Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jaki ciągnik warto wziąć pod uwagę przy wyborze pomocniczego 100km. Traktor będzie pracował bez ładowacza czołowego i będzie pomagał Valtrze N111e na areale 40ha. W założeniu ma pracować z kosiarką dyskową, opryskiwaczem 1000l, rozrzutnikiem obornika, broną łąkową, siewnik+agregat , siewnikiem do nawozów i prasą belującą. Preferuję ciągnik nowy do 200tyś brutto.

Opublikowano

A nie jesteś na vacie, że interesuje cię cena brutto?

Jestem na vacie aczkolwiek wolał bym znać ceny brutto.

A jak class elios 240 wypada w porównaniu do tego NH T5.105 ? Bo ostatnio przedstawiciel zaproponował mi takiego a z ceną miał się odezwać na dniach ale miała nie przekraczać 200tyś.

Opublikowano

Zamiast T5 z Dualcommandem kupi Case Farmall U. Jest tańszy od NH, lepiej wykonany i ma niezależny układ hydrauliki zewnętrznej. A tych pieniądzach nic lepszego nie ma. Mówię o traktorze do produkcji a nie z placu.

Opublikowano (edytowane)

Z nowych John Deere to wyjdzie chyba tylko to 5100m  http://olx.pl/oferta/john-deere-5100-m-CID757-IDeL63N.html#72de64b1d7

Można szukać 6105m popokazowego. Będzie na pewno o wiele mocniejszy od serii 5 i o wiele więcej w standardzie będzie miał(np tls i półbiegi elektrohydrauliczne) ale i tak to ciągniki o dość ubogim wyposażeniu względem nh i case lecz nadrabia prostą sprawdzoną niezawodną konstrukcją oraz tym że są to bardzo mocne ciągniki(pełna rama, ogólnie wszystko mocno zrobione). Na pomocnika na 40 ha nada się i nh, case, john deere. Ursus też ma ciekawą ofertę, podobnie jak farmtrack(znajomy ma ponad 10 lat i linkę sprzęgła chyba tylko zmieniał a ze dwa lata temu kupił tego 100km i też zadowolony a obrabia około 50 ha ornego). Radzę uważać na kubotę bo zaraz ktoś ci zaoferuję ją. Zastanów się dobrze ale u nas opinii nie mają dobrych odkąd znajomy połamał obudowę skrzyni biegów przy orce czwórką obrotówką(wersja 140km) a miał ją może z rok i nie była brana do pługa a do lżejszych robót tylko jakoś tak wyszło że nie miał czym orać bo inne większe w polu(reszta john deere) i podczepił kubotę i zrobił głupotę. Nie dawno nowego john deere kupił a kubotę nie długo planuje sprzedać. Co do deutz-a, i claas-a się nie wypowiem bo nie jeździłem ani w okolicy tego za dużo nie ma.

 

PS. Pewnie zostanę skrytykowany za wychwalanie john deere bo mam dwa takie i swoje wychwalam ale mam je jakiś czas i znajomi podobne mają i nie zawiodły ich w pracy. W okolicy wszyscy sobie chwalą te ciągniki i są z nich zadowoleni. 

 

 

 

Edytowane przez szymong1234
Opublikowano

Miałem ofertę na Farmala U Pro 105 za 198 netto ale z przednim TUZ, WOM, pneumatyką, szerokimi oponami. Cena na tzw gębę do negocjacji. Odejmując kilka elementów z wyposażenia prawie się zmieści w budżecie a ta skrzynia bije Dualcommanda bez dwóch zdań. Jak ma być tańszy to nie koniecznie U Pro, może U ale moim zdaniem Case a NH mimo, że są bliźniaczymi traktorami to Case będzie za te same pieniądze staranniej poskładany i tańszy.

Opublikowano

Przepraszam że tu piszę . ale tak czytam i chciałem się zapytać o ciągnik valtra  jak z tymi ciągnikami ? Jak z awarią ? dużo pali ?> chcę teraz kupić z wiosny Valtrę T162 . co o niej myślicie ?

 

Opublikowano

Ciągnik ok 100 km do ładowacza  cena 170 -180 tys netto  NA PROW -było takich pytań wiele, ale gdy wniosek był pisany były inne modele , inne  normy emisji spalin np nh t5 miał dpf  teraz ad-blue  kubota m9960 miała dpf teraz m5001 dpf i ad- blue  macie jeszcze jakies propozycję ?cenowo to chyba df 5g i class atos by sie jeszcze łapały- mile widziana kazda odpowiedz ,.Pozdrawiam :)

Opublikowano

Jestem autorem tego tematu. Mój wybór padł na NH T5.105 za dość rozsądną cenę 162netto. Niestety w dualcommandzie, ale jeździ się bądź co bądź bardzo przyjemnie gdyby nie wycie przy włączonym przednim napędzie to już całkowita bajka. Mogę ci go gorąco polecić :) na bardzo duży plus zasługuje promień skrętu który jest fenomenalny.

Opublikowano

Jestem autorem tego tematu. Mój wybór padł na NH T5.105 za dość rozsądną cenę 162netto. Niestety w dualcommandzie, ale jeździ się bądź co bądź bardzo przyjemnie gdyby nie wycie przy włączonym przednim napędzie to już całkowita bajka. Mogę ci go gorąco polecić :) na bardzo duży plus zasługuje promień skrętu który jest fenomenalny.

 A jak wygląda u Ciebie sprawa wypalania dpf  jak często i jak długo to trwa ?- bo rozumiem jest to pomocnik i pracuje w lekkich pracach -pozdrawiam

Opublikowano

Dokładnie aczkolwiek dotychczasowe prace nie nazwał bym lekkimi robi u mnie za drugiego konia pociągowego, a co do dpf to chyba raczej chodzi ci o czyszczenie a nie spalanie. W zasadzie to na obecna chwile nie mogę ci za dużo powiedzieć bo ciągnik ma dopiero 30mth ale czyszczenie trwa jakoś Ok 10 minut i jest nieodczuwalne dla operatora. Jednym słowem nie czuje by w ciagniku był filtr :)

Opublikowano

Dokładnie aczkolwiek dotychczasowe prace nie nazwał bym lekkimi robi u mnie za drugiego konia pociągowego, a co do dpf to chyba raczej chodzi ci o czyszczenie a nie spalanie. W zasadzie to na obecna chwile nie mogę ci za dużo powiedzieć bo ciągnik ma dopiero 30mth ale czyszczenie trwa jakoś Ok 10 minut i jest nieodczuwalne dla operatora. Jednym słowem nie czuje by w ciagniku był filtr :)

czyszczenie filtra czastek stałych  to nic innego jak wypalanie cząstek sadzy nagromadzonej w tym filtrze

Opublikowano

Dzis w koncu pozytywna odpowiedż z  agencji w przyszłym tyg podpisanie umowy czas na ostateczną decyzję-wiec odświeżam temat - jak w temacie ciągnik 95-110 km dużo przy ładowaczu pracy, ale nie tylko.Ciągniki brane pod uwagę to nh t5  jd 5r deutz fahr 5 lub 5c{ jak bedzie jeszcze} i troszkę większy claas arion 410-420 -co myslicie -co byście wybrali i dlaczego-john z dpf  tego trochę się boję- ciągnik dużo bedzie chodził na niskich obrotach- reszta z ad blue 

Opublikowano (edytowane)

Dzis w koncu pozytywna odpowiedż z  agencji w przyszłym tyg podpisanie umowy czas na ostateczną decyzję-wiec odświeżam temat - jak w temacie ciągnik 95-110 km dużo przy ładowaczu pracy, ale nie tylko.Ciągniki brane pod uwagę to nh t5  jd 5r deutz fahr 5 lub 5c{ jak bedzie jeszcze} i troszkę większy claas arion 410-420 -co myslicie -co byście wybrali i dlaczego-john z dpf  tego trochę się boję- ciągnik dużo bedzie chodził na niskich obrotach- reszta z ad blue 

nh t5 110bez amortyzacji osi i kabiny na kołach 24 i 34 z tyłu 183 netto --kubota m100gx 178 netto tylko rocznik 2015 jd 5r ceny i wyposazenia  nie znam jeszcze dokładnie(ciagnik demo troche tańszy na dniach ma zjechac) co radzicie? do ładowacza

Edytowane przez kewin123

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Agra
      Witam, jaki ciągnik wybralibyście w przedziale mocy 70-90 KM w kwocie około 100 tyś(brutto) nie jestem VAT.
    • Przez zlotek
      Na wstępie witam wszystkich użytkowników, forum śledzę od jakiegoś czasu i w końcu potrzebuję rady obeznanych userów. Dziś sprzedałem poczciwą c-330m i czas znaleźć coś mocniejszego, posiadam ogromnyh areał 3ha (byćmoże wzrośnie do 4.5ha w najbliższym czasie) a szukam ciągnika pomioędzy 50 a 65KM obowiązkowo 4x4 i z turem ze względuy na to że bawię się w budowlankę i potrzebna mi maszyna któa będzie sobie radziła z przewożeniem piachu, gruzu drewna itp. pole będzie obrabiała symbolicznie. Zastanawiałem się nad zetorami 5011s (chyba trochę za słaba pompa), 5245 (drogi jak diabli), i same explorer 65, jakie inne ciągniki 4x4 byście zaproponowali? jak wygląda sprawa hamulców pneumatycznych w ciągnikach takich jak same (zetor ma fabrycznie sprężarkę i tam koszt instalacji to max 1000zł czy w ciągnikach same jest podobnie?), łatwo je założyc? czasem muszę zaciągnąć przyczepę ze zbożem na handel... Jak z kosztami serwisu? czy lepiej szukać np zetora 6245 z turem czy same explorer 65? i jak ten drugi poradzi sobie w turze? Dodam że ciągnik (wiadomo że 4wd to nie 2wd) musi być w miarę zwrotny bo czasami trzeba będzie manewrować nim pomiędzy budynkami. czy chłodzone powietrzem ciągniki odpalają łatwiej zimą i jak radzą sobie w pracy stojącej? ciągnik będzie użyuwany co 2 tygodnie do wożenia drerwna do kotłowni. Czy pług trzyskibowy do takiego ciągnika to tak w sam raz?
      Kabina ma być w miarę komfortowa, ze względu na odśnieżanie zimą i fakt że ciągnik będzie jeździł na budowy w promieniu 50km. Proszę o pomoc i z góry dizęki Piotr.
    • Przez elzimny
      Cześć 
      Muszę kupić ciągnik rolniczy pod stabilizator gruntu + pod skorupę na budowę. Minimum 350 km, skrzynia bezstopniowa, 1000 obrotów na wałku dwa obwody hydrauliczne (dane od producenta stabilizatora). 
      Prowadzę firmę drogową. 
      Stabilizator waży 5t.
      Znam się na maszynach budowlanych a traktor to miałem jak jeszcze Ostrówka w firmie miałem więc nie wiem o nich nic o wytłumaczeniu abstrakcyjnych cen już nie wspomnę (chyba tylko sztucznie napompowane ceny dotacjami). 
      Dostawca stabilizatora twierdzi że większość firm kupuje Fendt lub Massey Ferguson ( bo to prawie to samo wg nich). 
      Chciałbym kupić używany ale zauważyłem że większość Fendt serii 9 jest sprzedawana z przebiegiem 8k-9k mth.
      Dziwne to i podejrzane.
      Czy możecie mi coś doradzić odradzić lub naprowadzić w kwestii zakupu? 
      Ile mth średnio ciągnik pracuje bez poważniejszych drogich awarii ? (przy koparkach zakłada się do 15000 mth).
      Stabilizator i cement są dużym obciążeniem dla ciągnika.
      Kwestia budżetu wygląda tak: stać mnie na nowy ale nie chcę nowego bo to nowa usługa i przez najbliższe 2-3 lata będzie nie dochodowa z uwagi na wdrożenie i kwestie pozyskania klientów (w skrócie szkodami kasy na nowy). Myślę że 500-700k chyba że bezpiecznie można poniżej tej kwoty (unikam pakowania się w ciągłe naprawy i remonty, mój własny warsztat za dużo kosztuje).
      Będę wdzięczny za jakieś konstruktywne naprowadzenie w temacie.
    • Przez molibden01
      Witajcie.
      Na wstępie chciałbym się przywitać z Wami. Odnoszę się z problemem wyboru traktoru (zaznaczam, że nowego, ponieważ sytuacja na rynku używanych ciągników mnie do tego zmusiła). Stoję przed wyborem modelu. W pierwszej kolejności od czego to się zaczęło to promocja na serię 5D i 4E w Deutz Fahre: 5080d w cenie 158 tys. zł netto.  Traktorem miałem przyjemność jeździć, fajny, zwrotny, nie głupi. Macie jakieś opinie na jego temat bo już jest kilka lat po premierze a w poprzednich postach żadnych opinii z użytkowania.
      Tylko co jak co, ma tylko 3 cylindry i turbo. Dlatego w głowie chodzi, a może wybrać co innego. Myślę o Kubocie serii M4-073. Moc podobna, ale 4 cylindry i wyższa pojemność. Jeżeli znacie obecnie ceny Kuboty (z dilerem w tym wypadku sie jeszcze nie kontaktowalem) lub polecacie inne ciagniki w podobnej mocy to będę wdzięczny za pomoc.
       
      Dodam że ciagnik ma głównie pracować w gospodarstwie przy opryskiwaczu ciąganym z nadmuchem, sadzarką karuzelowa, do jakiś prac pomocniczych ale zapewne czasem i jakiś pług 3 skibowy się zapnie lub mniejszy agregat.
       
      Pozdrawiam serdecznie.
    • Przez bortys2001
      Witam. 
      Ktoś się pokusi o porównanie,np Deutz 5080keyline, new Holland T4/t4s
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v