wirnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie rozumiem, dlaczego wolnoobrotowy ma zwolnić bardziej niż szybkoobrotowy? Obroty obydwu spadną o podobną wartość(procentowo oczywiście), stąd tez o podobną wartość wzrośnie prąd. Gdybym miał parametry obu rozruszników (rezystancje, reaktancje, wsp tarcia i moment bezwładności)zrobiłbym symulacje w Saberze, niestety ciężko o takie dane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Dlatego, że działa bez przekładni. Wsiądź na rower, i pod ostrą górkę pedałuj szybko z dużym przełożeniem(duża zębatka) oraz drugi raz wolno lecz na małej zębatce(chodzi o tylne koło).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wczytaj się dokładnie w to co napisaliśmy, przekładnia to nie Gwiezdne Wrota, nie zwiększa mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie rozumiem, dlaczego wolnoobrotowy ma zwolnić bardziej niż szybkoobrotowy? Obroty obydwu spadną o podobną wartość(procentowo oczywiście), stąd tez o podobną wartość wzrośnie prąd. Gdybym miał parametry obu rozruszników (rezystancje, reaktancje, wsp tarcia i moment bezwładności)zrobiłbym symulacje w Saberze, niestety ciężko o takie dane.

Prąd nie wzrośnie o podobną wartość, ponieważ moment obrotowy silnika szeregowego dla małych prędkości obrotowych jest proporcjonalny do kwadratu prądu, natomiast dla dużych prędkości do prądu. Dlatego szybkoobrotowy rozrusznik pobierze mniejszy prąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez fredf9
      proszę o pomoc przy podłączeniu przełącznika rozruchu 12/24 do mtz 82
    • Przez cinek14
      Witam wszystkich mam pewien problem z rozrusznikiem w Ursusie c-360 z silnikiem 3P. Problem jest taki, że rozrusznik słabo kręcił to znaczy wolno wiec postanowiłem go rozebrać i zobaczyć co się stało. W środku zastałem komutator cały czarny był tak jak by zalany olejem z dodatkiem pyłu, szczotki były do połowy zużyte. Wymieniłem tulejki i szczotki przy okazji, także komutator wymyłem, ale gdy go złożyłem i podłączyłem pod prostownik który ma funkcje rozruchu to działał, ale nie miał takich obrotów jak powinien. Jak chce go przekręcić palcami to nie udaje mi się to myślę że jest ciężko spasowany na tulejkach, ale taki samo słabo się kręcił przed rozkręceniem a spokojnie palcami można było go obrócić wiec nie wiem co jest grane z nim i co jeszcze mogę tam zrobić albo sprawdzić? Koledzy, co może być przyczyna ze on tak słabo kręci?
    • Przez Fortis
      Od pewnego czasu mam w Ursusie C-330 problem z odpalaniem a mianowicie słabo kręci silnikiem. Na początku wymieniłem tulejki w rozruszniku na nowe, później został założony nowy elektromagnes ale też za dużo nie pomogło. Pomyślałem więc że może słabo ładuje ale okazało że ma ładowanie zbyt duże które wynosi: na około 800 obratach 13,9V- więc dobre, a na około 1600 obratach 15V więc chyba za duże(ale sam już nie wiem bo wszędzie gdzie czytałem było podawane maksymalne napięcie 14,4V a znalazłem taką stronke gdy szukałem ile kosztuje regulator Inprodus i tu pisze że max to 15V). I teraz moje pytanie: Czy z powodu zbyt dużego napięcia ładowania ciągnik może słabo kręcić i czy takie napięcie może zmniejszyć pojemność akumulatora?, a jeśli nie to no to dlaczego słabo odpala?
    • Przez minio
      Witam,
       
      mam następujący problem - podczas odpalania ciągnika, a dokładnie w momencie gdy silnik załapie słychać głośny hałas. Nie ma tego hałasu gdy np. rozrusznik kręci "na sucho" i silnik nie załapuje - występuje to tylko w momencie gdy silnik "załapuje"... Co to może być, co jest do wymiany ?
    • Przez antonio86
      Mam taki problem w c-360. Nie wiem czy to akumulatory czy rozrusznik.
      Akumulatory 13,5V trzymają po wciśnięciu guzika spada do 3V i nie ma siły obrócić.
      Poziom elektrolitu ok i w każdej celi po sprawdzeniu testerem elektrolitu jest ok- kolor zielony.
      Sprawdzałem tulejki i szczotki-ok. Teraz sprawdziłem miernikiem i między drugim wyjściem elektromagnesu a masą jest przejście. Czy tak powinno być?
×