Vril

Dominator 88 przekaźniki halogenów.

Polecane posty

Vril    1

Mam do Was prośbę a szczególnie do elektryków :huh: bo jak za bardzo na elektryce się nie znam.

Nie wiem co się porobiło ale przekaźniki nie chcą załączyć halogenów .Z tego co wiem przekaźniki mogą być sterowane

prądem lub masą (w kombajnie bezpieczniej chyba masą) .Nie mam pojęcia czy gdzieś te masy pouciekały czy

przekaźnik uszkodzony.Kiedy wyjmę przekaźnik i zewrę styki w gnieździe przekaźnika halogeny się palą.Dodam że są

dwa przełączniki i dwa przekaźniki na lewe i prawe halogeny .

Proszę pomóżcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

jak mozesz wyciagnac przekaznik to musisz go sprawdzicz czy dziala. zapnik mu zasilani e+ zapewne w kombajnie 24V do jednego zacisku cewki, drugi zacisk do masy. Jak bedzie z akazdym razem zalaczal tzn zr jest dobry. Skoro w kostkach jak zrobisz polaczneie i swiatla si ezapalaja to ten obwiod jest dobry. Jezeli wyjdzi eci ze przekaznik sprawny, sprawdz czy w kostce styki na cewke po wlaczeniu przelacznika podaja prawidlowo napiecie. Najlepiej sprawdz to np z zarowka 21W. Jezeli ni ebedzie swiecic lub tez ni ebedzie napiecia na tych zaciskach we kostce jezeli bedziesz uzywal woltomierza to zapewne ten obwod jest przerwany. Wtedy zobacz do bezpieznikow, poruszaj nimi w stykach. Jezeli ni epomoze to wyciagnij wlacznik i sprawdz cza dochodzi do niego zasilanie. Jezali jest tzn ze albo + jest odpiety albo ni emamasy za cewka przekaznika.

Krok po kroku, niestety nie jestem w stanie ci opisac krok po kroku. Ale posprawdzakj mniejwiecej w tej kolejnosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Dzięki bardzo :)

 

Słyszałem taką wersję że halogeny mogą świecić tylko jeśli kombajn jest na pełnych obrotach i ma wszystko powłanczane.

Odkryłem jeszcze jedną rzecz ja wymontowałem te przełączniki klawiszowe i do jednego ze styków doprowadziłem osobno prąd

przekaźniki się załączyły a halogeny zaświeciły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

czyli znalazlesprzyczyne nie miales zasilania na wlaczniku. podales mu asilaniei zadzialalo. a z ta pelna moca i obrotami to wg mnie jakas bujda. co ma jedno do drugiego?? Ewentualni emoze byc tak ze wlaczaja si ewylaczni eprzy zalaczonych swiatlach mijania lub drogowych, lub np wylaczaja si eprzy drogowych. Ale nie ze wzgladu na obroty. co prawda moc oddawana przez alterantor jest wieksza ale to ewentualnie moze sie objawiac wyzszym napieciem w instalacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1
czyli znalazlesprzyczyne nie miales zasilania na wlaczniku. podales mu asilaniei zadzialalo. a z ta pelna moca i obrotami to wg mnie jakas bujda. co ma jedno do drugiego?? Ewentualni emoze byc tak ze wlaczaja si ewylaczni eprzy zalaczonych swiatlach mijania lub drogowych, lub np wylaczaja si eprzy drogowych. Ale nie ze wzgladu na obroty. co prawda moc oddawana przez alterantor jest wieksza ale to ewentualnie moze sie objawiac wyzszym napieciem w instalacji.

 

A mogę nie szukając za dużo i nie grzebiąc w instalacji podać zasilanie do tego włącznika z jakiegoś innego źródła napięcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

tak bez problemu. O ile zapewne podales poprzednio zasilanie juz na szyk ktory jest podany na cewke, w ten sposob prad poplynal przez cewke i przekaznik zadzialal. Jezeli jestes pewien ze przelacznik dziala, znajdz jego styki( nie wiem ile ich tam jest). Najlepiej jak bys wzial zasilanie ze swiatel postojowych. Tzn jak wlaczysz postojowki przelacznikiem to za przelacznikiem sie podlacz z kabelkiem. Ten kabelek podlacz do przelacznika od halogenow. Beda swiecily tylko wtedy jak bedziesz mial wlaczone pozycyjne. Poniewaz przekaznik pobiera na cewke bardzo malo pradu ni egrozi to w zadnym wypadku dodatkowym obciazeniem obwodu swiatel pozycyjnych. Jak wlaczysz pozycyjne to poten tym drugim wlacznikiem mozesz zalaczyc lub wylaczyc halogeny. Ale przy wlaczonych halogenach jezeli wtedy wylaczycz pozycyjne to wtedy takze zgasna halogeny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51
A mogę nie szukając za dużo i nie grzebiąc w instalacji podać zasilanie do tego włącznika z jakiegoś innego źródła napięcia

A bezpieczniki były sprawdzane? Może masz jeszcze przekaźnik, który załącza prąd aby odciążyć stacyjkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1
tak bez problemu. O ile zapewne podales poprzednio zasilanie juz na szyk ktory jest podany na cewke, w ten sposob prad poplynal przez cewke i przekaznik zadzialal. Jezeli jestes pewien ze przelacznik dziala, znajdz jego styki( nie wiem ile ich tam jest). Najlepiej jak bys wzial zasilanie ze swiatel postojowych. Tzn jak wlaczysz postojowki przelacznikiem to za przelacznikiem sie podlacz z kabelkiem. Ten kabelek podlacz do przelacznika od halogenow. Beda swiecily tylko wtedy jak bedziesz mial wlaczone pozycyjne. Poniewaz przekaznik pobiera na cewke bardzo malo pradu ni egrozi to w zadnym wypadku dodatkowym obciazeniem obwodu swiatel pozycyjnych. Jak wlaczysz pozycyjne to poten tym drugim wlacznikiem mozesz zalaczyc lub wylaczyc halogeny. Ale przy wlaczonych halogenach jezeli wtedy wylaczycz pozycyjne to wtedy takze zgasna halogeny.

 

No to sprawa rozwiązana :) karola44 dzięki bardzo za pomoc

 

@zorzyk2

Bezpieczniki sprawdzałem i są o.k. Co do przekaźnika który załącza prąd to sam nie wiem gdyby tak było to nie mógłbym chyba

używać innych odbiorników prądu a tak z tego wszystkiego tylko te halogeny nie działają.

Swoją drogą mam schemat instalacji dominatora 88 tylko trochę nieczytelny bo to ksero i ciężko odczytać ale uzbroje się w lupę

i popatrzę z kont idzie prąd to tych przełączników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51
No to sprawa rozwiązana :) karola44 dzięki bardzo za pomoc

 

@zorzyk2

Bezpieczniki sprawdzałem i są o.k. Co do przekaźnika który załącza prąd to sam nie wiem gdyby tak było to nie mógłbym chyba

używać innych odbiorników prądu a tak z tego wszystkiego tylko te halogeny nie działają.

Swoją drogą mam schemat instalacji dominatora 88 tylko trochę nieczytelny bo to ksero i ciężko odczytać ale uzbroje się w lupę

i popatrzę z kont idzie prąd to tych przełączników.

Na oczy nie widziałem tej instalacji i pisałem tak bo bardzo różne rozwiązania są stosowane i czasami warto spojrzeć w zupełnie "niewinne" miejsce. Równie dobrze może być brak styku w kostce, ułamany przewód. Kolega dobrze Ci opisał skąd wziąc zasilanie ale polecałbym poszukać tej usterki, bo z czasem staje się to pajęczarstwem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    4
Mam do Was prośbę a szczególnie do elektryków :( bo jak za bardzo na elektryce się nie znam.

Nie wiem co się porobiło ale przekaźniki nie chcą załączyć halogenów .Z tego co wiem przekaźniki mogą być sterowane

prądem lub masą (w kombajnie bezpieczniej chyba masą) .Nie mam pojęcia czy gdzieś te masy pouciekały czy

przekaźnik uszkodzony.Kiedy wyjmę przekaźnik i zewrę styki w gnieździe przekaźnika halogeny się palą.Dodam że są

dwa przełączniki i dwa przekaźniki na lewe i prawe halogeny .

Proszę pomóżcie.

nigdy tz przelaczana masa!!!!!!!!!!!!!! -przelaczenie zawsze nastepuje po stronie proądowej-za bezpiecznikami,chcesz spalic sprzęt????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1
nigdy tz przelaczana masa!!!!!!!!!!!!!! -przelaczenie zawsze nastepuje po stronie proądowej-za bezpiecznikami,chcesz spalic sprzęt????

 

Elektrotech czyli obig elektryczny w takim układzie biegnie w taki sposób: -przełącznik -przekazujący prąd -bezpiecznik -przekaźnik-halogeny.

Z swoich poszukiwaniach znalazłem właśnie brak dojścia prądu właśnie do tego przełącznika od halogenów.Po doprowadzeniu jakiegoś źródła

napięcia do tego przełącznika ,przekaźnik reaguje i zapala halogeny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    4

tak ,dokładnie zgadza się -na forum jest pokazany schemat jak taki przekaźnik uzyć

ale napisze jeszcze raz

 

-jedna końcówka przekaźnika odrazu łaczymy z masą-korpusem ciągnika

OBWÓD właczenia przekaźnika

- pobieramy + gdzieś z bezpiecznika z takiego miejsca aby był stały PLUS-albo nie- bez właczenia stacyjki (czesto tak jest ze kluczyki chowamy w domu,ale jestesmy na polu i zachodzi potrzeba tz przyświecenia) zasilanie doprowadzamy do włacznika-z włacznika zasilamy cewkę przekaźnika .Czyli jak wlaczymy przekaźnik zacznie stukać czyli wlacza i wyłącza.

 

Obwód Halogenów podobnie jak z zasilaniem cewki

pobieramy plus z bezpiecznika do zestyku przekaźnika który w stanie spoczynku(przekaźnik nie jest właczony) następnie zrugi styk przekaźnika prowadzimy do Halogenów.

 

Ps

Niektórzy piszą ze może być kabel taki jak w instalacji ,no tak moze być ale jak chcemy ich mieć wiecej jak 2 sztuki ja zawsze zalecam linkę powyżej 2,5mm aby nie było spadku napięcia..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adrianeo13
      Dzień dobry, od kilku dni poszukuję odpowiedzi na chyba bardzo skomplikowaną kwestię dotyczącą renault ergos 90. Otóź po załączeniu rewersu silnik charakterystycznie rzęży dodam że, przed zmianą oleju nic takiego nie miało miejsca  co dodaje sprawie zaciekawienia. Wielu już wypowiadało się na ten temat, elektrozawór może a może za gęsty olej a może coś z elektroniką a może komputer wariuje. Nie można dojść do jakiegokolwiek ładu. Powiem Wam więcej, dwa dni temu przyjechał do mnie mechanik i wkuwając się w odpowiedni kabelek sterujący układem który charakterystycznie "rzęzi i wyje" i zakłądając mi mały przycisk wyłącza ten dźwięk  wtedy kiedy załączam rewers już nie rzęzi i nie wyje... Panie i Panowie! o co chodzi?!
    • Przez ŻBKIU1999
      Mam problem ze wskaźnikiem paliwa w JCB 531/70 . Wskaźnik pokazuje ze zbiornik jest cały czas pełny .  
    • Przez Cinek8541
      Hej,wiecie może gdzie dostałbym czujnik jak na zdjęciu lub może macie namiar na jakiś dobry sklep z częściami zamiennymi do ciągników zagranicznych marek.U mnie w okolicy nigdzie czegoś takiego nie dostanę.Dzięki!

    • Przez yacenty
      Kupiłem opryskiwacz z jakimś dziwnym wtykiem do sterownika, Chcę go wywalić i założyć klasyczną wtyczkę trójbiegunową bo takie gniazdo mam w ciągniku.
      Jak to się podłącza? Ma znaczenie na który bolec pójdzie plus a na który minus?
      Mówimy o takiej wtyczce: 
    • Przez TheagroPiotrekLubelskie
      Witajcie ! Wymieniłem przerywacz kierunkowskazu , i gdy włączę obojętnie jakie światła to kierunki przestają mrygać , tylko tam czasem się zdarzy wyjątek ze się załączą , ale gdy wyłaczę światła kierunki działają poprawnie w czym problem ? proszę o pomoc 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.