Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
MF255
Wozny186    0

Witam wszystkich. W związku z tym że po trzech latach użytkowania i ciągłego dolewania oleju silnik w poniedziałek powiedział pier..le nie robie. Jestem na etapie wymiany silnika (dziś zanabyłem drogą kupna silnik po remoncie). Chciałbym przy okazji zrobić sprzęgło i wszystko co będzie potrzebne żeby znów za jakiś czas nie trzeba było go rozpoławiać. A że pierwszy raz w życiu zdobyłem się na odwage żeby samemu wyciągać silnik proszę o jakieś wskazówki na co zwrócic uwagę co sprawdzić co wymienić. Po wymontowaniu silnika widać łożysko oporowe sprzęgła ( też wymienie profilaktycznie) oraz dwa wałki mniemam że zewnętrzny jest do wałka wom a wewnętrzny napędowy. O ile zewnętrzny wydaje się być ok o tyle ten wewnętrzny (dłuższy) ma spory luz "góra-dół" oraz "przód-tył" przypuszczam że luz ten zostanie skasowany po zamontowaniu silnika bo w kole zamachowym jest łożysko w które wchodzi ten wałek więc będzie miał punkt podparcia. Czy tak ma być z tym luzem? to normalne czy muszę coś wymienić? Kolejna sprawa to jak się dobrać do tej drugiej tarczy sprzegłowej? Jedna wychodzi po zdemontowaniu docisku sprzęgła a druga siedzi w środku w docisku. I puki co ostatnie pytanie jak po wymianie tarcz sprzęgłowych wyregulować sprzęgło żeby wszystko działało jak należy?

Z góry dziękuję za odpowiedzi oraz sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krisek    15

250 zł wzioł macher ode mnie wymiana tarczy 1 i 2 stopnia nowe łożysko nowe łapki  i pełno innych duperołek które kosztowały 500 zł.Sprzęgło było w kiepskim stanie a teraz to można powiedzieć że marzenie... po co to pisze a no po to że nie wiem czy warto się bawić w mechanikę jeżeli się nie ma do tego  przyrządów i wystarczającej wiedzy. Pamiętaj klucz dynamometryczny i 3 momenty dokręcania śrub calowych to podstawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

Kolego sam jestem z okolic Krakowa (Skawiny) i niestety nieznam tu żadnego mechanika od ciągników. Może dlatego że nie jestem rolnikiem więc niemam tak styczności z rolnikami. Padł mi silnik i za remont nie brałem się sam tylko kupiłem silnik po remoncie. Stwierdziłem że wymienie go sam. Niestety nie jest tak kolorowo jak myślałem bo zamiast tylko przełożyć silnik okazało się że sprzęgło też trzeba zrobić i że wałek sprzęgłowy jest mocno wytarty na frezie. Na tą chwile jestem po wymianie wałka sprzęgłowego. Dziś jak czas pozwoli składam sprzęgło i uzbrajam silnik. Więc może jutro ciągnik złoże do kupy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Krisek    15

A no bo ja z drugiej strony krk :)  Ale nie wątpię że macherów (takich prawdziwych) jest jak na lekarstwo. Jeżeli coś się znasz i są chęci to czemu nie, A jeżeli byś coś kiedyś to pisz na priv znam konkretnego fachowca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez washingtons
      Witam posiadam MF135 ma on jedno wyjscie hydrauliczne wychodzace z miejsca zaznaczonego na zdjeciu. Wiadomo w tym ciagniku hydraulika zewnetrzna dziala wraz z podnosnikiem , w zwiazku z tym zakupilem zawor rozdzielacza pod siedzenie. Pytanie jak polaczyc przewody bym mial dwa gniazda do sterowania platformy( rozdzielacz na platformie).czy potrzebne bedzie kupno drugiego rozdzielacza jak w przypadku np. 255 tego po lewej stronie? Wydaje mi sie ze nie skoro mam juz na platformie.

    • Przez Pabloskos
      Witam, poszukuje schematu budowy kompletnego dolnego zaczepu i sposobu jego mocowania do ciągnika.
      Namiary na książkę obsługi i napraw oraz listę części zamiennych mile widziane (jez. polski, niemiecki lub angielski)
    • Przez Tomek4321
      Witsm, proszę o pomoc. Moj traktor Massey Ferguson MF 255 zapowietrza się po około godzinie pracy. Wymieniłem niedawno filter paliwa ale nie przyniosło zadnego efektu. Co jeszcze mogę zrobić? 
    • Przez Hubert321
      Wie ktoś gdzie znajduje się zbiorniczek płynu do spryakiwaczy w MF 5455? Znalazłem jedynie taki zbiorniczek za kabiną
       

    • Przez rolnik_profil
      Witam. Na forum roznie piszą więc założyłem nowy temat. Massey ferguson 590 posiada dwie pompy hydrauliczne ? Tłoczkowa, zębatkowa 
      czy konieczne jest rozjechanie ciągnika do wyjęcia obu pomp?
      ile filtrów oleju hydraulicznego posiada ? Jedni piszą, że jeden (pod spodem) a inni, że są dwa. 
      Gdzie oddać do regeneracji ?mechanik stwierdził, że jedna jest zatarta a druga ma uszkodzoną obudowę aluminiową Podobno w tucholi jest kilka zakładów i trzeba uważać  który wybrać 
      prosze o pomoc i pozdrawiam
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.