Skocz do zawartości

Agregat uprawowo-siewny + siewnik (przeróbka)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

siewnik był o szerokości 2.5m tylko że na metalowych kołach więc koszt remontu to 80zł koła i piasty, 250zł gumy i rurki plastikowe, zębatki miałem, skrzynia została troche powiększona, no i reszta to farba i robocizna :)


ale jeśli chodzi o koszt to myśle że max 1000zł bo teraz kupiliśmy 2 skrzynie od siewnika konnego ze złomu za 200zł bo będziemy przerabiać do agregatu ścierniskowego na siewnik do poplonów. Więc wydaje mi się że o wiele bardziej się opłaca zrobić taki niż kupić jakiś niemiecki za 3000 albo rozwalonego poznaniaka, siewnik nie ma żadnych luzów na trybach no i praktycznie niczym się nie różni od typowo ciągnikowego oprócz tego że nie ma skrzyni przekładniowej :)

Opublikowano

Mój wujek też konnego przerobionego na ciągnikowy, ma dwa razem zespawane, na metalowych kołach szerokość jego siewnika to ok 3,5m do stodoły wchodzi na styk.

Też kiedyś myślałem nad konnym i zrobić z tego taki agregat uprawowo siewny. Tylko nie taki jak twój tyko taki że siewnik z kultywatorem połączonym na stałe.

U mnie w okolicy tez są czasem różne sprzęty rolnicze, a najczęściej kopaczki konne. kiedyś też była rapa pługa, siewnik konny kopaczka elewatorowa i inne cuda.

Jak sobie kupię talerzówkę to pomyślę nad siewnikiem do poplonu z siewnika konnego.

Opublikowano

Ten duży tryb osadzony jest na łożysku i do tego trybu przykręcony jest tryb do napędu koła Tryb ma bodajże 28 zębów, natomiast przy kole tryb ma 13 zębów i połączone to jest łańcuchem. Tryb ten duży jest od sadzarki czeskiej, łańcuch też a ten mały przy kole był dorabiany. Koło ma 50cm średnicy więc trzeba tak dopasować tryby aby przełożenie było takie same. Najlepsze koło gumowe to takie aby miało 54 cm średnicy, wtedy zębatki muszą mieć 30 zębów i 15 zębów. Na złomie samochodowym jest dużo kół dojazdówek więc można jakieś dopasować.U mnie przełożenie nie jest idealne ale żeby wysiew był taki sam to ustawiam po prostu o 2 kreski więcej tryby wysiewające niż jest w tabeli. Pozdrawiam

post-146746-0-38760800-1428997082_thumb.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v