Skocz do zawartości

ładowarka SANDERSON teleporter 624


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam Sanderson 726 Telporter. Poprzedni właścicel kupił ją po spaleniu z Anglii. Przy naprawie przerobił joystick na zwykłe gałki. Zrobiła u nas już 600 może 700 mth. Teraz ma około 8100 mth. Silnik oleju nie bierze. Wersja bez turbo. Jedyna awaria to pęknięty jeden wąż. Śmiało mogę polecić...

Opublikowano

to są podobne modele a masz może jakąś książke albo coś takiego??? pytanko jaki jest płyn hamulcowy??? wymieniałeś może oleje w zwolnicach mostach itp.??? potrzebuję przednią wycieraczkę kompletną wiesz może jak się ona nazywa albo coś bo nie mam wogóle ramienia...

Opublikowano

ja swoją dopiero kupiłem jutro chyba przyjedzie i będę musiał wszystko powoli wymienić na świeże i będę miał spokój na wiele godzin p-racy oraz będzie można spać spokojnie że wogóle jest coś wlane... ;) zastanawia mnie mocno ten płyn hamulcowy.....

Opublikowano

witam co jaka może być przyczyna ze ładowarka słabo ciągnie?  I mam jeszcze może głupie pytanie gdzie sprawdza się olej w skrzyni?

Opublikowano

jak słabo ciągnie to wszystko zależy od typu ładowarki możliwość że podjechana pompa hydrostatyczna słabe sprzęgło tarczkowe przyczyn może być wiele a olej to szukaj na skrzyni korka i jakiegoś znaczka od poziomu oleju...

 

Opublikowano

Ma ktoś pojecie jaki olej do skrzyń wlać do mojego modelu Teleoprter ts 246 stara na duzych kołach z przodu silnik i skrzynia od traktoru forda jest rewers na wajche to nie mam pojęcia co zalać bo jak zwykłe tryby to normalny bym lał.

Opublikowano

Mój sprzęt to Sanderson 725 teleporter. W mojej ładowarce wysiadł rewers, podobnie jak u przedmówcy na zimnym oleju ciągnęła jak wściekła gdy tylko się nieco rozgrzała na żadnym z biegów nie dała rady jechać. W pewnym momencie do rewersu nie dało się dotknąć był tak rozgrzany lecz dymu jeszcze nie było widać.W moim sprzęcie siedzi w oryginale skrzynia i rewers z Koparkoładowarki JCB 3CX produkowanej w  końcówce lat 80. Także części są jak najbardziej dostępne. Jestem świeżo po naprawie rewersu. W moim przypadku pompa olejowa rewersu około 700zł, tarczki z przekładkami około 500/600zł (o ile dobrze pamiętam jazda do przodu 7 tarczek  6 przekładek - części te idą w różnych 3cx-ach nawet młodszych niż mój sprzęt natomiast dużo droższe tarczki (trzy) obsługują jazdę do tyłu, są ze 2 razy większe i te występują tylko w tym modelu skrzyni). Następnie uszczelniacze, oringi około 100zł .  Ale najważniejszą usterką był brak szczelności pomiędzy zaworem, który obsługuje cewka magnetyczną, a korpusem rewersu. Inaczej mówiąc zawór musi być idealnie spasowany z korpusem i musi otwierać/zamykać odpowiednie kanały olejowe w korpusie. można na zamówienie sprowadzić od angola zawór  <koszt podobno około 1800/2000zł>  co i tak nic nie pomoże gdyż olej będzie gwizdał i tak w szczelinach pomiędzy korpusem a nowym zaworem. Jedyne wyjście "wyszlifowanie korpusu w miejscu osadzenia zaworu i nałożenie tulejki, ewentualnie kilku króciutkich tulejek, przyklejonych do zaworu". Ma to być na tyle spasowane aby można było zawór poruszyć dźwignią rewersu przy kierownicy ale też nie ma prawa być nieszczelności pomiędzy kanałami w korpusie. Taka usługa kosztowała mnie 700zł za "ślusarza". Proponowano mi  w serwisie cały korpus wraz z zaworem, wszystko po regeneracji , za  około 4000 PLN brutto.

Zalany olej transmisyjny JCB, litrów około 5, stan sprawdza się: palisz, czekasz kilkanaście sekund, gasisz, sprawdzasz. zmierzone ciśnienie oleju na rewersie: jazda przód 11 atmosfer, jazda do tyłu niecałe 11 wszystko na ciepłym oleju. Tyle co mogę powiedzieć to w oryginale podobno 13 atm.

Wyjęcie rewersu z ładowarki i rozebranie go w drobny mak zajęło mi (2osoby) 3 godziny.

 

Szukałem  jakichś informacji przed remontem w internecie nie było ich zbyt dużo na temat Sandersonów dlatego w tym momencie usiłuję  pomóc laikom takim jak ja w naprawie swoich telehandlerów.   

Opublikowano

Panowie mam ładowarke sanderson teleporter 624 podczas jazdy na każdym z trzech trybów koła  same gubią zbieżność, przestawiają sie same co może być przyczyną, druga sprawa to że jak w lato ładowarka popracuje ciężej to sie płyn chłodniczy gotuje i go wywala

 

Opublikowano

co do psiego chodu może cewki nie do końca trzymają i popuszcza się czpień w środku i olej idzie nie tak jak powinien miałem podobnie aż pewnego dnia cewka padła... założyłem od razu dwie nowe i teraz jest wszystko ok. teraz zabieram się za wymianę uszczelnień na tłokach kierowniczych i za instalacje elektryczną do przeglądu biore jest tam sporo kabli... i kilka mam wolnych dziś odkryłem że nawet jakaś kontrolka luzem lata jeszcze nie doszedłem do tego co to... wymieniłem też całą listwe bezpieczników bo w oryginale brakowało już 2 sztuk. co do jazdy to moja bez zarzutu na gorącym jak i zimnym oleju ciągnie tak samo. jestem już po naprawie ogrzewania. tak powoli powoli prace się posuwają co do hamulcy mam zalane olejem hamulcowym z jcb nowe pompki od fergusona i jest ok,


może ktoś wrzucić fotke swojej ładowarki w środku tak w miarę z bliska jak są rozmieszczone wszystkie guziki przyciski itp. bo też robię deskę dodaje też temp. wody i ciśnienie oleju na zegary oczywiście a wywaliłem czujniki od przeciążenia....

Opublikowano (edytowane)

no to niby taka sama a jaki ty masz model tej ładowarki??? chodzi mi jeszcze o te przełączniki po lewej stronie koło włączania wycieraczki co tam masz??? rodzaje skrętu masz na tym klawiszu u góry po lewej stronie???? a wymieniałeś może już oleje w zwolnicach mostach skrzyni biegów??? ja chciałem to zrobić ale nie bardzo wiem co mam nowego wlać dziś zamówiłem filtr do skrzyni biegów u mnie jest taki

http://sklep.domino-rokicki.pl/Sprzet-rolniczy/Czesci-ciagnikowe/Filtry5/Filtry-hydrauliki1/Fleetguard-Filtr-ukladu-hydraulicznego-HF7550.html

ja ze swojej wywaliłem ten przeciążeniowy system bo i tak za bardzo nie działał a w tym miejscu mam zegar do temp wody i ciśnienie oleju wstawie fotkę swojej deski...

 

a i jeszcze kolego SLONIO masz oryginalne drzwi??? dzielone na połowie?? moja nie miała i ktoś dorobił całościowe a ja teraz chciałem je przeciąć możesz podesłać foto...?? pozdro

Edytowane przez siwymirek
Opublikowano

Moja to 624 turbo ale turbina nie działa, obok przycisku wycieraczek są chyba zaślepki, u góry mam skręt, a oleje i filtry to wszystko było wymieniane przez handlarza, drzwi mam dzielone górną szybe odjąłem wygodniej sie pracuje, niedługo wrzuce pare fotek
Siwymirek a do czego ta czerwona dźwignia z boku

Opublikowano

a ta czerwona dźwignia kolego to jest dorobiony gaz ręczny dużo wygodniej się pracuje np. przy załadunku obornika i oszczędzam na paliwie bo ustawie jedne obroty i tak sobie pyka bez zbędnego dodawania gazu...:):) a noge mam wolną na hamulec i sprzęgło. moja to też chyba model 624 silnik w mojej to perkins 4 turbo chyba koło 80-90km. jak u Ciebie to samo?? ale tabliczki oryginalnej nie było mam tylko na mostach i skrzyni z tego co po szybach widzę i częściach to będzie rocznik 95. masz w swojej Wycieraczkę na dachu?? a może handlarz dał Ci jakieś kartki od tych olei co ile i gdzie wlał może jakaś instrukcja... bo ja chciałem wszystkie wymienić i nie wiem dokładnie co nowego wlać..... może niedługo wstawię fotki całości :):) pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Instrukcji nie mam, mam tylko namiary na serwis jcb który prawdopodobnie wymieniał te oleje i filtry, silnik to też perkins 4 turbo, wycieraczka na dachu jest,a robił ktoś może hamulce bo u mnie pedał twardy nic nie reaguje

Edytowane przez slonio
Opublikowano

tak kolego ja robiłem i to praktycznie można powiedzieć że prawie od podstaw..... i trochę mnie to roboty kosztowało.... ale teraz praktycznie jak bym się rozpędził do maksa i na betonie wcisnął do maxa koła prawie się wleką przy wadze 6ton....

 


sprawdz jeszcze płyn ale jak twardy i nie reaguje zobacz czy nie trą hamulce bo możesz sobie narobić niepotrzebnie wiele roboty....możliwe że to tylko pompki mniejsze zło ale również mogą to być przewody i tu już więcej pracy....

 

Opublikowano

:wacko:Koledzy wirtualni aczkolwiek jednak koledzy :)

 

Mam kolejny problem ze swoim Sandersonem 725, produkcja 1988, silnik ford 4-cyl bez turbo, pompa wtryskowa rzędowa, rewers jaki opisałem kilka postów wyżej (mechaniczny). Mój Sanderson ma problem z rozrusznikiem. od początku ciężko paliła. stwierdziłem, że wieniec koła zamachowego jest do wymiany. lecz po wymianie wieńca nadal problem się powtarza. Strasznie ciężko odpala.

Dodam, że wtryski sprawdzane - rozpylają idealnie, kompresja w granicach 23 - 25, zawory ustawione dobrze, luzu na wale korbowym brak(przód tył wał nie rusza się), inne elementy takie jak skrzynia biegów - rewers - pompa hydrauliczna nie blokują silnika.

 Co się okazuje rozrusznik!!

zębatka rozrusznika blokuje wieniec tak ze silnik staje dylem tak ze 1,5 metrowy łom się gnie usiłując pokręcić silnikiem ręcznie

 

dodam dalej:  zakładałem dwa rozruszniki pasujące na otwory, zgodnie ze specyfikacją producentów wydaje się, że wszystko jest identyczne 

ISKRA (Letrika) 11.130.579 i drugi ISKRA (Letrika) 11.131.705 i żaden z nich nie daje mi odpowiedzi co jest.

Do tego dodam że akumulator  i cała instalacja elektryczna jest w porządku.

Proszę Was o jakieś porady, ewentualnie o sprawdzenie modeli swoich rozruszników i ich podanie.

 

Z góry dziękuję 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kierownik
      Witam. Szukam użytkowników tej skrzyni. Jak to się sprawdza co z czym się je?
    • Przez JakubPL
      Dzień dobry,
      mam problem z hamulcami w ładowarce JCB 526s, rok produkcji 1997r. Z tego co udało mi się ustalić to działają one na tym samym oleju co układ hydrauliczny od wysięgu, ramienia itd. Problem polega na tym, że pedał hamulca jest dość miękki i ładowarka nie zawsze hamuje po wciśnięciu. Czasem jest tak, szczególnie na rozgrzanej, że hamulce działają jak brzytwa. Natomiast przy zimnej ładowarce, dopiero po około 3 sekundach po wciśnięciu pedału hamulca. Dolewałem oleju do zbiornika bo było mało. Jednak po uzupełnieniu problem nie zniknął. Podejrzewam, że mogły się zapowietrzyć, czy ktoś miał podobny problem ? Wiecie może jak je próbować odpowietrzyć ? Dziękuje za odpowiedź. 
    • Przez kamil43228
      Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem mini ładowarki schaffer 332. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jaki olej zalewa się do jej hydrauliki ? Pierwszy raz mam styczność z hydrostatem i nie wiem jaki będzie w porządku.
    • Przez maciek6630
      Witam, mam pewne zapytanie, jak w ładowarce manitou mlt 628t i pochodnych typu 626 czy 630( bo z czego orientuje sie tam tak samo to działa) jest przenoszony napęd z silnika na skrzynie? Tam jest zwykłe mokre sprzęgło jak w ciągnikach z rewersem elektrohydraulicznym czy jest jakieś hydrokinetyczne? Oraz na jakiej zasadzie działa rozłączenie skrzyni w przycisku na dźwigniach?
      Dziekuje za odpowiedzi
    • Przez micgal39533
      Witam Mam zamiar kupić ładowarkę teleskopową do pracy przy bydle i czasami transport siana z łąk. Jakie modele byście polecili w cenie do 85tys brutto. Na co zwracać uwagę przy zakupie. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v