Skocz do zawartości

JD1470-Urywający się wentylator chłodnicy silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jak w temacie mial ktos taki przypadek spowodowany siadaniem lozysk na wentylatorze?

Ostrzegal mnie czlowiek z serwisu przed tym zeby sprawdzac okresowo stan tych lozysk bo ponoc oni mieli takie 2 przypadki i ich zaprzyjaznione  inne serwisy terz i gdy w pore sie ich nie wymieni to wentylator potrafi sie urwac i zniszczyc chlodnice

  • Root Admin
Opublikowano

Potwierdzam problem
U mnie w 3 sezonie sie objawiło na szczęście usłyszałem ze coś napierdsls przy komorze silnika i zjechałem, cześć droga bo nie da sie wymienić łożyska tylko cała piastę trzeba zmieniliśmy łożyska na polskie
W kolejnym sezonie problem wrócił w tym sezonie wymieniłem piastę koszt Ok 450e ale póki co chodzi
Jak dobrze pamietam tego paska sie nie napina on tu sam przechodzi przez wszystkie akcesoria silnika i od razu ma swoje napięcie
Wg mnie skoro teraz przychodzi nowa Piasta to jd znalazł w tym większy problem inaczej sprzedawaliby tylko łożysko

Opublikowano

Z tego co mi mowil serwisant to w strszych wersjach byla inna piasta i lozyska i problemu nie bylo

 

Yacenty

dobrze rozumiem ze za pierwszym razem zmieniles lozyska a za drugim juz cala piaste z lozyskami?

 

i inna jest ta piasta od tej pierwszej? ma wieksze lozyska czy cos?

 

i jescze jedno pytanie jak te lozyska ci piszczaly to mialy luz czy nie?i czy moze zajzales do nich czy mialy smar 

 

tam jest zamontowany napinacz jak w samochodzie ktory regoluje moc napiecia paska

 

wedlug mnie jd powinien zrobic akcje serwisowa i wymienic wszystkim wadliwa czesc na nowa tak jak to sie dzieje w samochodach osobowych

  • Root Admin
Opublikowano

Jak zauważyłem problem to wiatrak napierdalal w obudowę łożysko miało taki luz ale jeszcze trzymało wiatrak
Najpierw na własna rękę zmieniłem łożyska na polskie podobne.
W tym roku przyszła nowa Piasta
Piasta jako taka jest mniejsza od tej starej
O muszę poszukać tego napinacza
Jasne gdyby jd zrobił akcje serwisowa to pewnie ta cześć by kosztowała z 150-200e i byłoby po sprawie a jak ujębie sie wentylator to chłodnica kosztuje ponoć 11tysiecy a to boli

Opublikowano

a jak kupywales lozyska to wzioles pod uwage ze lozyska szybkoobrotowe sa inaczej oznaczone i maja inna tolerancje luzu bo to jest wazne.

 

dobrze wiedziec bo ja u siebie pasek sciagalem i profilaktycznie sprawdzalem luz i luzu nie ma wogole jest lekkie przyszumiewanie ale tak to i na nowych jest wiedz pasek zalozylem i nic nie robilem ogulnie w instrukcji jest schemat jak pasek powinien byc dokladnie zalozony a gdy odkreci sie ta klape na 2x13klucz i wtedy widac wentylator to pod nim a nad pompa wody jest rolka na dwigni w bok wystarczy wlozyc sama grzechotke i zluzowac pasek i po sprawie

 

11tys to przesada i to za blad producenta

 

jd zaczyna odwalac lipe i obarcza nas jescze kosztami i miej zaufanie do tej marki po takim czyms juz wiecej kombajnu JD bym nie kupil

Opublikowano (edytowane)

Urywający się podsiewacz, i ogólne z nim problemy. Łożyska na sieczkarni. Palące się elektrozawory, spore problemy sprawia klimatyzacja i rożnego typu czujnik.
Wszystko zależy ile robisz nim hektarów

Edytowane przez marian892

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RolnikMat
      Zainteresował mnie ten model kombajny marki JOHN DEERE. Czy moglibyście mi powiedzieć co nieco o nim. Jakieś dane techniczne chodzi mi tu o moc silnika, masę kombajnu, cena, awaryjność. Proszę nie dawać linków z przekierowaniem na 1450 cws.
    • Przez mikolaj12345678
      Witam szukam schematu elektryki kombajnu john deere 1072 1075
    • Przez poderwa
      Witam-po odpaleniu kombajnu nie działają żadne przełączniki od hydrauliki, to znaczy że nie mogę podnieść hederu ani załączyć młocarni itp. Ładowanie akumulatora gaśnie, gdzie szukać awarii ?
    • Przez damianus2222
      Witam mam pytanie do użytkowników kombajnów John Deere 1450 /1470 lub innych którzy mieli podobny problem. 
      Mam problem tego typu że, kombajn rano jest czyszczony obsługa codzienna na tip top jadę w pole kosze od 11 do ok 17/18 te 6/7 godzin i zaczyna mi się zapalać kontrolka powietrza dolotowego czyli żółta kontrolka świec żarowych, nad głową zapalają się 2 diody czerwona i żółta, gdy zejdę obrotami na 2 zakres gaśnie ujade kawałek indie znów zapala... Kody błedow to spn 1569, 1078, 1077 a fmi 31. Nie wiem w czym leży przyczyna, dodam że filtr powietrza jest nawet w ciągu dnia czyszczony tak po 5 godzinach . Proszę o pomoc lub rady 
    • Przez LulaszRol
      Witam posiadam kombajn 2254 ,miałem problem z ładowaniem po włączeniu świateł gubił ładowanie ale nie zawsze wymieniłem nawet alternator i prawie wykończyłem akumulatory, nie mówiąc wyłączającej się młocarni bo nie było odpowiedniego napięcia w instalacji. 
      Szukałem przyczyny dosyć długo jedynie na co się napotkałem grzebiąc to że po odłączeniu przewodów z D+ (wzbudzenie) było na nich napięcie 6,5V, sprawdziłem do kąd idą te przewody jeden prowadzi do kontrolki a drugi jest dla mnie zagadką  bo idzie do skrzynki pod silnikiem a tam połączony jest do przekaźnika k45 odpowiadającego za alarm biegu wstecznego, jedno z drugim nie ma nic wspólnego, przewód D+ wchodzący do przekaźnika otwiera (lub po prostu przechodzi) i wychodzi masą przez to jest spadek napięcia na wzbudzeniu po odłączeniu przekaźnika napięcie to okolice 12V. Czyli wszystko porządku 
      Na razie mam ładowanie na światłach również, zamontuje jeszcze woltomierz w kabinie.  Ciekami mnie ten dodatkowy przewód D+ czy ktoś pomylił się w fabryce ? wygląda jak te oryginalne przewody  czy może do czegoś to jest?
       
      Stąd moje pytanie do posiadaczy takich kombajnów czy też macie dwa niebieskie cienkie przewody wychodzące z D+ na śrubce m5 przy alternatorze?
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v