Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
MF255
Wozny186    0

Witam wszystkich. W związku z tym że po trzech latach użytkowania i ciągłego dolewania oleju silnik w poniedziałek powiedział pier..le nie robie. Jestem na etapie wymiany silnika (dziś zanabyłem drogą kupna silnik po remoncie). Chciałbym przy okazji zrobić sprzęgło i wszystko co będzie potrzebne żeby znów za jakiś czas nie trzeba było go rozpoławiać. A że pierwszy raz w życiu zdobyłem się na odwage żeby samemu wyciągać silnik proszę o jakieś wskazówki na co zwrócic uwagę co sprawdzić co wymienić. Po wymontowaniu silnika widać łożysko oporowe sprzęgła ( też wymienie profilaktycznie) oraz dwa wałki mniemam że zewnętrzny jest do wałka wom a wewnętrzny napędowy. O ile zewnętrzny wydaje się być ok o tyle ten wewnętrzny (dłuższy) ma spory luz "góra-dół" oraz "przód-tył" przypuszczam że luz ten zostanie skasowany po zamontowaniu silnika bo w kole zamachowym jest łożysko w które wchodzi ten wałek więc będzie miał punkt podparcia. Czy tak ma być z tym luzem? to normalne czy muszę coś wymienić? Kolejna sprawa to jak się dobrać do tej drugiej tarczy sprzegłowej? Jedna wychodzi po zdemontowaniu docisku sprzęgła a druga siedzi w środku w docisku. I puki co ostatnie pytanie jak po wymianie tarcz sprzęgłowych wyregulować sprzęgło żeby wszystko działało jak należy?

Z góry dziękuję za odpowiedzi oraz sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krisek    15

250 zł wzioł macher ode mnie wymiana tarczy 1 i 2 stopnia nowe łożysko nowe łapki  i pełno innych duperołek które kosztowały 500 zł.Sprzęgło było w kiepskim stanie a teraz to można powiedzieć że marzenie... po co to pisze a no po to że nie wiem czy warto się bawić w mechanikę jeżeli się nie ma do tego  przyrządów i wystarczającej wiedzy. Pamiętaj klucz dynamometryczny i 3 momenty dokręcania śrub calowych to podstawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

Kolego sam jestem z okolic Krakowa (Skawiny) i niestety nieznam tu żadnego mechanika od ciągników. Może dlatego że nie jestem rolnikiem więc niemam tak styczności z rolnikami. Padł mi silnik i za remont nie brałem się sam tylko kupiłem silnik po remoncie. Stwierdziłem że wymienie go sam. Niestety nie jest tak kolorowo jak myślałem bo zamiast tylko przełożyć silnik okazało się że sprzęgło też trzeba zrobić i że wałek sprzęgłowy jest mocno wytarty na frezie. Na tą chwile jestem po wymianie wałka sprzęgłowego. Dziś jak czas pozwoli składam sprzęgło i uzbrajam silnik. Więc może jutro ciągnik złoże do kupy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Krisek    15

A no bo ja z drugiej strony krk :)  Ale nie wątpię że macherów (takich prawdziwych) jest jak na lekarstwo. Jeżeli coś się znasz i są chęci to czemu nie, A jeżeli byś coś kiedyś to pisz na priv znam konkretnego fachowca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×