Skocz do zawartości
tytus

New Holland T6050 - załączanie napędu na przednie koła

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tytus    0

Czym tak naprawdę różni się tryb automatyczny od ręcznego przy napędzie na przód? Myślałem, że tryb ręczny to po prostu stałe zblokowanie mechanizmu różnicowego. Ostatnio jednak w grząskim polu coś zawiodło - raz przód ciągnął, za chwilę nie... . Instrukcja nie wyjaśnia dokładnie co ma być w trybie ręcznym.

 

Druga sprawa: czy załączenie tylnego napędu w tryb Auto powoduje załączenie również przedniego napędu? Cytuję instrukcję - fragment z opisu załączania tylnego napędu:

"Aby włączyć zarówno przednią, jak i tylną blokadę
mechanizmu różnicowego w trybie
automatycznym, należy nacisnąć górną część
przełącznika"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek1992    34

aby blokada mechanizmu  przedniego mostu zadziałała najpierw raczej trzeba mieć załączony przedni napęd


Sprzęt rolniczy Zetor 7211 -U-R-S-U-S- C-360 Władymirec T25A2+tur
Massey Ferguson 186 Anna Z-644
Hesston 5540

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamciow    85

Wydaje mi się że kolega myli napęd przedniej osi z blokadą mechanizmu różnicowego


Wiem że popełniam błędy ale dopiero się uczę..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

misza9128    17

Automat od napedu przedniego jest od tego ze jak skrecisz koła to naped wyłącza sie, a jak wyprostujesz to z powrotem załącza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tytus    0

@misza9128, masz rację, poza tym jeszcze wyłącza się po przekroczeniu określonych prędkości - tak jest opisane w instrukcji

 

Czyli włączenie napędu w tryb ręczny (nie automatyczny), powinno powodować to, że przednie koła powinny ciągnąć cały czas? w instrukcji jest na ten temat bardzo skąpo:

 

"Działanie w trybie ręcznym

 
Naciśnięcie dolnej części przełącznika włącza napęd na koła przednie. Włączenie napędu na cztery koła sygnalizuje lampka ostrzegawcza  w przełączniku i na pulpicie przyrządów. Aby wyłączyć napęd na cztery koła, należy ustawić przełącznik z powrotem w pozycji wyłączonej (środkowej)". 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    24

Jest tak jak poprzednicy pisali jak dasz w tryb auto to przedni naped rozlacza się gdzieś około 25km/h i przy skreconych kołach a tryb ręczny działa non-stop.
To samo tyczy się blokady dasz na auto to sama rozlacza się np na nawrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tytus    0

ok, dzięki za wskazówki, sprawdzę to pewnie na dniach, bo w polu ciągle mokro 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tytus    0

Sprawdziłem wczoraj. Racja, tryb ręczny działa - koła mielą też przy skręcie. Moje wątpliwości wzięły się stąd, że po jego załączeniu gdy grzązłem, napęd nie działał. Okazuje się że wszystko jest ok, tylko tryb ręczny nie zaskakuje od razu tak jak automatyczny, potrzeba ruszyć, przejechać kilka-kilkanaście metrów.

 

Normalnie oczywiście pracuję na auto, ale teraz podczas siewu miałem kilka przejazdów przez grząski dołek. Kiedy ciągnik ściągało na bok i skręcałem kołami żeby zrobić korektę - w auto napęd na przód się rozłączał i du.... . W trybie ręcznym jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krolikNH
      Jak w temacie co sądzicie o TS-A bardzo interesują mnie opinie użytkowników NH. Z góry dziękuję.
    • Przez JarekTymiski
      Witam. Pojawil mi więc taki problem w ts90 . Zaczęło coś zgrzytac w napedzie jak cofam.  Do przodu wszystko jest ok. Łączki  te co łączą wał sa dobre.  Coś sie dzieje w skrzyni . Jest tam jakieś sprzegiełko?  Jak wałek wychodzi ten ze skrzyni od napędu jest tam zabezpieczenie . Wie ktoś co może tam być?  Rozbiore to sam? Ogarniam trochę takie sprawy
    • Przez damaxyz
      Witam,
      Co lepiej wybrać model T6080 czy może jednak starszą wersję NH TM155 - który będzie mniej awaryjny jako główny ciągnik w gospodarstwie ?
      Panowie proszę również o Waszą opinię na temat poniższego ciągnika - czy warto?
      https://www.otomoto.pl/oferta/new-holland-t-6080-klima-mieka-os-sprowadzony-t7-case-new-holland-t-6080-fendt-6070-ID6zwspR.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8
      Pozdrawiam,
    • Przez daizor
      Moglibyście się wypowiedzieć, czy warto zastanowić się nad kupnem tego modelu traktora?
      Jeśli chodzi o wyposażenie to standard nie ma chyba siedzenia pneumatycznego ani amortyzowanej przedniej osi
      przebieg 4100
      rok produkcji 2005
      silnik już common rail
      Jeśli chodzi o stan traktora to jest wizualnie w idealnym stanie , wszystko sprawne, ogumienie jest nowe
      cena to 150000 brutto
      I tak się zastanawiam pomalutku co z tym zrobić
    • Przez JarekTymiski
      schodzi mi powietrze z siedzenia, psiukałem płynem od szyb ale nic nie widać , postoi z godzinę i schodzi, moim zdaniem schodzi z tego mechanizmu co załącza sprężarkę, można go ominać i podłączyć sprężarkę bezpośrednio pod ta poduszkę co trzyma powietrze,?? patrzyłem to ten mechanizm nie jest taki tani ,, podłożyłem pieniek na razie ale to na krótki czas hehe może już ktoś z was tak zrobił?
       
×