Skocz do zawartości
tytus

New Holland T6050 - załączanie napędu na przednie koła

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Koła

tytus    0

Czym tak naprawdę różni się tryb automatyczny od ręcznego przy napędzie na przód? Myślałem, że tryb ręczny to po prostu stałe zblokowanie mechanizmu różnicowego. Ostatnio jednak w grząskim polu coś zawiodło - raz przód ciągnął, za chwilę nie... . Instrukcja nie wyjaśnia dokładnie co ma być w trybie ręcznym.

 

Druga sprawa: czy załączenie tylnego napędu w tryb Auto powoduje załączenie również przedniego napędu? Cytuję instrukcję - fragment z opisu załączania tylnego napędu:

"Aby włączyć zarówno przednią, jak i tylną blokadę
mechanizmu różnicowego w trybie
automatycznym, należy nacisnąć górną część
przełącznika"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bartek1992    34

aby blokada mechanizmu  przedniego mostu zadziałała najpierw raczej trzeba mieć załączony przedni napęd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kamciow    84

Wydaje mi się że kolega myli napęd przedniej osi z blokadą mechanizmu różnicowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


misza9128    15

Automat od napedu przedniego jest od tego ze jak skrecisz koła to naped wyłącza sie, a jak wyprostujesz to z powrotem załącza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tytus    0

@misza9128, masz rację, poza tym jeszcze wyłącza się po przekroczeniu określonych prędkości - tak jest opisane w instrukcji

 

Czyli włączenie napędu w tryb ręczny (nie automatyczny), powinno powodować to, że przednie koła powinny ciągnąć cały czas? w instrukcji jest na ten temat bardzo skąpo:

 

"Działanie w trybie ręcznym

 
Naciśnięcie dolnej części przełącznika włącza napęd na koła przednie. Włączenie napędu na cztery koła sygnalizuje lampka ostrzegawcza  w przełączniku i na pulpicie przyrządów. Aby wyłączyć napęd na cztery koła, należy ustawić przełącznik z powrotem w pozycji wyłączonej (środkowej)". 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patryk1222    23

Jest tak jak poprzednicy pisali jak dasz w tryb auto to przedni naped rozlacza się gdzieś około 25km/h i przy skreconych kołach a tryb ręczny działa non-stop.
To samo tyczy się blokady dasz na auto to sama rozlacza się np na nawrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tytus    0

ok, dzięki za wskazówki, sprawdzę to pewnie na dniach, bo w polu ciągle mokro 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tytus    0

Sprawdziłem wczoraj. Racja, tryb ręczny działa - koła mielą też przy skręcie. Moje wątpliwości wzięły się stąd, że po jego załączeniu gdy grzązłem, napęd nie działał. Okazuje się że wszystko jest ok, tylko tryb ręczny nie zaskakuje od razu tak jak automatyczny, potrzeba ruszyć, przejechać kilka-kilkanaście metrów.

 

Normalnie oczywiście pracuję na auto, ale teraz podczas siewu miałem kilka przejazdów przez grząski dołek. Kiedy ciągnik ściągało na bok i skręcałem kołami żeby zrobić korektę - w auto napęd na przód się rozłączał i du.... . W trybie ręcznym jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez luki0489
      Co sądzicie o tym modelu w wersji plus? i jaka jest jego cena? z góry dziękuje
    • Przez gr_rat
      witam co to za informacja ?(zdjęcie do podglądu) jak to usunąć ?

    • Przez Przemek B
      Witam!
      Wybieram pomiedzy DC a EC.
      Na czym polega zmiana biegów w EC. Na stronie pisze ze 8 biegow bez sprzegla. Proszę o informacje ile można zmienić biegów pod obciążeniem? Jakie są głowne biegi i ile ich jest? Jak z rewersem?
    • Przez taczka11
      Witam szukam chętnego na komplet filtrów silnika i hydrauliki ciągnika NH seria T 6070 T6 160 
       
      [galleryimg=689460]
    • Przez JarekTymiski
      Witam. Ma problem z Klimą. Sprawdzili szczelność i nabili gazu do pełna i słabo dmucha. Są 4 otwory w podsufitce od nawiewow. I jak otworzę wszystkie to nie czuć prawie wiatru. Jak zamknę 3 i zostawię jedno otwarte to trochę czuć że zimnym wieje ale słabo. Wentylator działa na każdym biegu. Jak wyjme filtry to tak samo jest. Z filtrami też. Nie ma różnicy.
      Wie ktoś w czym może być problem?
×