Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zamierzam zakupić nowy ciągnik, co mi bardziej doradzicie z tej dwojki, ciągnik na areal 20 ha  bardziej chodzi mi tu o spalanie koszty eksploatacji  koszty serwisu  jeszcze poważnie wchodzi w gre proxima 90, w proxie  rewers mechaniczny w nh hydrauliczny pewnie wygodniejszy ale ewentualne naprawy będą droższe? co poradzcie?

Opublikowano

Jeżeli różnica w cenie między tymi modelami to nie problem to zdecydowanie T4.85. T4 jest lepiej wykonaną i wyposażoną serią niż TD no i ma już rewers elektrohydrauliczny jeśli się nie mylę. Co prawda T4 nie jest zbyt duży i ciężki ale na 20ha myślę że spokojnie wystarczy nawet jako główny. Sam przymierzałem się do TD5 ale czytając trochę opinii i porównując do innych raczej wybiorę coś lepszego, T4 też biorę pod uwagę ale raczej model nieco mniejszy - T4.65-75 jako pomocniczy, zetora raczej bym odradzał, znam dwóch właścicieli proksimy 90 i 100 i niestety obaj narzekają, często muszą robić przeważnie drobne rzeczy ale jakoś z NH, DF czy JD które mają oprócz nich, nic się nie dzieje.

Opublikowano

Jeśli w dodatku z dobrym wyposażeniem i nie jest to sztuka która jeździła na pokazach czy jest to egzemplarz testowy ale po prostu stał na placu to myślę że cena bardzo dobra i z taką ofertą nawet nie ma kompletnie sensu zastanawiać się nad TD5. Jeśli ciągnik Ci pasuje i spełnia twoje wymagania to ja bym się za bardzo nie zastanawiał bo w tej cenie chyba nic lepszego nie dostaniesz. A w jakim województwie dostałeś taką ofertę ?

Opublikowano

ja bym go wziol z dotacji na młodego rolnika ale nie wiem jak to jest bo on ma dwa lata a na MR musi być nowy, niby on jest nowy ale czy agencja się nie czepi tego? i jak to jest z tymi normami spalin bo na niektórych placach w mojej okolicy stoja nowe ciągniki na placu i oni je zarejestrowali bo się zmienily normy na nowe, nie wiem jak jest z tym nh, w lodzkim.

Opublikowano

Ale to już dostałeś premię czy dopiero składasz wnioski lub planujesz ? NH T4 na pewno spełnia normy spalin, nie wiem czy w roczniku 2014 był już przystosowany do euro IIIB a nawet jeśli był na euro IIIA to jeszcze w tym roku i chyba następnym będzie można rejestrować, żadnego problemu nie będzie. Co do zarejestrowanych ciągników to głównie tyczy się to Belarusów które od lat nie były modernizowane i są ze starymi normami, ich nie można jako nowe zarejestrować wg Polskiego i unijnego prawa i wymogów więc są sprowadzane i stoją już zarejestrowane w PL.  A to czy tego NH będziesz mógł kupić za pieniądze unijne zależy tylko od tego w jakim stanie go kupisz, jeśli diler sprzedaje Ci go jako nowy/nieużywany i nie jest jeszcze zarejestrowany i to wszystko będzie zapisane na fakturze i innych dokumentach to rocznik nie ma znaczenia i czy to będzie 2016, 2015 czy 2014 nie powinno być żadnego problemu.

Opublikowano

a co do tego rewersu hydraulicznego w nh czy jest to jakos bardzo skopplikowane bo nie chcialbym sie pchac w takie zeczy w td i  proximie jest mechaniczny moze mniej wygodne rozwiazanie ale jednak proste i przy ewentualnych naprawach bedzie pewnie taniej

Opublikowano

Na 20ha ten ciągnik za bardzo się nie napracuje więc raczej sporo lat minie nim coś się stanie, jeśli w ogóle. W naprawie może jest droższe ale nie przesadzajmy, jeśli ktoś robi 1000-1500mth rocznie to może myśleć o takich ewentualnych kosztach za kilka lat ale nie przy takim zwykłym użytkowaniu. Jakbyśmy mięli patrzeć tylko na koszty części i napraw to nadal wszyscy jeździliby Belarusami i starymi Ursusami albo kupowaliby używane "zachodnie" ale jednak większość idzie w stronę ciągników lepiej wykonanych, wyposażonych z wyższym komfortem ale i niestety co za tym idzie bardziej skomplikowanych i droższych w utrzymaniu. Co do serii T4 a TD5 to już nie chodzi o sam rewers elektrohydrauliczny bo mechaniczny w TD5 też mi nie przeszkadza i mógłbym spokojnie używać ale ponoć w serii T4 jest bardziej dopracowana skrzynia, ogólnie ciągnik lepiej dopracowany, normalne zwolnice a w TD czytałem o różnych wyciekach, drobniejszych awariach czy tez późniejszych luzach na wspomnianych zwolnicach więc myślę że T4 będzie lepszym wyborem i na takim areale minie sporo czasu zanim będzie trzeba przejmować się jakimiś naprawami czy wymianami oprócz eksploatacji. Od TD5 czy proximy nie wiem czy nie wolałbym już np. nowego Ursusa, dobre podzespoły, prosty, sprawdzony silnik perkinsa jeszcze bez obniżania pojemności, DPF, EGR, Common Rail aby tylko spełnić normy spalin, serwisowanie powinno być trochę tańsze jak i cenowo wypadają konkurencyjnie.

Opublikowano

zetor to tez sprawdzony ciągnik u mnie w okolicy jeździ bardzo dużo nowych zetorow a co do urusow to jakos mi nie podchodzą byłem nawet w tygodniu u dealera zobaczyć co i jak i jeżeli chodzi o wykonanie wnętrza kabiny to na pewno zetor jest gora nie wspominając o nh przynajmniej to moje odczucie, seria td ma mechaniczny i hydrauliczny,  hydrauliczny a elektrohydrauliczny to to samo?

Opublikowano

Trochę inne, z tych dwóch hydrauliczny jest trochę prostszy, bez elektroniki ale również zmiana bezsprzęgłowa, często elektrohydrauliczny jest trochę bardziej płynny w zmianie kierunku jazdy ale nie wiem jak dokładnie to wygląda w tych modelach bo jeszcze w TD5 nie jeździłem i nie pracowałem dłużej.

Opublikowano

to na czy polega hydrauliczny w porownaniu do mechanicznego?

jeszcze co mi przyszlo do glowy na placu u dealera przectawiciel powiedzial mi ze to jest rewers elektrohydrauliczny a niektorzy mowia mylnie ze hydrauliczny bo jest zalaczany przez impuls elektomagnetyczny  

Opublikowano

No tak, elektrohydrauliczny jest włączany przez ten impuls dlatego często zamiast wajchy mamy delikatną łopatkę bo nie potrzeba żadnej siły żeby przełączać, czujnik "widzi" pozycję dźwigni i elektronika sama przełącza, hydrauliczny załącza poprzez "mechaniczne" przestawianie wajchy rewersu w różne pozycje co w dużym skrócie zmienia przepływ oleju i przestawia pozycję rewersu, sama wajcha jest już solidniejsza bo potrzeba trochę więcej siły a mechaniczny najczęściej połączony jest linką i to ona zmienia pozycje rewersu. W mechanicznym trzeba użyć sprzęgła a w hydraulicznym i elektrohydraulicznym nie trzeba, w szczegóły się nie zagłębiam bo przy normalnym użytkowaniu więcej i tak nie trzeba wiedzieć.

Opublikowano

tylko troche dziwi mnie fakt ze taki ciagnik sie uchowal bo jego cena to 148tys brutto a model z tego roku to tez 148 tys ale netto, z reguly ciągniki z wyprzedaży rocznika ida dość szybko a ten ma dwa lata, ma zrobione 5 mtg ponoc raz był na pokazach i zainteresowani jeździli po placu, był jeden poważny klient ale się rozmyslil i czy to prawda ze nh daje tylko jeden  rok gwarancji?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v