Skocz do zawartości

New Holland T6050 - załączanie napędu na przednie koła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czym tak naprawdę różni się tryb automatyczny od ręcznego przy napędzie na przód? Myślałem, że tryb ręczny to po prostu stałe zblokowanie mechanizmu różnicowego. Ostatnio jednak w grząskim polu coś zawiodło - raz przód ciągnął, za chwilę nie... . Instrukcja nie wyjaśnia dokładnie co ma być w trybie ręcznym.

 

Druga sprawa: czy załączenie tylnego napędu w tryb Auto powoduje załączenie również przedniego napędu? Cytuję instrukcję - fragment z opisu załączania tylnego napędu:

"Aby włączyć zarówno przednią, jak i tylną blokadę
mechanizmu różnicowego w trybie
automatycznym, należy nacisnąć górną część
przełącznika"
Opublikowano

@misza9128, masz rację, poza tym jeszcze wyłącza się po przekroczeniu określonych prędkości - tak jest opisane w instrukcji

 

Czyli włączenie napędu w tryb ręczny (nie automatyczny), powinno powodować to, że przednie koła powinny ciągnąć cały czas? w instrukcji jest na ten temat bardzo skąpo:

 

"Działanie w trybie ręcznym

 
Naciśnięcie dolnej części przełącznika włącza napęd na koła przednie. Włączenie napędu na cztery koła sygnalizuje lampka ostrzegawcza  w przełączniku i na pulpicie przyrządów. Aby wyłączyć napęd na cztery koła, należy ustawić przełącznik z powrotem w pozycji wyłączonej (środkowej)". 
Opublikowano

Jest tak jak poprzednicy pisali jak dasz w tryb auto to przedni naped rozlacza się gdzieś około 25km/h i przy skreconych kołach a tryb ręczny działa non-stop.
To samo tyczy się blokady dasz na auto to sama rozlacza się np na nawrotach.

Opublikowano

Sprawdziłem wczoraj. Racja, tryb ręczny działa - koła mielą też przy skręcie. Moje wątpliwości wzięły się stąd, że po jego załączeniu gdy grzązłem, napęd nie działał. Okazuje się że wszystko jest ok, tylko tryb ręczny nie zaskakuje od razu tak jak automatyczny, potrzeba ruszyć, przejechać kilka-kilkanaście metrów.

 

Normalnie oczywiście pracuję na auto, ale teraz podczas siewu miałem kilka przejazdów przez grząski dołek. Kiedy ciągnik ściągało na bok i skręcałem kołami żeby zrobić korektę - w auto napęd na przód się rozłączał i du.... . W trybie ręcznym jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Czekaj_0
      Witam mam problem z ciagnikiem nh t6050 a mianowicie mam biegi polowe wbita chce ruszyc ciagnie przez 10cm i wyswietla N na ekranie i wbija na luz czasami biegi zalapia i jest mormlanie podkresle ze przy szosowych nie ma tego problemu wie ktos czemu tak sie moze dziac?
    • Przez pio46
      Witam T 6050 przestał pokazywać prędkość jazdy , wyświetla się 0,00. Jaka może być przyczyna , gdzie szukać czujnika prędkości?
    • Przez Czekaj0
      Od jakiegoś czasu w moim new holland t6050 slychać dziwne stukanie w okolicach prawego boku silnika, podczas pracy na wolnych obrotach tego nie ma albo jest tak cicho że tego nie słychać podczas wkrecania się na obroty bez obciążenia słychać lecz gdy obroty przestaną rosnąć tylko będą np na najwyższych to z powrotem tego nie słychać, przy obciążeniu np pod górkę słychać to cały czas, turbina nowa zawory wyregulowane prosiłbym o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny 
    • Przez Patrykxd
      Witam powie mi ktoś jak spuścić płyn chłodniczy ww wymienionym modelu? Jest jakiś korek spustowy czy trzeba wąż odkręcić? I jaki płyn najlepiej zalać?
    • Przez niesmialy83
      Wie ktoś jak ustawić godzinę w formacie 24 godzinnym ? Mój ciągnik, to New Holland ts115a . Normalnie godzinę można ustawić , ale tylko w formacie 12 godzinnym . Na przekręconym kluczyku na zapłon, przytrzymuje przycisk "h"- lewy z prawej strony i ustawiam godzinę, ale tylko do 12 godz. 

       
      Czy muszę kliknąć jakiś dodatkowy przycisk? 


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v