Skocz do zawartości
Wozny186

jak wyjąć wałek sprzęgłowy mf255

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Mf255
Wozny186    0

Jak w temacie mam do wymiany wałek sprzęgłowy w moim mf i za żadne skarby świata nie idzie go wyjąć, Blokuje koło zębate od wom. Zdjąłem wałek wom z łożyskiem i tuleją prowadzącą łożyska oporowego mam wałek w zasadzie na wierzchu. już rozebrałem nawet ten dekiel dolny z łożyskiem co jest poniżej wałków sprzęgłowych i nic. Trzeba do tego rozbierać skrzynie czy co? Wałek mam strasznie wyrobiony na frezie gdzie pracuje tarcza sprzęgła więc muszę go wymienić. Jeżeli to ma znaczenie to wałek na 24 zęby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agroyoko    29

Kolego, musisz rozjechać ferdka między skrzynią biegów, a korpusem pośrednim. Nastepnie ten dolny wałek wybijasz do tyłu skrzyni tak daleko, aż walek wysunie sie z tego dolnego kola zebatego. Wtedy kolo spadnie na dno skrzyni i wyciągniesz walek sprzęglowy bez problemu. Na walku bedziesz mial dwie podkladki oporowe, zwroc uwage jak są załozone, zeby tak samo je zamontowac na nowym walku. Oczywiscie cholerny dekiel wraz z przekladnią kierowniczą musisz odkręciąć. Nie pamiętam juz jak ten dolny walek jest zabiezpieczony z tylu skrzyni, ale jak rozpolowisz to będziesz widział..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czyli jutro biorę się za skrzynie biegów. Będzie ciężko bo mam kabinę więc i ją muszę popuścić. A nie uda się rozjechać nieruszając  dekla i przekładni kierowniczej? Nie odjedzie całością z przekładnią? Pytam bo już mam dużo śrubek a robie to pierwszy raz i zamiast ich ubywać to nadal przybywa. Zaczęło się od wymiany silnika potem doszło rozebranie sprzęgła a teraz jeszcze skrzynia i ten wałek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

agroyoko    29

Rozjechać to rozjedziesz bez odkręcania pokrywy skrzyni. Robilem to raz w zimie 2012 i powiem szczerze, ze nie pamietam juz czy faktycznie jest potrzeba odkrecania tego dekla, bo ten dolny wałek w skrzyni wybijesz do tylu, tyle zeby to kolo zebate zeszlo z walka. Jedynie przy ponownym montazu, to nie wiem czy tą zębatkę dasz rade spowrotem zalozyc na walek.. Ale to sam zobaczysz, ewentualnie później odkręcisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

Udało się!! Na szczęście obyło się bez rozbierania dekla i układu kierowniczego. Ale i tak było sporo roboty żeby unieść kabinę rozmontować pedały i porozkręcać co trzeba. Wałek już na swoim miejscu. Jutro biorę się za składanie sprzęgła bo idą nowe tarcze i docisk pierwszego stopnia. Może jutro uda się włożyć silnik a jak nie to chociaż przygotować wszystko do włożenia. Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc. 

Przy okazji mam jeszcze pytanie. Jakim momentem dokręcić koło zamachowe?

Edytowano przez Wozny186

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak przypuszczałem, że przez ten otwor dolny od przodu skrzyni uda Ci się nałożyć to koło zębate na wałek. Ja mialem bez kabiny, tak ze mniej roboty było z odkręceniem i rozjechaniem przekładni. A odnośnie koła zamachowego, to instrukcja napraw mówi o 108 Nm. Ja dokrecilem troche mocniej, ale bez przesady, tak do 115 Nm. Załozylem tez podkładki odginane, chociaz fabrycznie nie bylo. Jest u nas od nowosci, wiec nikt wczesniej tam nie grzebal.. Sprawdz od razu to łozysko w kole zamachowym, moze warto je wymienic przy okazji.. Pisze z innego konta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

łożysko już zmienione. Ja też mam u siebie podkładki zabezpieczające. Dodatkowo składam wszystko na klej do gwintów tylko ten słabszy żeby puźniej bez palnika dało się odkręcić. W takim razie ide dokręcać koło zamachowe. Raz jeszcze dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co :) Jak bedziesz mieć jakies watpliwosci, to pytaj. W miare mozliwosci staram sie cos podpowiedziec z wlasnego doswiadczenia. Czytalem w jakims poście, ze kolega z ok. Skawiny. Ja z ok. Gliwic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

Jeszcze tylko sprzęgło muszę poskładać. I też mam pytania bo książka napraw miała być dziś a jeszcze nie dotarła. Pierwszy stopień reguluje pedałem. drugi stopień tymi trzema śrubkami z kontrami co są na docisku a od czego są te trzy śrubki z kontrami na widełkach (te co stykają się z łożyskiem oporowym sprzęgła)? Jak je ustawić? Gliwice znam bo tam też pracuje. Bywam tam średnio dwa razy w miesiącu. Okolice Sośnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem że ja tych śrub regulacyjnych z dźwigienek nie wykręcałem, bo nie było takiej potrzeby.. Instrukcja napraw wspomina tylko o przyrządzie, którego i tak nikt nie ma. Jesli nie wykrecales tych śrub, to jak juz włozysz sprzeglo w kolo zamach. i dokrecisz, przyłóż jakąś prostą płytke lub nawet deseczke tak zeby dotykala powierzchni łba wszystkich trzech wkretów i pomierz odległość np. do czoła sprzęgła w kilku miejscach na obwodzie. Chodzi o to, zeby wszystkie byly ustawione w miare jednakowo, wtedy podczas wysprzęglania łozysko oporowe jednoczesnie dociska do tych dźwigienek i rowno wysprzęgla..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xtomasz1095x
      Hej. Chciałbym was prosić o rade. Kupiłem nie dawno MF 675+tur i chciałbym się wszystko o nim dowiedzieć. Po pierwsz to gdzie sie włącza (wałek) WOM??. Czemu gdy przekręcam stacyjkę to później mi gaśnie kontrolka z takim "niby czajniczkiem"(ona jest druga od prawej)?? ,Czy tu da sie zmienić prędkość WOM ? i jak??. I czy ma ktoś na sprzedaż drzwi do tego mf??(lewe) zginęły w transporcie ;p
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez anger30
      Witam.Mam problem z MF 235 dostaje mi się woda do oleju,przed remontem tego nie było.Na pokrywie rozrządu były wrzery ale zakleilem i dalej coś jest nie tak.Blok był pęknięty ale zaklejony na zewnątrz przed remontem tzn wymiana tłoków i tulei też był i nie ciekło.Glowuca była dawana do sprawdzenia na szczelność niby ok już nie wiem co robić.Pomozecie?
    • Przez kubaursusmf
      Potrzebny katalog czesci do mf 565 licze na wasza pomoc!!
    • Przez pawel6200
      Czy wiecie czy dostane sie tym wizjerem do hamulca wom???
      Zamierzam go wymienic czy duzo jest rozbierania w srodku??
      Nie moge znalezc w katalogu strony z hamulcem przez co pytam
      Pozdrawiam


×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.