Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim. Ostatnio coraz częściej mówi sie o PROW i programach które będą w nim zawarte i przeczytałem oraz słyszałem kilkukrotnie że na PROW będzie też możliwy zakup maszyn rolniczych.

Na tę chwile nie wiadomo nic o ilości środków ale sam fakt że mogą się pojawić już jest ważny. Teraz przechodząc do tematu to na PROW chciałbym zakupić miedzy innymi ciągnik i zapewne marki JD.

Chodzi nam o ciągnik 140/150km więc albo 6140R albo 6150R. Modele zbyt dużo się nie różnią. Interesuje mnie skrzynia AutoPowr bądz Direct drive. Wiem że ta druga jest nowa i gdy rozmawiałem z serwisantami to mówili abym odpuścił sobie na starcie AP bo jak padnie to szykujemy 60tys na skrzynie. i tu pytanie do was- jak sądzicie która skrzynia jest lepszą skrzynią do transportu głównie beczkowóz wiadomo w żniwa przyczepka oraz prac polowych orka, siew itp. Która jest bardziej ekonomiczna wytrzymała no i która jest no po prostu lepsza.

Opublikowano

AutoPowr jest już dużo dłużej produkowana i jest sprawdzona zarówno przez JD jak i Deutza i Claasa bo te wszystkie marki montują tą przekładnie produkcji ZF tylko inaczej ją nazywają.

Poza tym DirectDrive to jest tak jakby zwykła skrzynia tylko że dzięki dwóm sprzęgłom nie czuć zmiany biegu,nie ma żadnego szarpania ani przerwy w napędzaniu kól przez silnik.Ciągnik jedzie tak jakby miał przekładnie bezstopniową tylko że nie można sobie idealnie dobrać przełożeń jak w bezstopniówce.

W jakiś górach może i jest to przydatne ale na normalne warunki bym wolał zwykłą skrzynie,zawsze w razie czego jest mniej elementów i taniej będzie ją naprawić a sam brak szarpania i przerw w przekazywaniu napędu na koła nie jest dla mnie wart ryzyka,dwa sprzęgła to zawsze większe koszty i problemy w naprawie a do tego fakt że to nowość to też jest jakieś ryzyko.

Autopowr to już bezstopniówką a te słynna z przydatnośći w transporcie,można w nich dobrać idealne przełożenie do wielu prac.Akurat w transporcie sprawdza się to świetnie bo można przy niskich obrotach jechać z dużą prędkością także zmniejsza się spalanie a do tego nie ma żadnych szarpnięć czy przerw w napędzaniu kół jak przy zwykłych skrzyniach.

 

 

Opublikowano

A jak sądzisz kolego jak zachowują się ciągniki np z Autopowr i direct drive w polu tz czy czuć te 150koni czy np czuć też utrate tej mocy bo wiadomo że w bestopnniówce są straty mocy. 

Aktualnie mam jelenia z mechaniczną skrzynią biegów tz wszystko jest tam przełączane za pomocą dźwigni i po prostu chciałbym raz ustawić bieg apotem po prostu redukować za pomocą dżoystika jak to można robić w ap i dd.

Wiem też że są to drogie skrzynie w naprawie choć może nie tyle co wiem ale przypuszczam. Trzeba jednak pamiętać że żyjemy w 21 wieku i trzeba się unowocześniać tylko trzeba robić to z głową dlatego zakładam temat odnośnie tych skrzyń.

Więc reasumując jak sprawować się mogą skrzynie ap i dd w polu np orce ?? :) 

Opublikowano

Nie pracowałem tymi ciągnikami ale o sprawność w DirectDrive bym się nie martwił,to jest zwykła skrzynia tyle że ma dwa sprzęgła przez co nie czuć zmiany biegów.

Volvo zrobiło skrzynie dwu sprzęgłową w ciężarówkach i w testach jest chwalona za to jak sprawuje się w górach,ciężarówka z tą skrzynią lepiej wjeżdża pod górę bo nie ma przerw przy zmianach biegu i silnik ciągle napędza koła,pewnie w ciągnikach jest podobnie.

A co do bezstopniówek to najlepiej poszukaj na AF osób które mają ciągnik z przekładnią bezstopniową (A ich nie brakuje) i z nimi porozmawiaj,nie muszą to być koniecznie właściciele JD z AutoPowr.

Opublikowano

Kolego weź sobie autoquada z ecoshiftem i będziesz zadowolony. Sam zmienia podbiegi wiec w transporcie bajka. Sam mam zwykłego powerquada wiec muszę zmieniać podbiegi ręcznie i nie mam ecoshifta ale mi to nie było potrzebne bo na pola mam max 3 kilometry. Powerquada to chyba najdłużej produkowana skrzynia przez jd a autoquad różni sie tym ze sam zmienia podbiegi a reszta to to samo.

Opublikowano

No mam aktulnie skrzynie na pały tz oddzielnie półbiegi oraz biegi i męczy mnie troche już ta zmiana i chciałbym mieć jeden ciagnik włąśnie z przekładnią typu DD badź AP. Wiem że ta 2 jest produkowana już długi czas wiec chyba była przez te wszystkie lata udoskonalana oraz robiona tak aby być mocniejszą i wytrzymalszą. Direct Drive to tak jak kolega powiedział ma dwa sprzęgła więc chyba jest full mechaniczna w odróżnieniu do AP. Więc idąc tym tropem to jeśli jest to skrzynia mechaniczna to nie powinna mieć zbyt dużych strat mocy tak jak to jest w np PowerQuadzie. Kolega wyżej pisał, że w DD silnik cały czas przekazuje moc dzięki przekładni ponieważ nie potrzeba używać sprzęgła do zmiany biegów więc no ciaglę powinno odczuwać się podobną moc. Wg mnie DD jest chyba lepsza od prostego powerquada bo ciągle jest przekazywana moc na koła.

Dodam że rocznie robię myśle że troche ponad 300 beczek o pojemności 14000l.  

Opublikowano

Jaki jest minus AutoPowr- wspólny olej razem z hydrauliką zewnętrzną (gdzie w Vario Fendta nie ma mowy o czymś takim)

A co do DD- w tym roku dostała nowe oprogramowanie, ponoć już tak nie szarpie.

Opublikowano

PowerQuad jest elegancki, jak już napisali powyżej najdłużej produkowana skrzynia i bardzo dobrze dopracowana. Sam decydujesz kiedy zmienić bieg, to ty decydujesz, nie traktor. No jedyny mankament jak napisał Kris jest wspólny olej ale to większość ciągników tak ma, są nie liczne które mają osobny mn. właśnie Fendt i Belarus ale czy to jest jakiś problem? Troszkę trza się pilnować z podpinanymi narzędziami i tyle

Opublikowano

Ja mam wymieniłem olej w przyczepach, nie pożyczam ich nikomu wiec w czym przeszkadza wspólny olej? W niczym bo kazda zlaczka jest zamykana odrazu żeby syf s nią nie leciał a dodatkowo przecieram szmatka a poza tym sa 2 filtry. Uważam ze jak dbasz tak masz. Moj wuja nie dbal odczepial wszystko jak szlo i pozapychal elektrozawory pól ciągnika ma do rozebrania i po czyszczenia bo ciągnik w ogóle nie idze.

Opublikowano

Dbanie o czystość oleju jest podstawą, niestety w przypadku wspólnego obiegu oleju /przekładnia, hydraulika, hamulce/ istnieje większe prawdopodobieństwo uszkodzenia i "zainfekowania" całego układu. Filtr siatkowy na ssaniu nie zatrzyma opiłków np. z hamulców. Co do wyboru przekładni, to do beczki tylko i wyłącznie bezstopniowa i zaczep kulowy. Zminimalizowanie szarpnięć dzięki takiej przekładni ma duży wpływ na kondycję całego układu napędowego.  Tylko czy bezstopniówka z JD,  skoro ten typ nie był podobno polecany nawet przez przedstawicieli handlowych ?

Opublikowano

Mi osobiście bardziej i chyba najbardziej podoba się Direct drive. czy to jest przekładnia napędzana hydraulicznie czy po prostu sprzęgła są zanurzone w oleju tzw kąpiel olejowa :) ?


Mi osobiście bardziej i chyba najbardziej podoba się Direct drive. czy to jest przekładnia napędzana hydraulicznie czy po prostu sprzęgła są zanurzone w oleju tzw kąpiel olejowa :) ?

Opublikowano

W tej przekładni wszystko odbywa się mechanicznie a nie hydraulicznie czy hydrostatycznie jak w bezstopniówce dlatego ma ona wyższą sprawność niz bezstopniówka chociaż są bezstopniowe skrzynie oparte na mechanice (Np:CVX).

Taka skrzynia Direct Drive na pewno lepiej sprawdzi się w ciężkiej robocie jak orka czy głęboszowanie ale w transporcie według mnie lepsza będzie bezstopniówka.

Ogólnie Direct Drive to taka zwykła skrzynia w której nie czuć albo prawie nie czuć zmiany biegów.

Bezstopniówka to skrzynia w której nie czuć zmiany biegów i można idealnie dobrać sobie przełożenie do wykonywanej pracy,bezstopniówki dlatego bardzo dobrze sprawdzają się w transporcie bo można dobrać przełożenie tak że ciągnik jedzie szybko na niskich obrotach.

Niby mają większe straty mocy ale tak dobrze da się dobrać przełożenie że często spalają mniej niż przy zwykłej skrzyni albo podobnie a co do utraty mocy to nie jest jakaś bardzo duża,najwyżej weźmiesz wersje co ma 10 km więcej i większy koszt nadrobisz sobie mniejszym spalaniem.

A tutaj masz film pokazujący działanie i schemat Direct Drive:

 

  • Like 1
Opublikowano

Direct Drive to nie jest połączenie tak jakby półautomatu i automatu b?? bo mamy widze tak jakby 2 tryby przełączamy dźwignię w lewi i jest automat :P a w prawo jest półautomat, jeśli to chodzi jak np samochody na automacie to powinno być wygodne :) 

Opublikowano

Jest do wyboru tryb w którym samemu zmienia się biegi i automatyczny.

A co do automatu w samochodzie to działa on na tej zasadzie że kierowca nie musi wciskać sprzęgła i wajchować bo samochód sam to robi.

Samochód z automatem jedzie tak jak samochód ze skrzynią ręczną,też są w nim przerwy w przekazywaniu napędu na koła i jakieś szarpania przy zmienie biegów tyle że kierowca nie musi nic robić poza kierowaniem i wciskaniem gazu i hamulca.

W Direct Drive chodzi o to że nie ma tej chwilowej przerwy w momencie zmiany biegu i nie ma też szarpania.

Tutaj dobrze widać pracę tej skrzyni:

 

https://www.youtube.com/watch?v=_5N5RqD3r8c

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamil567
      John Deere 5080M na zimnym szarpie po rozgrzaniu problem zanika ale nie do końca. Głównym problemem jest to ze po paru godzinach pracy w polu np. agregatem, pługami ciągnik staje, silnik pracuje nie słychać żadnych niepokojących odgłosów ale zaczyna mrugać kontrolka od rewersu "N". Zmiana położenia rewersu nic nie daje, gaszenie i odpalanie ciągnika również, losowo kontrolka "N" zaraz po odpaleniu mruga lub świeci stale ale po zmianie na przód lub tył zaczyna mrugać od razu. Kontrolka zaczęła również mrugać gdy ciągnik staną zgasiłem go odpaliłem kontrolka świeciła stale ale gdy podniosłem agregat zaczęła z powrotem mrugać (po paru godzinach pracy), stanął również na drodze asfaltowej podczas powrotu do domu z pola. "Zegary" nie wskazują wysokiej temperatury, jest w normie, raz zaświeciła się kontrolka wskaźnik informacji o transmisji (kółko zębate) i wskaźnik alertów serwisowych ("!" w rombie). Po jakimś czasie 30min-2h problem znika i z powrotem można jeździć ale po dłuższej chwili problem się ponawia. Jeżeli miał ktoś podobny problem proszę o pomoc i z góry dziękuje 
    • Przez Michael0044
      Witam,
      posiadam ciągnik jd 5510n (sadownik takzwany ) chciałbym wymienić w nim olej silnikowy. W instrukcji brak informacji ile wchodzi tam oleju ktoś się orientuje ? 
      pozdrawiam 
    • Przez Sremist
      Witam, mam taki problem iż co jakiś czas odłącza mi cały ciągnik, tzn wyłącza monitor, wyłącza zegary itp, ciągnik gaśnie, mogę go zapalić ale dosłownie po 3s gaśnie, nie wyświetla żadnego komunikatu po prostu ginie wszystko, robił to czasem w ciągu pracy, po paru, parunastu minutach wracał do żywych jakby nigdy nic, wyświetlacz był wymieniony też z tego powodu (i innych) ale tego akurat nie naprawiło, John Deere 6170r 2012rok,
      obecnie chciałem odpalić ciągnik i zanim załadował się system, odłączyło wszystko 
      odłączanie zasilania itp nie pomogło 
    • Przez Wojak^^
      Witam, interesuje mnie ciągnik 6125M nowy. Co powiecie na jego temat czy są jakieś wady oprócz problemów z adblue czy może DPF.
      Jaką skrzynie wybrać, polecacie manualną czy automatyczna, czy może są półautomatyczne ?
       
    • Przez adanow
      Czy możecie polecić jakiś sprawdzony profesjonalny serwis który wyłączy, lub regeneruje DPF ,i  podnosi moc o parę koników w JOHN DEERE  5090M.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v