Skocz do zawartości
Renault610RZ

Renault 610RZ szarpie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam.

Mam problem z ciągnikiem Renault 610RZ. Traktor szarpie przy ruszaniu zarówno do przodu jak i do tyłu, o ile do tyłu te szarpanie nie jest aż tak widoczne to przy ruszaniu do przodu jest wielki problem. Traktor kupiony rok temu, na początku nie szarpał, ale teraz szarpie tak, że strach że się coś w skrzyni rozwali. Wiem, że temat był już zakładany, ale nie znalazłem nigdy konkretnej odpowiedzi na mój problem. Powiem jeszcze, że przyjeżdżał już gość z serwisu, próbował kalibrować, posiedział z 3 godziny w traktorze i "niby" coś kalibrował, zgarnął pieniądze i nic. Może ktoś miał podobny problem? Proszę o pomoc, każda odpowiedź się przyda, bo już niedługo(3 miesiące) i trzeba będzie ruszać w pole, a chciałbym naprawić te szarpanie. Może ktoś postawić konkretną diagnozę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chciałbym najlepiej, żeby ktoś postawił konkretną diagnozę, bo być może to problem tłumika drgań czy potencjometru sprzęgła, ale ta część to koszt ok 2000zl, więc wolę się upewnić, że to na pewno to, żeby nie wyrzucać na darmo pieniędzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Konkretną diagnozę? To raczej nie przez forum internetowe.  :(


U mnie w Aresie wystarczyła wymiana czujników przy sprzęgle. Pojedyncze szarpnięcie przy puszczeniu sprzęgła.

Edytowano przez mieszczuchahaha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz piszę tutaj bo już nie u jednego mechanika byłem i oni też nie potrafią postawić konkretnej diagnozy :/ Czujniki? Możesz dokładniej powiedzieć co i jak? Ile mniej więcej to kosztuje? Gdzie to dokładnie jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomyłka 3 czujniki! Są nad pedałem sprzęgła (odkręcasz plastiki i powinieneś je znaleźć).

 

Nr.1 odpowiedzialny za jazdę (gabarytowo największy) kosztował około 1500 zł.

Nr.2 robił zwarcie, notorycznie palił bezpieczniki (uniemożliwiał rozruch silnika) koszt około 120 zł.

Nr.3. Nie pamiętam od czego, koszt około 100 zł. 

 

Wszystkie części zamawiane w serwisie Claasa w długoterminowym zamówieniu (dużo taniej).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, może się przyda ;) jednak jeszcze poczekam, aż ktoś się jeszcze wypowie, każda podpowiedź dobra. A jeszcze mam pytanie, czy te czujniki są także odpowiedzialne za sprzęgło ręczne? tzn ten guziczek na łapce od biegów. Bo na nim też szarpie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie drogo.. :/ dlatego strach trochę wyrzucać w ciemno te 2 tys zl, bo jesli sie okaze ze to nie to jest przyczyną szarpania, to co wtedy? a co myslisz o tym potencjometrze sprzęgla?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to wygląda u Cb. Może nagraj jakiś filmik z kabiny lub z zewnątrz (przy obudowie sprzęgła) gdy ktoś inny rusza ciągnikiem do przodu i do tyłu. Może będzie trochę łatwiej coś doradzić. W mojej te elementy były wymieniane około 1,5-2 lat wstecz więc nie pamiętam idealnie jak wyglądały te szarpnięcia. Może dzięki filmikowi z dźwiękiem coś ustalimy.

Ja z Tatą wymienialiśmy trochę na pałę, bo tak jak i u Cb serwisant posiedział w ciągniku uj....zrobił. Kasę wziął i później na reklamacje nie przyjechał a więcej problemów było po jego wizycie niż przed!! Kolega Taty sam sprawdzał wszystko i ostatecznie zaryzykowaliśmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam możliwości teraz nagrania :/ zresztą jeszcze w zimę to nie jest tak widoczne, bo na zimnym silniku aż tak nie szarpie, a traktor jest odpalany w zimę jedynie raz na tydzień zeby przewieźć bele więc nawet nie zdąży się rozgrzać dobrze. A jeszcze mam pytanie, co myślisz o tych zaworkach z boku traktora? Może wymiana ich pomoże?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi że teraz hehe. U mnie właśnie na zimnym jest delikatne szarpnięcie nawet po wymianie czujników (odpalam wkładam pierwszy bieg i ruszam najczęściej bez użycia sprzęgła tylko zapinam łopatkę rewersu w pozycji do przodu). Podobna sytuacja jest w DF Agrotronie MK3 na zimnym też ma takie szarpnięcie delikatne. 
Na rozgrzanym brak problemów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak to sie profesjonalnie nazywa, takie dwa z boku traktora, one znajduja sie pod kabina, pod prawymi drzwiami. wiem ze sa odpowiedzialne za rewers

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chwilowe opóźnienie to wynik niskiego ciśnienia w układzie, jeśli zwiększysz obroty silnika to rusza gwałtowniej. 

Opisz dokładniej to szarpanie. . .mocne, gwałtowne, delikatne, jaka jest  częstotliwość szarpnięć??
Jeśli nie nagrasz filmiku jak ciągnik zaczyna ruszać, szarpać to będzie problem z diagnozą szczególnie przez internet! Poświęć chwile , trochę paliwa i zamieść coś co pomoże w znalezieniu USTERKI.


Temat o tych cewkach już gdzieś był na forum, poszukaj dokładnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli bede mogl to nagram i wstawie, szarpanie wyglada tak, do przodu jest gwałtowne po zalaczeniu rewersu, po puszczeniu sprzegla tez,  najgorzej wtedy gdy ciagnik jest bez ruchu i zalaczam rewers, wtedy szarpie mocno, do tylu szarpie troche lzej, jednak tez jest to zauwazalne. Czasem szarpanie nie jest widoczne juz w trakcie jazdy, tzn przy uzyciu sprzegla, gdy podczas jazdy trzeba sie na chwile zatrzymac a nastepnie ruszyc, a z kolei, czasem jest tak ze ciezko podjechac do jakiejs maszyny gdy trzeba powiedzmy cofnac o kilkanascie centymetrow, bo akurat szarpnie, wtedy slychac jak by cos tak stuknelo w ciagniku i wtedy rusza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z cofaniem do maszyn miałem duży problem szczególnie gdy musiałem cofnąć dosłownie 1cm. Traciłem kontrole nad ciągnikiem trzymając lekko wciśnięte sprzęgło. Znajdź temat o cewkach. rozbierz je przemyj, złóż i sprawdź czy coś się zmieniło. jeśli nie kup czujnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wykreci te dwa zaworki kture odpowiadaj za zmiane kerunku jazdy i je rozkreci i tam so sprężyna i delekitnie rociognoci w nasze renault ares 610 rz pomogło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi, udało się! Traktor już nie szarpie, przeczyscilem te 2 elektrozaworki i traktor rusza łagodnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wodzu    0

Czasem w aresie nie mogę przełączyć biegów między żółwiem a zającem, może ktoś miał taki problem? może wina leży po stronie cewek, orientuje się ktoś gdzie znajdują się te elektrozawory z cewkami od reduktora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Michal673
      Cześć.
      Mam problem z ciągnikiem polegający na tym,że:
      Gdy ciągnik jest zgaszony bezproblemowo mogę wbić każdy bieg i tak samo działa przełączanie żółw/zając.
      Natomiast gdy ciągnik jest odpalony dźwignią zmiany biegów mogę tylko wrzucić 3 i 4 bieg. Chodzi o to, że dźwignią mogę poruszać tylko do przodu i do tyłu, a nie mogę przesunąć dźwigni w lewo w celu wbicia 1 i 2 biegu i równocześnie nie mogę przesunąć dźwigni w prawo żeby zmienić zakres żółw/zając. Rewers jak i półbiegi działa.
      Jeśli mieliście podobny problem to proszę o pomoc.
    • Przez luki4516
      https://www.olx.pl/i2/oferta/renault-ares-640-rz-CID757-IDqxFAp.html?ref[0][path][0]=392209421&ref[0][ajax]=1&ref[0][action]=myaccount&ref[0][method]=details
    • Przez panasek
      witam wszystkich miłosników reni 110 54 mam przyjemnosc posiadac ten model od niespełna 2 lat,ogólnie jestem zadowolony z niego no ale pojawła sie pierwsza usterka,przedni napęd a dokładnie wałek ataku,dokładnie obrobił sie frez,cena nowego jest kosmiczna ale chce zapytac czy da sie to zregenerowac?czy to potrzyma jakis czas? moze jest jakis powód ze sie obrobił, moze miał ktos juz taki problem? prosze o rady.mam jeszcze pare pytan odnosnie tego modelu.byłbym wdzieczny za odp.
    • Przez janosik32
      Panowie Zmieniał ktoś w/w synchronizator? Który to jego numer; bo na tym wałku kilka ich jest? Zmienia się jeden (ten mosiężny) czy razem z tym drugim, takim bezzębnym, w parze?

      Jak mniemam jest to numer 7.
      7700038182 ?
    • Przez ROTODISEL
      Witam wszystkich,potrzebuje pomocy odnośnie silnika MWM D227-4 Potrzebuje  informacji z jakim momentem dokręcać śruby głowic i korbowodów.Śilnik na etapie demontażu głowic czyszczenia i docierania zaworów pastą (gniazda w głowicach i zawory wydechowe w idealnym stanie problem z wydechowymi wżery ale pasta daje) Po zrobieniu porządku z głowicami zabiorę się za zdjęcie misy olejowej i odkręcanie korbowodów w celu wymiany pierścieni(okropne przedmuchy na odmie i po odkręceniu korka wlewu oleju)
×