Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
MF255
Wozny186    0

Witam wszystkich. W związku z tym że po trzech latach użytkowania i ciągłego dolewania oleju silnik w poniedziałek powiedział pier..le nie robie. Jestem na etapie wymiany silnika (dziś zanabyłem drogą kupna silnik po remoncie). Chciałbym przy okazji zrobić sprzęgło i wszystko co będzie potrzebne żeby znów za jakiś czas nie trzeba było go rozpoławiać. A że pierwszy raz w życiu zdobyłem się na odwage żeby samemu wyciągać silnik proszę o jakieś wskazówki na co zwrócic uwagę co sprawdzić co wymienić. Po wymontowaniu silnika widać łożysko oporowe sprzęgła ( też wymienie profilaktycznie) oraz dwa wałki mniemam że zewnętrzny jest do wałka wom a wewnętrzny napędowy. O ile zewnętrzny wydaje się być ok o tyle ten wewnętrzny (dłuższy) ma spory luz "góra-dół" oraz "przód-tył" przypuszczam że luz ten zostanie skasowany po zamontowaniu silnika bo w kole zamachowym jest łożysko w które wchodzi ten wałek więc będzie miał punkt podparcia. Czy tak ma być z tym luzem? to normalne czy muszę coś wymienić? Kolejna sprawa to jak się dobrać do tej drugiej tarczy sprzegłowej? Jedna wychodzi po zdemontowaniu docisku sprzęgła a druga siedzi w środku w docisku. I puki co ostatnie pytanie jak po wymianie tarcz sprzęgłowych wyregulować sprzęgło żeby wszystko działało jak należy?

Z góry dziękuję za odpowiedzi oraz sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krisek    15

250 zł wzioł macher ode mnie wymiana tarczy 1 i 2 stopnia nowe łożysko nowe łapki  i pełno innych duperołek które kosztowały 500 zł.Sprzęgło było w kiepskim stanie a teraz to można powiedzieć że marzenie... po co to pisze a no po to że nie wiem czy warto się bawić w mechanikę jeżeli się nie ma do tego  przyrządów i wystarczającej wiedzy. Pamiętaj klucz dynamometryczny i 3 momenty dokręcania śrub calowych to podstawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

Kolego sam jestem z okolic Krakowa (Skawiny) i niestety nieznam tu żadnego mechanika od ciągników. Może dlatego że nie jestem rolnikiem więc niemam tak styczności z rolnikami. Padł mi silnik i za remont nie brałem się sam tylko kupiłem silnik po remoncie. Stwierdziłem że wymienie go sam. Niestety nie jest tak kolorowo jak myślałem bo zamiast tylko przełożyć silnik okazało się że sprzęgło też trzeba zrobić i że wałek sprzęgłowy jest mocno wytarty na frezie. Na tą chwile jestem po wymianie wałka sprzęgłowego. Dziś jak czas pozwoli składam sprzęgło i uzbrajam silnik. Więc może jutro ciągnik złoże do kupy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Krisek    15

A no bo ja z drugiej strony krk :)  Ale nie wątpię że macherów (takich prawdziwych) jest jak na lekarstwo. Jeżeli coś się znasz i są chęci to czemu nie, A jeżeli byś coś kiedyś to pisz na priv znam konkretnego fachowca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Emil1254
      Panowie mam wodę w oleju uszczelka dobra  głowica też sprawdzana a z tego co wiem to tam są tuleje suche i nie mam pojęcia jak olej się tam dostaje czyżby blok pekniety?  Jest jakaś firma warsztat godny polecenia w okolicach Elbląga? 
    • Przez ursus-moc
      Witam mam problem gdyz z tłumnika wydobywa się olej co może być przyczynq
    • Przez ursus-moc
      Witam jakiej firmy polecacie zestaw naprawczy silnika mf 255
    • Przez mf25
      Jak wymienić żarówki na desce rozdzielczej w zegarach temperatury wody,paliwa obrotomierz  MF 255 ?
    • Przez borsuk1891
      Witam wszystkich.
      Mam problem z podnośnikiem ,a właściwie z pompą . Na zimnym silniku podnośnik słabo podnosi i po dodaniu gazu zaczyna wyć pompa. Tak jakby było coś przytkane. Nie ważne czy z maszyną czy bez.  Zapala się kontrolka od filtra oleju hydrauliki.  Po wykręceniu filtr jest czysty. Następnie robię płukankę z ropy całej skrzyni i wraca wszystko do normy. Pompa nie wyje, kontrolka gaśnie podnosi bez najmniejszego problemu. Dzieje się tak średnio 3 razy w roku. Czyżby coś przytykało się bo filtr na pewno nie? Olej jaki zalewam to Agrol U . Prosze o pomoc i dziękuje.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.