Skocz do zawartości

Konserwacja - smarowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wita, pytanie kieruję do posiadaczy Fendta, bo pewnie tylko oni będę wiedzieli co i jak..

Mam problem z kalamidkami w ramionach podnoszenia z tyłu. Zaczynają śpiewać, nie potrafię przebić smaru przez kalamidki żeby smar nacisnąć, ani ich odkręcić.. Jest na to jakiś sposób żeby przesmarować te elementy?

Opublikowano

Oj dawno już nikt tego nie smarował skoro tak zarosło. Miałem parę razy taki problem w kupionych używanych maszynach. Jeśli da się wykręcić kalamitkę to przeczyszczam mechanicznie otwór, daję nową kalamitkę i gotowe ale jak nie da się wykręcić to wciskam kulkę w kalamitce i przy pomocy strzykawki podaję benzynę ekstrakcyjną. Czasem trzeba to robić kilka razy przez parę dni ale w końcu rozpuszcza syf i da się przepchnąć smar. Potem to już tylko pilnować i smarować często a nie raz na rok jak wielu robi. Ważna jest też dobra smarownica. Porządna ręczna z dobrą końcówką potrafi przebić smar przez dość mocno zarośnięte kalamitki. Do takiego przebicia się dobra jest też smarownica pneumatyczna ale musi być dobra a to drogi sprzęt bo te tanie mają najczęściej mniejsze ciśnienie od porządnej ręcznej.

Opublikowano

Smar ftp do podwozi samochodowych jest najlepszy do tego typu rzeczy. Nigdy nie przyschnie i nadaj się do smarowania gwintów. Czasem da się wkręcić sam wężyk od towotnicy bezpośrednio bez końcówki i wtedy przepchnie.

Opublikowano

Jak już Ci się uda udrożnić to nie smaruj smarem do łożysk tocznych tylko do ślizgowych pracujących pod dużym obciążeniem. Są to smary EP z dodatkiem litu. Wszyscy kumaci tylko tymi smarami smarują wszelkie sworznie w sprzęcie budowlanym. Smary takie mają czarną barwę. Nie wysychają i wytrzymują duże naciski więc dłużej pozostają między pracującymi częściami. Zawsze mam dwie smarownice, jedna ze smarem do łożysk tocznych typu ŁT-42 a druga właśnie ze smarem litowym. Smaruję tym wszelkie sworznie i tuleje w ciągnikach i maszynach rolniczych oraz oczywiście w ładowaczu czołowym. Dzięki tym smarom połączenia te pozostają długo bez luzów. Podobne cechy ma smar grafitowy ale nie wytrzymuje tak dużych nacisków. Warto więc zainwestować w drugą tawotnicę i parę tub smaru na zapas zwłaszcza, że nie jest drogo. Oryginalny smar JCB MPL-EP jest do dostania już od ok. 10 zł za tubę. Oczywiście może to być smar innego producenta aby był z dodatkiem litu.

Opublikowano

Jak już Ci się uda udrożnić to nie smaruj smarem do łożysk tocznych tylko do ślizgowych pracujących pod dużym obciążeniem. Są to smary EP z dodatkiem litu. Wszyscy kumaci tylko tymi smarami smarują wszelkie sworznie w sprzęcie budowlanym. Smary takie mają czarną barwę. Nie wysychają i wytrzymują duże naciski więc dłużej pozostają między pracującymi częściami. Zawsze mam dwie smarownice, jedna ze smarem do łożysk tocznych typu ŁT-42 a druga właśnie ze smarem litowym. Smaruję tym wszelkie sworznie i tuleje w ciągnikach i maszynach rolniczych oraz oczywiście w ładowaczu czołowym. Dzięki tym smarom połączenia te pozostają długo bez luzów. Podobne cechy ma smar grafitowy ale nie wytrzymuje tak dużych nacisków. Warto więc zainwestować w drugą tawotnicę i parę tub smaru na zapas zwłaszcza, że nie jest drogo. Oryginalny smar JCB MPL-EP jest do dostania już od ok. 10 zł za tubę. Oczywiście może to być smar innego producenta aby był z dodatkiem litu.

 

to ten http://magross.pl/total/multis-xhv-2/ się nada?

Opublikowano

Jest to smar EP więc oczywiście, że się nada ale myślę, że nie jest tani. Ten, który padałem za przykład do maszyn JCB jest dobry i tani co ma duże znaczenie przy maszynach budowlanych gdzie jest dużo punktów smarowania i trzeba często smarować. Na potrzeby smarowania sworzni pracujących pod dużymi obciążeniami w rolnictwie można kupić i coś droższego bo nie ma tak dużo tych punktów smarowania, no może z wyjątkiem ładowarek teleskopowych i ładowaczy czołowych gdy są wykorzystywane często i pracują dużo godzin. Każdy producent środków smarnych ma w swojej ofercie smary EP z dodatkiem litu więc każdy może dobrać produkt do swojej kieszeni i dostępności. Jeśli ktoś zużywa dużo takiego smaru to tanio kupi go wysyłkowo a jeśli idzie albo i nie tuba na rok to lepiej kupić w lokalnym sklepie drożej a i tak wyjdzie taniej niż z wysyłką.

Opublikowano

Smar to najmniejszy problem wszystko da się kupić, ale jak to przepchać... ;/ Już nie śpiewają, bo 1 strona w 2 miejscach z 3 poszła, ale drugiej strony nie da się ruszyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ferdek2000
      Witam, pacjent Fendt 712. 
      wyświetla błąd 5.1.98, gdy silnik przekracza 1000 obr/min. na wolnych obrotach funkcjonuje poprawnie. 
      po wyrzuceniu błędu blokuje hydraulikę zewnętrzna. 
      Wyczytałem że problem może leżeć w czujniku, znalazłem i kupiłem takowy, jednak nie wiem gdzie szukać jego położenia w ciągniku? 
      prawdopodobnie znajduje się o przy pompie pod kabiną i można się dostać z dużymi problemami od spodu. Tylko czy to napewno tam ? 
      poniżej zdjęcia. 
      Czujnik który kupiłem i jego prawdopodobne położenie. 
       
      proszę o pomoc . 
       


    • Przez Sebastian32
      Witam. Problem polega na tym że silnik powyżej danych obrotów zaczyna świszcze ćwiczeć jakby zaciągał powietrze. Gdzie szukać problemu?
    • Przez Sebastian32
      Witam. Problem polega na tym że silnik powyżej danych obrotów zaczyna świszcze ćwiczeć jakby zaciągał powietrze. Gdzie szukać problemu?
    • Gość
      Przez Gość
      Cześć. Próbuje zrobić kalibrację Vario w swojej 716 z 2003 roku ale po wpisaniu kodu taki błąd wywala,podrzuci ktoś co źle robię ? Olej rozgrzany i chyba wszystkie kroki prawidłowo a jednak.

    • Przez SzymonG
      W moim ciągniku Fendt Vario 712 wyświetlił się błąd 4.1.08 już sprawdziłem jest to uszkodzony czujnik analogowy(czujnik trójkątny) zakresu prędkości jazdy I/II wie ktoś jaki to czujnik i gdzie się znajduje (Najlepiej jakiś wykres)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v