Skocz do zawartości
dragonmt852

spalony bezpiecznik

Polecane posty

dragonmt852    28

Posiadam zetora 7211, chciałem podłączyć nowy reflektor, wszystko podłączyłem i gdy chciałem włączyć spalił sie bezpiecznik ;) wcześniej na tych samych kablach był kogut i działał ;) czy przyczyną może być to że kable były mokre i doszło do zwarcia? bo były one nie schowane do kabiny i były na deszcze, było to może z miesiąc temu, ale dzisiaj je podłączyłem i nadal mogły być wilgotne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie. Przyczyną jest zbyt duży pobór prądu na tym obwodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Brounter    18

Po wymianie bezpiecznika odłącz od obwodu koguta a podłącz sam reflektor i zobacz czy będzie tak samo się działo jak wcześniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    28

ale teraz na tym obwodzie nie ma koguta ;) jest sam reflektor ;)


chyba dobrze podłączyłem bo mase i prąd podłączyłem do jednej konektorki i wpinąłem w ten reflektor ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Żeby nie było zbytniego bałaganu i bezsensownych postów to wstaw zdjęcia lampy i podłączenia. Bo teraz pisanie nie ma sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamciow    84

Coś mi się wydaje że chyba jednak podłączenie jednym konektorem nie ma prawa działać. bynajmniej tak zrozumiałem opis :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

będzie działać jak minus pójdzie na obudowę lampy ,bo chyba NIE POŁĄCZYŁ MASY Z ZASILANIEM? . Nie ważne jaki by nie był ten twój reflektor ( zakładam ,że max moc żarówki to 55wat)  to nie jest w stanie  jednym ,krótkotrwałym podłączeniem spalić bezpiecznika 8 amperowego  . Masz gdzieś zwarcie w lampie i od tego zacznij  !!

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Większość wie ale nadal nie wiadomo dokładnie co to za lampa ani jak Ty tą instalacje zrobiłeś. Na zdjęciu zaznaczyłeś jakieś puste miejsce i masz do tego 2 złącza wyżej. Prawdopodobnie to z nich musisz skorzystać. Dać zasilanie na jeden, a drugi pójdzie do masy. Jednak to nadal tylko gdybanie jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    28

Jest to lampa firmy Wesem, te dwa złącza wyżej to jedno od żarówki a drugie od zasilania ;) Poniżej zdjęcia jak to wygląda :

post-69013-0-35215200-1422212765_thumb.jpg

post-69013-0-20107400-1422212803_thumb.jpg

post-69013-0-81785900-1422212894_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Czarny kabel z zasilanie zakończony przyłączem konektorowym żeńskim podłączyć do jednego z pinów przełącznika widocznego na zdjęciu, potem znowu czarny kabel zakończony jak wcześniej podłączamy do w/w przełącznika a drugą jego stronę do kabelka żarówki H3. Następnie należy wykonać kabel koloru niebieskiego lub żółto zielonego zakończyć jego brzegi odpowiednio do potrzeb i jeden jego brzeg podłączyć do ramy kabiny względnie innej ramy pojazdu a drugą stronę do oprawy żarówki H3 w lampie. Miejsce zaznaczone na czerwono powinno być puste. Pamiętajmy aby obwod zasilający lampę był zabezpieczony bezpiecznikiem.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    28

do oprawy żarówki H3? mógłbyś jakoś wytłumaczyć w którym to miejscu czy na zdjęciu pokazać?

 

EDIT: 

 

 O to miejsce chodzi? post-69013-0-70558100-1422213718_thumb.jpg

Edytowano przez dragonmt852

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klekot22    0

bialy od zarowki podlacz pod jedna wsowke od wlacznika pod druga wsowke prad .mase podepnij pod obudowe przy zarowce .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klekot22    0

bezpiecznik tak jak kolega gdzieś wyżej pisal 8 amper

jak miałem zetora to wszystkie zalozone mialem te biale bodajże 5 amperowe i dawały rade czasami ktorys sie przepalal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacekSki    0

Zakładając, że żarówka pobiera 60W, zgodnie ze wzorem I=P/U, zatem I=60W/12V=5A. Musisz zatem dobrać nieco większy, 8A w zupełności wystarczy, większych nie zakładaj, bezpiecznik jak sama nazwa wskazuje ma zabezpieczać instalację i tym samym w pierwszej kolejności ma przepalić się bezpiecznik niż przewód :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      witam
      Jak myślicie, światła przeciwmgielne będą dawały dobre światło przy pracy w polu umiejscowione przy światłach na kabinie w zetorze 7745
      takie: http://sklep.wesem.pl/4/6687/halogeny_samochodowe_przeciwmgielne_przeciwmg_owe_drogowe_typu_ho4
      na forach off-roadowych polecali takie lampy zamiennie jako robocze na dach. Na wykresie widać, że ładnie to świeci. Ciekawe jak będzie gdy zamontować je na wysokości około 2 metrów.
      Spotkał się ktoś z czymś takim?
       
      Jakie lampy polecicie na kabinę do zetora na przód?
      Te: http://sklep.wesem.pl/5/6704/lampy_robocze_typu_lor4 na wykresie wydają się dobrze świecić
       
       
    • Przez Mateusz_320
      Witam panowie mam problem w swoim zetorze 5211 91r obrotomierz pokazuje tylko obroty silnika a niestety moto godzin nie nabija długi czas. Pomoże ktoś? 
    • Przez matix0x
      Witam!
      Mógłby ktoś wstawić zdjęcia przymocowania oraz lokalizacji czujników sprzęgła drugiego stopnia, ręcznego, stopu w zetorze 7211. Z góry wielkie dzięki.
    • Przez Cooler1427
      tak jak w temacie , problem polega ze pokazuje pelen bak.  mimo ze jest faktycznie np 50%
       
      zegar wymieniony na nowy, pływak tez nowy po w starym styki pogniły, instalacja  cala i niema prawdopodobnie przebicia. na schematach elektrycznych znalazłem ze pomiędzy pływakiem a zegarem na desce w wiązce pod kierownica jest przekaźnik.  
      wie ktoś jaki to typ?
       
       możne on zwalił się i to przyczyna ;/
       
      mógłby ktoś podrzucić schemat elektryczny dokładny , albo jakiś skan? ,byłym wdzięczny...

    • Przez Damianursus30
      Witajcie! 
      Jestem szczęśliwym posiadaczem Zetora 7011
      Kupiłem go niedawno i mianowicie chciałbym dojść do ładu z zegarami.
      1. Obrotomierz dochodzi max do 500 obr i dalej nic. A później albo opada i nic,albo wskazówka skacze ale tylko w przedziale "0-500 ". Mth nie nabija. A z racji tego że napęd jak i licznik sporo kosztuje chciałbym żeby ktoś mi powiedział co mogę z tym zrobić.
      2.Wskaźnik paliwa nie działa. jak przekręcę kluczyk to poziom paliwa idzie od razu 4/4.. Kontrolka paliwa też nie działa
      3.Wskaźnik temperatury wody też nie działa.Wymieniony czujnik i to samo co w przypadku paliwa pokazuje od razu max.
       
      No i właśnie to co zepsuło mi się wczoraj czyli chciałem odpalić Zetora, coś pyknęło i włącznik przestał działać . Pali tylko na zwarcie, wciskam przycisk i nic ;c
       
      Potrzebuje waszej pomocy, ponieważ Zetora mam od niedawna i nie mam pojęcia za co się wziąć
       
      Z góry dzięki
×