Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie mam do wymiany wałek sprzęgłowy w moim mf i za żadne skarby świata nie idzie go wyjąć, Blokuje koło zębate od wom. Zdjąłem wałek wom z łożyskiem i tuleją prowadzącą łożyska oporowego mam wałek w zasadzie na wierzchu. już rozebrałem nawet ten dekiel dolny z łożyskiem co jest poniżej wałków sprzęgłowych i nic. Trzeba do tego rozbierać skrzynie czy co? Wałek mam strasznie wyrobiony na frezie gdzie pracuje tarcza sprzęgła więc muszę go wymienić. Jeżeli to ma znaczenie to wałek na 24 zęby.

Opublikowano

Kolego, musisz rozjechać ferdka między skrzynią biegów, a korpusem pośrednim. Nastepnie ten dolny wałek wybijasz do tyłu skrzyni tak daleko, aż walek wysunie sie z tego dolnego kola zebatego. Wtedy kolo spadnie na dno skrzyni i wyciągniesz walek sprzęglowy bez problemu. Na walku bedziesz mial dwie podkladki oporowe, zwroc uwage jak są załozone, zeby tak samo je zamontowac na nowym walku. Oczywiscie cholerny dekiel wraz z przekladnią kierowniczą musisz odkręciąć. Nie pamiętam juz jak ten dolny walek jest zabiezpieczony z tylu skrzyni, ale jak rozpolowisz to będziesz widział..

Opublikowano

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czyli jutro biorę się za skrzynie biegów. Będzie ciężko bo mam kabinę więc i ją muszę popuścić. A nie uda się rozjechać nieruszając  dekla i przekładni kierowniczej? Nie odjedzie całością z przekładnią? Pytam bo już mam dużo śrubek a robie to pierwszy raz i zamiast ich ubywać to nadal przybywa. Zaczęło się od wymiany silnika potem doszło rozebranie sprzęgła a teraz jeszcze skrzynia i ten wałek.

Opublikowano

Rozjechać to rozjedziesz bez odkręcania pokrywy skrzyni. Robilem to raz w zimie 2012 i powiem szczerze, ze nie pamietam juz czy faktycznie jest potrzeba odkrecania tego dekla, bo ten dolny wałek w skrzyni wybijesz do tylu, tyle zeby to kolo zebate zeszlo z walka. Jedynie przy ponownym montazu, to nie wiem czy tą zębatkę dasz rade spowrotem zalozyc na walek.. Ale to sam zobaczysz, ewentualnie później odkręcisz.

Opublikowano (edytowane)

Udało się!! Na szczęście obyło się bez rozbierania dekla i układu kierowniczego. Ale i tak było sporo roboty żeby unieść kabinę rozmontować pedały i porozkręcać co trzeba. Wałek już na swoim miejscu. Jutro biorę się za składanie sprzęgła bo idą nowe tarcze i docisk pierwszego stopnia. Może jutro uda się włożyć silnik a jak nie to chociaż przygotować wszystko do włożenia. Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc. 

Przy okazji mam jeszcze pytanie. Jakim momentem dokręcić koło zamachowe?

Edytowane przez Wozny186
Opublikowano

Tak przypuszczałem, że przez ten otwor dolny od przodu skrzyni uda Ci się nałożyć to koło zębate na wałek. Ja mialem bez kabiny, tak ze mniej roboty było z odkręceniem i rozjechaniem przekładni. A odnośnie koła zamachowego, to instrukcja napraw mówi o 108 Nm. Ja dokrecilem troche mocniej, ale bez przesady, tak do 115 Nm. Załozylem tez podkładki odginane, chociaz fabrycznie nie bylo. Jest u nas od nowosci, wiec nikt wczesniej tam nie grzebal.. Sprawdz od razu to łozysko w kole zamachowym, moze warto je wymienic przy okazji.. Pisze z innego konta.

Opublikowano

łożysko już zmienione. Ja też mam u siebie podkładki zabezpieczające. Dodatkowo składam wszystko na klej do gwintów tylko ten słabszy żeby puźniej bez palnika dało się odkręcić. W takim razie ide dokręcać koło zamachowe. Raz jeszcze dziękuje.

Opublikowano

Jeszcze tylko sprzęgło muszę poskładać. I też mam pytania bo książka napraw miała być dziś a jeszcze nie dotarła. Pierwszy stopień reguluje pedałem. drugi stopień tymi trzema śrubkami z kontrami co są na docisku a od czego są te trzy śrubki z kontrami na widełkach (te co stykają się z łożyskiem oporowym sprzęgła)? Jak je ustawić? Gliwice znam bo tam też pracuje. Bywam tam średnio dwa razy w miesiącu. Okolice Sośnicy.

Opublikowano

Powiem że ja tych śrub regulacyjnych z dźwigienek nie wykręcałem, bo nie było takiej potrzeby.. Instrukcja napraw wspomina tylko o przyrządzie, którego i tak nikt nie ma. Jesli nie wykrecales tych śrub, to jak juz włozysz sprzeglo w kolo zamach. i dokrecisz, przyłóż jakąś prostą płytke lub nawet deseczke tak zeby dotykala powierzchni łba wszystkich trzech wkretów i pomierz odległość np. do czoła sprzęgła w kilku miejscach na obwodzie. Chodzi o to, zeby wszystkie byly ustawione w miare jednakowo, wtedy podczas wysprzęglania łozysko oporowe jednoczesnie dociska do tych dźwigienek i rowno wysprzęgla..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v