Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich.

potrzebuję informacji na temat wymiany synchronizatora 3 biegu w zetorze 9540, chodzi o to czy to bardziej skomplikowane niż w np 7211 jak trzeba rozpołowić na ile części i ogólnie ważniejsze informacje na ten temat. Dodam że problem dotyczy tylko 3 biegu (skrzynia 3 biegowa z 3 stopnowym wzmacniaczem), z innymi biegami nie ma problemu. Czekam na pomoc.

Edytowane przez pit81
Opublikowano

Przełączanie wszystkich innych biegów nie sprawia problemu tylko przełączenie z 2 na 3 muszę chwilę odczekać dłużej przy wciśniętym sprzęgle żeby przełączyć a i tak czasem jest zgrzyt jak sześćdziesiątce. Najgorzej jest kiedy zmieniam bieg na najwyższym przełożeniu wzmacniacza (koła zębate bardziej się rozpędzają i potrzebują więcej czasu żeby wychamować), żeby zmniejszyć zgrzyty staram się przelączać na trzeci bieg przy najniższym przełożeniu wzmacniacza. Nie podejżewam sprzęgła ani wysprzęglika bo wtedy problem byłby na wszystkich biegach.

Przyczyną tego było lekko zapowietrzone sprzęgło u poprzedniego właściciela bo kupiłem ten ciągnik wiosną sprowadzony z Angli. Może robił ktoś remont skrzyni i wie czy trzeba zdejmować kabinę jak rozbierać... czekam na pomoc.

Opublikowano

Moze hamulec w skrzni, zle wyregulowany u miraczej bez zgrzytu wchodzA biegi. Mozna to obejsc dwoma sposobami. Nie wlaczac na sile biegow. Tylko ''dwoma palcami''. Bieg po chwili ma sam leciutko wejsc .ty tylko lekko pchasz wajche. Sposob drugi; wcisnac sprzeglo, wylaczyc bieg na luz, zmniejszyc gaz. Pusc sprzeglo. Teraz wciskasz jeszcze raz sprzeglo i dopiero wlaczasz bieg. Radze zrobic skrzynie jak najszybciej. moze ci peknac sychronizator, zmielic i rozczelnic rozdzielacze i silowniki. W moim przypadku tak bylo w zetorze 5320

Opublikowano

Zawsze wrzucam "dwoma palcami" i bez pośpiechu obstawiam że to synchrnizator poniweaż ktoś uzywał tego ciącnika na lekko zapowietrzonym sprzęgle. Na którymś forum widziałem że pisał ktoś że remontował taką skrzynię i mam nadzieję że zauważy nasz temat

Opublikowano

Przełączanie wszystkich innych biegów nie sprawia problemu tylko przełączenie z 2 na 3 muszę chwilę odczekać dłużej przy wciśniętym sprzęgle żeby przełączyć a i tak czasem jest zgrzyt jak sześćdziesiątce. Najgorzej jest kiedy zmieniam bieg na najwyższym przełożeniu wzmacniacza (koła zębate bardziej się rozpędzają i potrzebują więcej czasu żeby wychamować), żeby zmniejszyć zgrzyty staram się przelączać na trzeci bieg przy najniższym przełożeniu wzmacniacza. Nie podejżewam sprzęgła ani wysprzęglika bo wtedy problem byłby na wszystkich biegach.

Przyczyną tego było lekko zapowietrzone sprzęgło u poprzedniego właściciela bo kupiłem ten ciągnik wiosną sprowadzony z Angli. Może robił ktoś remont skrzyni i wie czy trzeba zdejmować kabinę jak rozbierać... czekam na pomoc.

 

U nas jest podobnie też na 3 biegu jest problem tylko że mam skrzynie 4 biegową. No i ja z kolei muszę przełączać na wyższym połbiegu bo na niższym straszny zgrzyt...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v