Skocz do zawartości
siwymirek

ładowarka SANDERSON teleporter 624

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Mam Sanderson 726 Telporter. Poprzedni właścicel kupił ją po spaleniu z Anglii. Przy naprawie przerobił joystick na zwykłe gałki. Zrobiła u nas już 600 może 700 mth. Teraz ma około 8100 mth. Silnik oleju nie bierze. Wersja bez turbo. Jedyna awaria to pęknięty jeden wąż. Śmiało mogę polecić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwymirek    1

to są podobne modele a masz może jakąś książke albo coś takiego??? pytanko jaki jest płyn hamulcowy??? wymieniałeś może oleje w zwolnicach mostach itp.??? potrzebuję przednią wycieraczkę kompletną wiesz może jak się ona nazywa albo coś bo nie mam wogóle ramienia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Książki brak. Płyn leje mineralny taki sam jak do ciągników NH Ambra Brake LHM. Podobnie ze zwolnicmi  Fuchs Agrifarm Gear LS90. Do czterech zwolnic wchodzi prawie 20 l. Co do wycieraczki nie pomogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwymirek    1

ja swoją dopiero kupiłem jutro chyba przyjedzie i będę musiał wszystko powoli wymienić na świeże i będę miał spokój na wiele godzin p-racy oraz będzie można spać spokojnie że wogóle jest coś wlane... ;) zastanawia mnie mocno ten płyn hamulcowy.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maras    0

witam co jaka może być przyczyna ze ładowarka słabo ciągnie?  I mam jeszcze może głupie pytanie gdzie sprawdza się olej w skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwymirek    1

jak słabo ciągnie to wszystko zależy od typu ładowarki możliwość że podjechana pompa hydrostatyczna słabe sprzęgło tarczkowe przyczyn może być wiele a olej to szukaj na skrzyni korka i jakiegoś znaczka od poziomu oleju...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vladoo1    9

Ma ktoś pojecie jaki olej do skrzyń wlać do mojego modelu Teleoprter ts 246 stara na duzych kołach z przodu silnik i skrzynia od traktoru forda jest rewers na wajche to nie mam pojęcia co zalać bo jak zwykłe tryby to normalny bym lał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sajan    1

Mój sprzęt to Sanderson 725 teleporter. W mojej ładowarce wysiadł rewers, podobnie jak u przedmówcy na zimnym oleju ciągnęła jak wściekła gdy tylko się nieco rozgrzała na żadnym z biegów nie dała rady jechać. W pewnym momencie do rewersu nie dało się dotknąć był tak rozgrzany lecz dymu jeszcze nie było widać.W moim sprzęcie siedzi w oryginale skrzynia i rewers z Koparkoładowarki JCB 3CX produkowanej w  końcówce lat 80. Także części są jak najbardziej dostępne. Jestem świeżo po naprawie rewersu. W moim przypadku pompa olejowa rewersu około 700zł, tarczki z przekładkami około 500/600zł (o ile dobrze pamiętam jazda do przodu 7 tarczek  6 przekładek - części te idą w różnych 3cx-ach nawet młodszych niż mój sprzęt natomiast dużo droższe tarczki (trzy) obsługują jazdę do tyłu, są ze 2 razy większe i te występują tylko w tym modelu skrzyni). Następnie uszczelniacze, oringi około 100zł .  Ale najważniejszą usterką był brak szczelności pomiędzy zaworem, który obsługuje cewka magnetyczną, a korpusem rewersu. Inaczej mówiąc zawór musi być idealnie spasowany z korpusem i musi otwierać/zamykać odpowiednie kanały olejowe w korpusie. można na zamówienie sprowadzić od angola zawór  <koszt podobno około 1800/2000zł>  co i tak nic nie pomoże gdyż olej będzie gwizdał i tak w szczelinach pomiędzy korpusem a nowym zaworem. Jedyne wyjście "wyszlifowanie korpusu w miejscu osadzenia zaworu i nałożenie tulejki, ewentualnie kilku króciutkich tulejek, przyklejonych do zaworu". Ma to być na tyle spasowane aby można było zawór poruszyć dźwignią rewersu przy kierownicy ale też nie ma prawa być nieszczelności pomiędzy kanałami w korpusie. Taka usługa kosztowała mnie 700zł za "ślusarza". Proponowano mi  w serwisie cały korpus wraz z zaworem, wszystko po regeneracji , za  około 4000 PLN brutto.

Zalany olej transmisyjny JCB, litrów około 5, stan sprawdza się: palisz, czekasz kilkanaście sekund, gasisz, sprawdzasz. zmierzone ciśnienie oleju na rewersie: jazda przód 11 atmosfer, jazda do tyłu niecałe 11 wszystko na ciepłym oleju. Tyle co mogę powiedzieć to w oryginale podobno 13 atm.

Wyjęcie rewersu z ładowarki i rozebranie go w drobny mak zajęło mi (2osoby) 3 godziny.

 

Szukałem  jakichś informacji przed remontem w internecie nie było ich zbyt dużo na temat Sandersonów dlatego w tym momencie usiłuję  pomóc laikom takim jak ja w naprawie swoich telehandlerów.   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slonio    0

Panowie mam ładowarke sanderson teleporter 624 podczas jazdy na każdym z trzech trybów koła  same gubią zbieżność, przestawiają sie same co może być przyczyną, druga sprawa to że jak w lato ładowarka popracuje ciężej to sie płyn chłodniczy gotuje i go wywala

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody, termostat. Co do przestawiania się kół to moja też przestawia w ten sposób że idzie delikatnym pism chodem a im więcej w d*pę dostanie tym bardziej się koła przestawiają...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slonio    0

Termostat wywaliłem, układ odkamieniony co do pompy pewności nie mam, a czy niesprawna turbina może być przyczyną?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwymirek    1

co do psiego chodu może cewki nie do końca trzymają i popuszcza się czpień w środku i olej idzie nie tak jak powinien miałem podobnie aż pewnego dnia cewka padła... założyłem od razu dwie nowe i teraz jest wszystko ok. teraz zabieram się za wymianę uszczelnień na tłokach kierowniczych i za instalacje elektryczną do przeglądu biore jest tam sporo kabli... i kilka mam wolnych dziś odkryłem że nawet jakaś kontrolka luzem lata jeszcze nie doszedłem do tego co to... wymieniłem też całą listwe bezpieczników bo w oryginale brakowało już 2 sztuk. co do jazdy to moja bez zarzutu na gorącym jak i zimnym oleju ciągnie tak samo. jestem już po naprawie ogrzewania. tak powoli powoli prace się posuwają co do hamulcy mam zalane olejem hamulcowym z jcb nowe pompki od fergusona i jest ok,


może ktoś wrzucić fotke swojej ładowarki w środku tak w miarę z bliska jak są rozmieszczone wszystkie guziki przyciski itp. bo też robię deskę dodaje też temp. wody i ciśnienie oleju na zegary oczywiście a wywaliłem czujniki od przeciążenia....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwymirek    1

słonko kolegi co to grzania sprawdź jeszcze chlogdnice może trzeba ja dobrze wyczyścić... moja była tak zawalona ze nie było przez nią prześwit...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwymirek    1

no to niby taka sama a jaki ty masz model tej ładowarki??? chodzi mi jeszcze o te przełączniki po lewej stronie koło włączania wycieraczki co tam masz??? rodzaje skrętu masz na tym klawiszu u góry po lewej stronie???? a wymieniałeś może już oleje w zwolnicach mostach skrzyni biegów??? ja chciałem to zrobić ale nie bardzo wiem co mam nowego wlać dziś zamówiłem filtr do skrzyni biegów u mnie jest taki

http://sklep.domino-rokicki.pl/Sprzet-rolniczy/Czesci-ciagnikowe/Filtry5/Filtry-hydrauliki1/Fleetguard-Filtr-ukladu-hydraulicznego-HF7550.html

ja ze swojej wywaliłem ten przeciążeniowy system bo i tak za bardzo nie działał a w tym miejscu mam zegar do temp wody i ciśnienie oleju wstawie fotkę swojej deski...

 

a i jeszcze kolego SLONIO masz oryginalne drzwi??? dzielone na połowie?? moja nie miała i ktoś dorobił całościowe a ja teraz chciałem je przeciąć możesz podesłać foto...?? pozdro

Edytowano przez siwymirek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slonio    0

Moja to 624 turbo ale turbina nie działa, obok przycisku wycieraczek są chyba zaślepki, u góry mam skręt, a oleje i filtry to wszystko było wymieniane przez handlarza, drzwi mam dzielone górną szybe odjąłem wygodniej sie pracuje, niedługo wrzuce pare fotek
Siwymirek a do czego ta czerwona dźwignia z boku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwymirek    1

a ta czerwona dźwignia kolego to jest dorobiony gaz ręczny dużo wygodniej się pracuje np. przy załadunku obornika i oszczędzam na paliwie bo ustawie jedne obroty i tak sobie pyka bez zbędnego dodawania gazu...:):) a noge mam wolną na hamulec i sprzęgło. moja to też chyba model 624 silnik w mojej to perkins 4 turbo chyba koło 80-90km. jak u Ciebie to samo?? ale tabliczki oryginalnej nie było mam tylko na mostach i skrzyni z tego co po szybach widzę i częściach to będzie rocznik 95. masz w swojej Wycieraczkę na dachu?? a może handlarz dał Ci jakieś kartki od tych olei co ile i gdzie wlał może jakaś instrukcja... bo ja chciałem wszystkie wymienić i nie wiem dokładnie co nowego wlać..... może niedługo wstawię fotki całości :):) pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slonio    0

Instrukcji nie mam, mam tylko namiary na serwis jcb który prawdopodobnie wymieniał te oleje i filtry, silnik to też perkins 4 turbo, wycieraczka na dachu jest,a robił ktoś może hamulce bo u mnie pedał twardy nic nie reaguje

Edytowano przez slonio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwymirek    1

tak kolego ja robiłem i to praktycznie można powiedzieć że prawie od podstaw..... i trochę mnie to roboty kosztowało.... ale teraz praktycznie jak bym się rozpędził do maksa i na betonie wcisnął do maxa koła prawie się wleką przy wadze 6ton....

 


sprawdz jeszcze płyn ale jak twardy i nie reaguje zobacz czy nie trą hamulce bo możesz sobie narobić niepotrzebnie wiele roboty....możliwe że to tylko pompki mniejsze zło ale również mogą to być przewody i tu już więcej pracy....

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sajan    1

:wacko:Koledzy wirtualni aczkolwiek jednak koledzy :)

 

Mam kolejny problem ze swoim Sandersonem 725, produkcja 1988, silnik ford 4-cyl bez turbo, pompa wtryskowa rzędowa, rewers jaki opisałem kilka postów wyżej (mechaniczny). Mój Sanderson ma problem z rozrusznikiem. od początku ciężko paliła. stwierdziłem, że wieniec koła zamachowego jest do wymiany. lecz po wymianie wieńca nadal problem się powtarza. Strasznie ciężko odpala.

Dodam, że wtryski sprawdzane - rozpylają idealnie, kompresja w granicach 23 - 25, zawory ustawione dobrze, luzu na wale korbowym brak(przód tył wał nie rusza się), inne elementy takie jak skrzynia biegów - rewers - pompa hydrauliczna nie blokują silnika.

 Co się okazuje rozrusznik!!

zębatka rozrusznika blokuje wieniec tak ze silnik staje dylem tak ze 1,5 metrowy łom się gnie usiłując pokręcić silnikiem ręcznie

 

dodam dalej:  zakładałem dwa rozruszniki pasujące na otwory, zgodnie ze specyfikacją producentów wydaje się, że wszystko jest identyczne 

ISKRA (Letrika) 11.130.579 i drugi ISKRA (Letrika) 11.131.705 i żaden z nich nie daje mi odpowiedzi co jest.

Do tego dodam że akumulator  i cała instalacja elektryczna jest w porządku.

Proszę Was o jakieś porady, ewentualnie o sprawdzenie modeli swoich rozruszników i ich podanie.

 

Z góry dziękuję 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Manita
      Witam
      A wiec do sedna. Ostatnio kupiłem używana ładowarkę teleskopowa marki Manitou model 634 turbo LSU. Wyprodukowana ona została w 2007 roku i nie wiadomo ile ma motogodzin bo kilka razy były wymieniane liczniki ale właściciel zapewnia, że nie więcej niż 4000 mth. Ogólny stan maszyny jest bardzo dobry : ma pierwsze, nie zdarte opony, nie widać żadnych luzów na sworzniach, pompa dobrze reaguje i nie ma zbytnio wycieków. Jest niestety jedna wada która mnie niepokoi - dźwięk dzwonienia na niskich obrotach ( po podniesieniu do 1200 obr./min dźwięk zanika). Poprzedni właściciel zapewniał mnie, że jest to pewna specyfika maszyn firmy Manitou i, że każda maszyna po przekroczeniu 700 mth zaczyna tak głośniej pracować. Czy to jest prawda? Czy wasze maszyny też się tak zachowują? Ze skrzynią wichrowata jest jeszcze jeden problem aczkolwiek zauważyłem, że olej w niej jest ciągle spieniony. Co to może oznaczać? Czy wiecie może jaki jest koszt naprawy tej przekładni aby tak nie "grzechotała"?
       
      Jeżeli już piszę o usterkach to chciałem zapytać czy u was też wydarty jest wspornik wentylatora? Ile może on kosztować i czy opłaca się go wymieniać czy lepiej zawieść do tokarza aby wstawił tulejki?
       
      Z góry dziękuję za odpowiedzi i zapraszam do dyskusji
    • Przez MIRAS699
      Witam mam ładowarke manitou 634 lsu 120 turbo z 2008 roku mam problem z wysięgnikiem a minowicie wysunołem go do przodu i niemoge go schować jak wcisne przełocznik to nic nie słychać nie słychać jak olej idzie czy pompa pracuje do przodu jest normalnie tak jak powino być (sprawdziłem prąd do przełącznika dochodzi) jak coś.Prosze doradźcie mi coś jak moge to naprawić bo żniwa za pasem
    • Przez eljote
      Witam Panowie przymierzam się do zakupu ładowarki teleskopowej upatrzyłem już sobie kilka modeli ale spodobały mi się takie jak JCB 530-70 lub Manitou 731 chodzi żeby podniosła te 3 tony i miała wysuw na 7 metrów. Ale żeby też była zwinna w małych zakamarkach. Może ktoś z grupowiczów ma taką na sprzedaż lub może zna kogoś kto by chciał sprzedać.
    • Przez Miotrek
      Witam, mam pytanko,  a mianowicie od czego służy ten włącznik ? lepiej jeździć z włączonym czy wyłączonym ? obecnie jeżdżę na wyłączonym gdyż na wlaczonym szarpie po odpuszczeniu hamulca, czy jest to działające równocześnie sprzęgło i hamulec na skrzynie ? z góry dzięki za odpowiedz

    • Przez Bartys12
      Witam stoję przed zakupem ładowarki  tylko nie wiem na którą się zdecydować a mianowicie Weidemann  2080T czy Weidemann T4512   tylko te przewiduje ładowarka będzie wykorzystywana do wszystkiego obornik,ładowanie bel sianokiszonki,ładowanie wozu paszowego itp. główne wykorzystanie to wywożenie obornika z starej obory  wolno stanowiskowej o wąskich i niskich wrotach do tego dochodzi 5 słupów na długości 30m w rzędzie  ładowarka miała by również ładować obornik na rozrzutnik t088 w przyszłości może jakiś większy która z nich była by lepsza miała by lepszą stabilność siłę rwania obornika oraz która miała by mniejsze zużycia 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.