News
tytus

New Holland T6050 - załączanie napędu na przednie koła

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tytus    0

Czym tak naprawdę różni się tryb automatyczny od ręcznego przy napędzie na przód? Myślałem, że tryb ręczny to po prostu stałe zblokowanie mechanizmu różnicowego. Ostatnio jednak w grząskim polu coś zawiodło - raz przód ciągnął, za chwilę nie... . Instrukcja nie wyjaśnia dokładnie co ma być w trybie ręcznym.

 

Druga sprawa: czy załączenie tylnego napędu w tryb Auto powoduje załączenie również przedniego napędu? Cytuję instrukcję - fragment z opisu załączania tylnego napędu:

"Aby włączyć zarówno przednią, jak i tylną blokadę
mechanizmu różnicowego w trybie
automatycznym, należy nacisnąć górną część
przełącznika"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek1992    35

aby blokada mechanizmu  przedniego mostu zadziałała najpierw raczej trzeba mieć załączony przedni napęd


Sprzęt rolniczy Zetor 7211 -U-R-S-U-S- C-360 Władymirec T25A2+tur
Massey Ferguson 186 Anna Z-644
Hesston 5540

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamciow    87

Wydaje mi się że kolega myli napęd przedniej osi z blokadą mechanizmu różnicowego


Wiem że popełniam błędy ale dopiero się uczę..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

misza9128    17

Automat od napedu przedniego jest od tego ze jak skrecisz koła to naped wyłącza sie, a jak wyprostujesz to z powrotem załącza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tytus    0

@misza9128, masz rację, poza tym jeszcze wyłącza się po przekroczeniu określonych prędkości - tak jest opisane w instrukcji

 

Czyli włączenie napędu w tryb ręczny (nie automatyczny), powinno powodować to, że przednie koła powinny ciągnąć cały czas? w instrukcji jest na ten temat bardzo skąpo:

 

"Działanie w trybie ręcznym

 
Naciśnięcie dolnej części przełącznika włącza napęd na koła przednie. Włączenie napędu na cztery koła sygnalizuje lampka ostrzegawcza  w przełączniku i na pulpicie przyrządów. Aby wyłączyć napęd na cztery koła, należy ustawić przełącznik z powrotem w pozycji wyłączonej (środkowej)". 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    43

Jest tak jak poprzednicy pisali jak dasz w tryb auto to przedni naped rozlacza się gdzieś około 25km/h i przy skreconych kołach a tryb ręczny działa non-stop.
To samo tyczy się blokady dasz na auto to sama rozlacza się np na nawrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tytus    0

ok, dzięki za wskazówki, sprawdzę to pewnie na dniach, bo w polu ciągle mokro 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tytus    0

Sprawdziłem wczoraj. Racja, tryb ręczny działa - koła mielą też przy skręcie. Moje wątpliwości wzięły się stąd, że po jego załączeniu gdy grzązłem, napęd nie działał. Okazuje się że wszystko jest ok, tylko tryb ręczny nie zaskakuje od razu tak jak automatyczny, potrzeba ruszyć, przejechać kilka-kilkanaście metrów.

 

Normalnie oczywiście pracuję na auto, ale teraz podczas siewu miałem kilka przejazdów przez grząski dołek. Kiedy ciągnik ściągało na bok i skręcałem kołami żeby zrobić korektę - w auto napęd na przód się rozłączał i du.... . W trybie ręcznym jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sztachel
      Witam 
      Mam problem z przekaźnikiem mocy w ciągniku New Holland TS100 włączanie jest elektryczne. Wałek kręci się na niskich obrotach cały czas bez możliwości zatrzymania go ręką. Gdy włączam to działa normalnie,gdy wyłączam to kręci się na niskich obrotach. Co może być przyczyną?

    • Przez Adii
      Witam mam małe pytanko dziś podczas pracy w moim nh wyskoczył mi parę razy taki błąd . Co on moze oznaczac ?bo w ksiazce nic na ten temat nie mogę znaleźć
       

    • Przez Ares1x
      Witam, mam następujący problem otóż mój NH TS135A najprościej mówiąc "gwiżdże", gwizd wydobywa się z  tłumika, jest słyszalny po przekroczeniu przez silnik +/- 1500 obrotów
      Czym jest to spowodowane? Jest jakaś prosta metoda aby temu zaradzić? 
    • Przez Marekk12
      do czego służą przyciski przy dźwigniach hydraulicznych new holland  t6080
    • Przez gr_rat
      Witam czy uszczelniał ktoś tylny wom ? Czy po odkręceniu tych 4 śrub na imbus dostanę się do jakiegoś uszczelniacza ? Czy muszę spuścić olej z skrzyni ? 

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.