Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
das21    46

Czesc. Mam pytanie do Was w sprawie oleju w skrzyni, a mianowicie chce dolać olej lecz nie wiem jaki. Od kiedy Ci mamy nie wymienialismy w nim oleju bo jest w miarę czysty Ale przyszedł czas na uzupełnienie, znajduje się tam taki CZERWONY olej i może ktoś wie co to za olej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    725

czerwony może ktoś nalał olej do skrzyni automatycznych .może poprzedni właściciel miał ciągnik z bezstopniowka i po jego wymianie zalał nim zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

hmmm czerwony ? olej ATF do automatycznych skrzyn przekladniowumych lub do wspomagan kierowniczych ☺

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

das21    46

to może zostać ten ATF czy wymienić na coś innego ?
znalazłem coś takiego  Orlen Hipol ATF IID nadawał by się na dolewke ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    725

no na dolanie tak ale tam hydrauliczno-przekladniowy powinien być raczej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    725

napewno niezaszkodzi skoro automaty na tym jeżdżą tylko nikt normalnie tego nie leje tam bo jest drogi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    61

ten poprzedni właściciel to polak ? Jak ciągnik sprowadzony z zagranicy to może był zalany nieznanym u nas olejem ,ale o gęstości Hipolu .

 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
das21    46

poprzednim właścicielem był Polak ale on go sprowadził z zagranicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    359

Prawdopodobnie to ATF. Wybór należy do Ciebie czy dolejesz ATF czy zmienisz na HIpol przekładniowy zależy od Ciebie. Ile tam Wchodzi tego oleju z 50l? Pewnie coś koło tego To zwykły Hipol kupisz za 300-350zł  ATF-u kupisz góra 20 jak znajdziesz tani.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
das21    46

kupiliśmy ATF i dolalismy i narazie tak zostanie bo ten ATF jest napewno lepszy od zwykłego hipola 6. Cena 5 litrów ATF to 74zł ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    359

Jaki by nie był w tym wypadku aby był czysty. ATF 5l za 74zł z doświadczenia wiem że raczej to nic dobrego jeśli chodzi o olej z tej grupy 


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    359

Ja tak chciałem zaoszczędzić w ładowarce zalałem właśnie ten Hipol ATF i d*pa. Ładowarka ledwie sama się ruszała, jak się olej rozgrzał to nawet ruszyć z miejsca nie chciała. Dopiero po zmianie na Fuscha ATF (chyba 3353) ale pewny nie jestem jak ręka odjął zupełnie inna maszyna.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
das21    46

fakt za gęsty ten olej to nie jest, trochę rzadszy od tego co jest w skrzyni bo patrzelismy czy się różni czymś wizualnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Knopers97
      Witam posiadam zetora 16145 z 1981 roku problem pojawia się przy próbie włączenia wałka wom dżwignią pod siedzeniem sprzęgło kompletne wymieniłem tydzień temu a wałka nie da się wbić od razu zgrzyta jedynie na zgaszonym silniku wchodzi i po odpaleniu normalnie się kręci i jak chcę go wyłączyć to jest lekki zgrzyt ale da się gdzieś w internecie wyczytałem o jakiejś mikro pompce która jest powiązana z wom i znajduje się gdzieś na dole skrzyni ale niegdzie nie ma nic konkretnego .Proszę o pomoc co może być przyczyną że nie można włączyć wałka odbioru mocy
    • Przez Knopers97
      Witam mam pytanie potrzebuje rodzaj i oznaczenie łożyska które znajduje się na wałku wychodzącym z skrzyni do sprzęgła. Chodzi o to na zdjęciu które jeszcze jest w korpusie

    • Przez Vroobel
      Witam!
      W moim Zetorze 8045 po rozgrzaniu oleju, jest problem ze zmianą biegów, a gdy ciągnik jedzie i wciśnie się sprzęgło to tak jakby skrzynia hamowała bo gwałtownie zwalnia, a przy ponownym włączeniu biegu, szarpie, czasami to jakby ruszał z żółwia i przeskakiwał na zająca. Parę lat temu była robiona mikropompka, żółw i  sprzęgło , stan oleju jest, co może być przyczyną ? hamulec skrzyni?
    • Przez damian89
      Witam, posiadam Zetora 16245(wersja eksportowa - skrzynia 4 biegowa synchronizowana 40km/h) i podczas tego rocznych prac na polu, przestał działać mi żółw. Gdy włączyłem zająca jechał normalnie, ale jak włączyłem żółwia(nawet bez obciążenia na drodze) to ledwo jechał i cały czas coś gwizdało w skrzyni(gdy robiłem probe z rana na zimnym oleju żółw działał, ale jak ciągnik dostał duże obciążenie to już stawał i zaczynało gwizdać) na ciepłym oleju nie było już mowy o żadnej jeździe na żółwiu. Miałem dużo jeszcze gwintu na śrubie regulacyjnej taśmy z boku skrzyni ale, po dokręceniu nic to nie dawało i dalej gwizdało. Mierzyłem ciśnienie na mikro-pompie i zegar pokazywał 6bar, a pod obciążeniem spadało do 2-4bar. Więc stwierdziliśmy, że to wina mikro-pompki,ale nie było czasu już rozpoławiać i skończyliśmy prace jeżdżąc cały czas na zającu. Teraz było parę dni wolnego to wziąłem się z ojcem i rozpołowiliśmy go i zobaczyłem, że jest pęknięta taśma( pękł cały metal w okolicy gdzie jest haczyk i koniec taśmy, koniec tego haczyka trzyma się tylko jakiś 5 mm). Okładzina na taśmie też nie jest jakoś bardzo przytarta. Czy to było przyczyną, że nie działał żółw? i dlaczego ta taśma mogła pęknąć? Sprawdzałem też ten bęben sprzęgła i tarczki w nim niby są dobre(ale nie znam się na tym za bardzo). Pierśnie też nie są jakoś mocno starte na tulei, tylko są trochę rowki wyrobione w środku tulei tego całego bębna sprzęgła tam gdzie chodziły te pierścienie i teraz nie wiem czy wymieć te tarczki w tym bębnie czy cały bęben? Czy w ogóle to wymieniać? Zaznaczam, że najprawdopodobniej nikt nie robił zająca-żółwia od nowości(1992r) i działał do tego roku. Poprzedni właściciel nie żałował sobie żółwia i włączał kiedy się mu tylko chciało my tak samo. On twierdził, że w tym ciągniku jest on nie do zajechania.
    • Przez KrzysiekSz1990
      Witam,
      Mam problem z zablokowaną skrzynią w ZETORZE 10145. zablokowało całkiem koła. Coś stało się pod deklem, do którego dostęp jest po rozpołowieniu ciągnika. Od góry wszystko wygląda dobrze. tylko widać 2 zablokowane wodziki które tam właśnie wchodzą. Rozjechałem ciągnik ale nie ma możliwości otwarcia tego dekla. Co trzeba zrobić aby się tam dostać? Pościągałem wszystkie segery z 2 wałków które tam wystają ale wkręcając śruby do ściągania dekla rusza się może z 2 mm i dalej nie da się żadną siłą tego ruszyć. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.