Skocz do zawartości
farmer_89

new holland td 5 85 czy t4 85 ?

Polecane posty

farmer_89    7

Witam, zamierzam zakupić nowy ciągnik, co mi bardziej doradzicie z tej dwojki, ciągnik na areal 20 ha  bardziej chodzi mi tu o spalanie koszty eksploatacji  koszty serwisu  jeszcze poważnie wchodzi w gre proxima 90, w proxie  rewers mechaniczny w nh hydrauliczny pewnie wygodniejszy ale ewentualne naprawy będą droższe? co poradzcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Jeżeli różnica w cenie między tymi modelami to nie problem to zdecydowanie T4.85. T4 jest lepiej wykonaną i wyposażoną serią niż TD no i ma już rewers elektrohydrauliczny jeśli się nie mylę. Co prawda T4 nie jest zbyt duży i ciężki ale na 20ha myślę że spokojnie wystarczy nawet jako główny. Sam przymierzałem się do TD5 ale czytając trochę opinii i porównując do innych raczej wybiorę coś lepszego, T4 też biorę pod uwagę ale raczej model nieco mniejszy - T4.65-75 jako pomocniczy, zetora raczej bym odradzał, znam dwóch właścicieli proksimy 90 i 100 i niestety obaj narzekają, często muszą robić przeważnie drobne rzeczy ale jakoś z NH, DF czy JD które mają oprócz nich, nic się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    7

mam wlasnie teraz oferte na nh t4 85 z dobrym wyposażeniem i klima za 148 tys brutto tylko ze jest z 2014 roku , co myślicie o nim cena jest super

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kris94    23

Jeśli w dodatku z dobrym wyposażeniem i nie jest to sztuka która jeździła na pokazach czy jest to egzemplarz testowy ale po prostu stał na placu to myślę że cena bardzo dobra i z taką ofertą nawet nie ma kompletnie sensu zastanawiać się nad TD5. Jeśli ciągnik Ci pasuje i spełnia twoje wymagania to ja bym się za bardzo nie zastanawiał bo w tej cenie chyba nic lepszego nie dostaniesz. A w jakim województwie dostałeś taką ofertę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    7

ja bym go wziol z dotacji na młodego rolnika ale nie wiem jak to jest bo on ma dwa lata a na MR musi być nowy, niby on jest nowy ale czy agencja się nie czepi tego? i jak to jest z tymi normami spalin bo na niektórych placach w mojej okolicy stoja nowe ciągniki na placu i oni je zarejestrowali bo się zmienily normy na nowe, nie wiem jak jest z tym nh, w lodzkim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Ale to już dostałeś premię czy dopiero składasz wnioski lub planujesz ? NH T4 na pewno spełnia normy spalin, nie wiem czy w roczniku 2014 był już przystosowany do euro IIIB a nawet jeśli był na euro IIIA to jeszcze w tym roku i chyba następnym będzie można rejestrować, żadnego problemu nie będzie. Co do zarejestrowanych ciągników to głównie tyczy się to Belarusów które od lat nie były modernizowane i są ze starymi normami, ich nie można jako nowe zarejestrować wg Polskiego i unijnego prawa i wymogów więc są sprowadzane i stoją już zarejestrowane w PL.  A to czy tego NH będziesz mógł kupić za pieniądze unijne zależy tylko od tego w jakim stanie go kupisz, jeśli diler sprzedaje Ci go jako nowy/nieużywany i nie jest jeszcze zarejestrowany i to wszystko będzie zapisane na fakturze i innych dokumentach to rocznik nie ma znaczenia i czy to będzie 2016, 2015 czy 2014 nie powinno być żadnego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    7

a co do tego rewersu hydraulicznego w nh czy jest to jakos bardzo skopplikowane bo nie chcialbym sie pchac w takie zeczy w td i  proximie jest mechaniczny moze mniej wygodne rozwiazanie ale jednak proste i przy ewentualnych naprawach bedzie pewnie taniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Na 20ha ten ciągnik za bardzo się nie napracuje więc raczej sporo lat minie nim coś się stanie, jeśli w ogóle. W naprawie może jest droższe ale nie przesadzajmy, jeśli ktoś robi 1000-1500mth rocznie to może myśleć o takich ewentualnych kosztach za kilka lat ale nie przy takim zwykłym użytkowaniu. Jakbyśmy mięli patrzeć tylko na koszty części i napraw to nadal wszyscy jeździliby Belarusami i starymi Ursusami albo kupowaliby używane "zachodnie" ale jednak większość idzie w stronę ciągników lepiej wykonanych, wyposażonych z wyższym komfortem ale i niestety co za tym idzie bardziej skomplikowanych i droższych w utrzymaniu. Co do serii T4 a TD5 to już nie chodzi o sam rewers elektrohydrauliczny bo mechaniczny w TD5 też mi nie przeszkadza i mógłbym spokojnie używać ale ponoć w serii T4 jest bardziej dopracowana skrzynia, ogólnie ciągnik lepiej dopracowany, normalne zwolnice a w TD czytałem o różnych wyciekach, drobniejszych awariach czy tez późniejszych luzach na wspomnianych zwolnicach więc myślę że T4 będzie lepszym wyborem i na takim areale minie sporo czasu zanim będzie trzeba przejmować się jakimiś naprawami czy wymianami oprócz eksploatacji. Od TD5 czy proximy nie wiem czy nie wolałbym już np. nowego Ursusa, dobre podzespoły, prosty, sprawdzony silnik perkinsa jeszcze bez obniżania pojemności, DPF, EGR, Common Rail aby tylko spełnić normy spalin, serwisowanie powinno być trochę tańsze jak i cenowo wypadają konkurencyjnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Jest dostępny ale to i tak chyba tylko w opcji z przekładnią powershuttle, także w td5.85 w standardzie jest mechaniczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    7

zetor to tez sprawdzony ciągnik u mnie w okolicy jeździ bardzo dużo nowych zetorow a co do urusow to jakos mi nie podchodzą byłem nawet w tygodniu u dealera zobaczyć co i jak i jeżeli chodzi o wykonanie wnętrza kabiny to na pewno zetor jest gora nie wspominając o nh przynajmniej to moje odczucie, seria td ma mechaniczny i hydrauliczny,  hydrauliczny a elektrohydrauliczny to to samo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Trochę inne, z tych dwóch hydrauliczny jest trochę prostszy, bez elektroniki ale również zmiana bezsprzęgłowa, często elektrohydrauliczny jest trochę bardziej płynny w zmianie kierunku jazdy ale nie wiem jak dokładnie to wygląda w tych modelach bo jeszcze w TD5 nie jeździłem i nie pracowałem dłużej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    7

to na czy polega hydrauliczny w porownaniu do mechanicznego?

jeszcze co mi przyszlo do glowy na placu u dealera przectawiciel powiedzial mi ze to jest rewers elektrohydrauliczny a niektorzy mowia mylnie ze hydrauliczny bo jest zalaczany przez impuls elektomagnetyczny  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

No tak, elektrohydrauliczny jest włączany przez ten impuls dlatego często zamiast wajchy mamy delikatną łopatkę bo nie potrzeba żadnej siły żeby przełączać, czujnik "widzi" pozycję dźwigni i elektronika sama przełącza, hydrauliczny załącza poprzez "mechaniczne" przestawianie wajchy rewersu w różne pozycje co w dużym skrócie zmienia przepływ oleju i przestawia pozycję rewersu, sama wajcha jest już solidniejsza bo potrzeba trochę więcej siły a mechaniczny najczęściej połączony jest linką i to ona zmienia pozycje rewersu. W mechanicznym trzeba użyć sprzęgła a w hydraulicznym i elektrohydraulicznym nie trzeba, w szczegóły się nie zagłębiam bo przy normalnym użytkowaniu więcej i tak nie trzeba wiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    7

tylko troche dziwi mnie fakt ze taki ciagnik sie uchowal bo jego cena to 148tys brutto a model z tego roku to tez 148 tys ale netto, z reguly ciągniki z wyprzedaży rocznika ida dość szybko a ten ma dwa lata, ma zrobione 5 mtg ponoc raz był na pokazach i zainteresowani jeździli po placu, był jeden poważny klient ale się rozmyslil i czy to prawda ze nh daje tylko jeden  rok gwarancji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez WojtekKalinowski
      Witajcie.
      Mam ciężki orzech do zgryzienia: który ciągnik wybrać. Został mi przyznany ciągnik do 100KM max. i muszę coś wybrać z tych dwóch. Proszę o wasze opinie na temat tych modeli, co lepsze? co byście z tych dwóch wybrali? i dlaczego.
    • Przez temprawg
      Witajcie.
      Stoję przed sporym dylematem.
      Rozglądam się za jakimś ciągnikiem i kosiarką rotacyjną do niego.
      Do tej pory posiadałem łąkę 1 h i w 2014 roku po wkurzeniu się że wiecznie na kolanach trzeba szukać kogoś kto by ją skosił ( ten nie ma czasu, temu szkoda kosiarki, tamten kazał podjechać kiedy indziej bo musi się zastanowić) kupiłem kosiarkę listową CJF wolnobieżną (kosiarka tragedia psuje się co chwilę). 
      W zeszłym roku sytuacja była już inna ponieważ przez suszę to rolnicy bili się o możliwość skoszenia i zabrania siana.
      W tym roku doszło ok 1,5 h rodziców oraz około 1 h siostry. Do tego dochodzi sad.
      Dlatego po tych wszystkich perypetiach doszliśmy do wniosku że czas kupić taki zestaw jak w tytule.
      Super wymagań nie mam ale pewne granice sobie określiłem:
      - ciągnik T25 lub jak się uzbiera C330 (chociaż ceny trzymają się wysoko) - wiadomo że po zakupie na podstawowy serwis i nieprzewidziane wydatki tak samo jak po zakupie samochodu trzeba sobie przeznaczyć około 10 % - 15 % kwoty zakupu.
      - kosiarka rotacyjna (prawdopodobnie do remontu bo wątpię żeby coś sensownego kupić bez wkładu) Z036 lub Z076 nomen omen katalog części do nich opracowałem i sprzedaję.
      No i najważniejsze to dostępność części w przyzwoitych cenach. Nie sztuką jest kupić sprzet, sztuką jest go serwisować nie za kosmiczne pieniądze.
       
      Liczę na waszą pomoc jako osób doświadczonych. 
       
    • Przez rafal2511
      Witam wszystkich
      Przeglądając forum nie znalazłem żadnych ciekawych informacji o JCB Fastrac. Przeglądając allegro znalazłem fajne ich oferty.
      http://otomoto.pl/jc...25-A108355.html
      http://otomoto.pl/jc...15-A117351.html
      No i tu należy zadać sobie pytanie. Czy te maszynki nadają się do pola? Jak sie sprawują w polu w pługu. Widziałem fastraca tylko że młodszy odpowiednik tych modeli (2150) w realu wygląda bardzo fajnie Maja bardzo dobrze rozłożoną masę. Amortyzowaną przednią oś i hamulce tarczowe. Super do transportu ale jak w polu? Jak ze spalaniem na przykład w pługu?
      Proszę o wasze opinie na temat fastraca.
      Pozdrawiam
       
      Jeszcze raz napiszesz tak długiego posta z caps lockiem to uduszę
    • Przez Silver
      Witam!
      Ciągnik z turem 60 - 80 km, który zestaw będzie najbardziej wytrzymału i wygodnie będzie się pracowało przy krowach.
      Chce coś do 120 tys z widłoami/krokodylem i łycha, potrzebny do gnoju tylko z płyty, bel siana słomy ( 700 sztuk) i ośnieżenia drogi 300m dla mleczarni.
      Biorę pod uwagę najbardziej zetora 6441 + trac lift 100 (dlatego taki zeby zmieścić się w kasie a 220 to za duża do proximy) i farmtracka 665dt lub 675dt i pol mot 4, ciekaw jestem jestem zefira i tura 3 z pronaru ( no ale to nowość), nie wiem czy to na 100% z euro 2 a zakupy chce na prow więc po nowym roku czy da się jeszcze kupić pronara 82sa lub farmera z mmz - ale to tak w ostateczności.
      Konkretnie to czy farmtrack czy proxima będzie lepsza do tura tzn przednia oś chyba to samo carraro, ale sprzęgło skrzynia i ukłąd kierowniczy ( w jednym i w drugim podobno nie najwytrzymalszy) zetory również sprzęgło mają delikatne, a może zaryzykować i spróbować tego zefira ( masa ogromna moc duża i przednia oś to też podobno carraro)
    • Przez Suzaku95
      Witam,
      W niedługim czasie myślę o zakupie ciągnika sadowniczego, ostatnio się trochę rozglądałem i znalazłem 2 ciekawe modele JD 5075GN i Claas Nexos 210. Ciągnik będzie głównie pracował przy kombajnie do porzeczki i opryskiwaczu.
      Interesuję mnie opinia użytkowników o powyższych modelach, podobnych do nich lub innych ciekawych ciągnikach tego typu.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.