Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
MF255
Wozny186    0

Witam wszystkich. W związku z tym że po trzech latach użytkowania i ciągłego dolewania oleju silnik w poniedziałek powiedział pier..le nie robie. Jestem na etapie wymiany silnika (dziś zanabyłem drogą kupna silnik po remoncie). Chciałbym przy okazji zrobić sprzęgło i wszystko co będzie potrzebne żeby znów za jakiś czas nie trzeba było go rozpoławiać. A że pierwszy raz w życiu zdobyłem się na odwage żeby samemu wyciągać silnik proszę o jakieś wskazówki na co zwrócic uwagę co sprawdzić co wymienić. Po wymontowaniu silnika widać łożysko oporowe sprzęgła ( też wymienie profilaktycznie) oraz dwa wałki mniemam że zewnętrzny jest do wałka wom a wewnętrzny napędowy. O ile zewnętrzny wydaje się być ok o tyle ten wewnętrzny (dłuższy) ma spory luz "góra-dół" oraz "przód-tył" przypuszczam że luz ten zostanie skasowany po zamontowaniu silnika bo w kole zamachowym jest łożysko w które wchodzi ten wałek więc będzie miał punkt podparcia. Czy tak ma być z tym luzem? to normalne czy muszę coś wymienić? Kolejna sprawa to jak się dobrać do tej drugiej tarczy sprzegłowej? Jedna wychodzi po zdemontowaniu docisku sprzęgła a druga siedzi w środku w docisku. I puki co ostatnie pytanie jak po wymianie tarcz sprzęgłowych wyregulować sprzęgło żeby wszystko działało jak należy?

Z góry dziękuję za odpowiedzi oraz sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krisek    15

250 zł wzioł macher ode mnie wymiana tarczy 1 i 2 stopnia nowe łożysko nowe łapki  i pełno innych duperołek które kosztowały 500 zł.Sprzęgło było w kiepskim stanie a teraz to można powiedzieć że marzenie... po co to pisze a no po to że nie wiem czy warto się bawić w mechanikę jeżeli się nie ma do tego  przyrządów i wystarczającej wiedzy. Pamiętaj klucz dynamometryczny i 3 momenty dokręcania śrub calowych to podstawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

Kolego sam jestem z okolic Krakowa (Skawiny) i niestety nieznam tu żadnego mechanika od ciągników. Może dlatego że nie jestem rolnikiem więc niemam tak styczności z rolnikami. Padł mi silnik i za remont nie brałem się sam tylko kupiłem silnik po remoncie. Stwierdziłem że wymienie go sam. Niestety nie jest tak kolorowo jak myślałem bo zamiast tylko przełożyć silnik okazało się że sprzęgło też trzeba zrobić i że wałek sprzęgłowy jest mocno wytarty na frezie. Na tą chwile jestem po wymianie wałka sprzęgłowego. Dziś jak czas pozwoli składam sprzęgło i uzbrajam silnik. Więc może jutro ciągnik złoże do kupy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Krisek    15

A no bo ja z drugiej strony krk :)  Ale nie wątpię że macherów (takich prawdziwych) jest jak na lekarstwo. Jeżeli coś się znasz i są chęci to czemu nie, A jeżeli byś coś kiedyś to pisz na priv znam konkretnego fachowca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PuZ
      Witam,
      Mam problem z ciągnikiem Ursus 2812 - jest to odpowiednik MF 235 - urwało mi tuleje WOM i przy okazji urwało cześć wałka który wychodzi ze skrzyni biegów (zaznaczyłem na dołączonym zdjęciu na czerwono) - czy dobrze myślę, że jest to wałek sprzęgłowy I stopnia?

      I żeby go wyciągnąć to w którym miejscu rozpołowić sinik - pomiędzy sinikiem i skrzynią biegów czy tez pomiędzy skrzynia biegów i tylnym mostem?
      Wymieniał już ktoś taki wałek i może się podzielić jakimiś radami?
      Z góry dziękuje i pozdrawiam

    • Przez anger30
      Witam.Mam problem z MF 235 dostaje mi się woda do oleju,przed remontem tego nie było.Na pokrywie rozrządu były wrzery ale zakleilem i dalej coś jest nie tak.Blok był pęknięty ale zaklejony na zewnątrz przed remontem tzn wymiana tłoków i tulei też był i nie ciekło.Glowuca była dawana do sprawdzenia na szczelność niby ok już nie wiem co robić.Pomozecie?
    • Przez rumker28
      Witam, Mam takie pytanie, a mianowicie nie mogę się doszukać stopnia sprężania z tego masseya, z silnika at4.236. z silnika a4.236 to 16atm, ale z turbem nie mogę się doszukać. Pomoże ktoś?
    • Przez DarK55
      Witam, ciągnik stał ok pół roku nie uzywany. Niestety po tym czasie po wrzuceniu każdego biegu koła się blukuja. Nie chcą się kręcić dwa w jedna strone. Po podniesieniu jednego koła do góry z wrzuconym biegiem kręci się normalne a jak dwa podniosę to kręcą się w przeciwne strony. Ktoś wie jak ten problem rozwiązać ?
    • Przez Artek337
      Witam.Ostatnio na gospodarce wujka jeżdżę MF'em 590,że tak powiem na wyczucie biegów.Nie chce zajechać skrzyni biegów.Może mi ktoś podesłać jakiś schemat? Znalazłem do MF'a 255 i 1 bieg jest w podobnym (albo nawet takim samym) położeniu co w 590.Skrzynia bodajże 8/2 ,2 gałki.I gdyby można było jeszcze powiedzieć gdzie przełącza się żółw/zając czy może 1 gałka to biegi terenowe a 2 to drogowe,i która to.Z góry dzięki.
       
      Nie jestem mistrzem painta ale rozrysowałem biegi według mojego "odczucia" i ze schematem od bodajże 255,czy to dokładnie tak wygląda w 590? Przepraszam za 2 posty,jestem nowy.
       

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.