Skocz do zawartości

Fendt serii 600 LS DuoSpeed


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie do użytkowników ciągników Fendt Favorit serii 600 LS ( 611, 612, 614, 615 ) z lat 1987-1993. Traktory te jak wynika z linku

http://www.konedata.net/Traktorit/fendt611_87.htm wyposażone są w system napędowy DuoSpeed, coś w stylu napędu Vario. Czy ktoś może mi powiedziec jak to działa w tych ciągnikach, szczególnie w praktyce. Za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny.

Opublikowano

To sie nazywa turbomatik i masz wrażenie że jedziesz jakby automatem. Chodzi w tym o to ze do bodajże 1500 o/min sprzęgło działa z poślizgiem przez co nie ma szarpania takiego no i sprzęgło mniej dostaje. Możesz wrzucić najwyższy bieg puścić sprzęgło o ciągnik będzie stał w miejscu aż nie zaczniesz dodawać gazu wtedy zacznie sie powoli rozpędzać do swojego v max. Przydatne w transporcie i w ogóle bo lepiej ciagnik rozbujać i nie trzeba tak biegami machać. A schemat tego działania masz tam na jednym obrazku co podałeś ten link działa to na zasadzie dwóch turbin jedna połączona z silnikiem(za sprzęgłem) a druga ze skrzynią i ta pierwsza przez olej napędza tą druga. przy tych wyższych obrotach mają one dopiero tą samą prędkość obrotową. Uważam to za bardzo dobre, wytrzymałe i niesamowicie podnoszące komfort pracy urządzenie dlatego polecam:)

Opublikowano

Dzięki Oli007 za opis działania sprzęgła turbomatic. Oprócz tego sprzęgła na rysunku jest jeszcze narysowana czerwonym kolorem przekładnia hydrosatyczna podobna jak w Fendach Vario. Chodzi mi własnie o to jak to działa w praktyce. Czy jest to podobne w działaniu do przekładni Vario? Zrysunku własnie tak wynika ze mozesz regulowac wydajnosc pompy hydraulicznej, ktora napedza silnik hydrauliczny, a silnik hydrauliczny połączony jest ze skrzynią biegów poprzez przekładnię planetarną. Podaje link http://www.konedata.net/Traktorit/fendt611_87.htm.

Opublikowano
To sie nazywa turbomatik i masz wrażenie że jedziesz jakby automatem. Chodzi w tym o to ze do bodajże 1500 o/min sprzęgło działa z poślizgiem przez co nie ma szarpania takiego no i sprzęgło mniej dostaje. Możesz wrzucić najwyższy bieg puścić sprzęgło o ciągnik będzie stał w miejscu aż nie zaczniesz dodawać gazu wtedy zacznie sie powoli rozpędzać do swojego v max. Przydatne w transporcie i w ogóle bo lepiej ciagnik rozbujać i nie trzeba tak biegami machać. A schemat tego działania masz tam na jednym obrazku co podałeś ten link działa to na zasadzie dwóch turbin jedna połączona z silnikiem(za sprzęgłem) a druga ze skrzynią i ta pierwsza przez olej napędza tą druga. przy tych wyższych obrotach mają one dopiero tą samą prędkość obrotową. Uważam to za bardzo dobre, wytrzymałe i niesamowicie podnoszące komfort pracy urządzenie dlatego polecam:)

 

 

Jeśli chodzi o Turbomatic to dobrze to opisałeś ale niestety na tym schemacie Turbomatic napędza tylko WOM. Przekazanie napędu do skrzyni biegów jest hydrostatycznie tzn poprzez pompę olejową i silnik hydrauliczny. Tak jak widać na schemacie od przodu silnika na wale korbowym zamocowana jest pompa olejowa a przy skrzyni biegów silnik hydrauliczny. Po prostu jak zwiększamy obroty silnika zwiększa się wydatek pompy a co za tym idzie silnik hydrauliczny przekazuje większe obroty na wałek napędowy skrzyni biegów. Wiadomo mechaniczna skrzynia biegów jest potrzebna żeby zapewnić odpowiednie przełożenia do poszczególnych prac.

Opublikowano

Grzebałem trochę w katalogu częsci na stronie Fendta i tam jest pokazane dokładnie jak ta przekładnia jest zbudowana. Na schemacie również to widac że napęd jest przekazywany na drodze mechanicznej a przekładnia hydrostatyczna napędza koło centralne przekładni planetarnej i ta przekładnia planetarna jest sumatorem obu dróg przekazania napędu. Jesli silnik hydrauliczny nie pracje to i koło centralne nie obraca się i cały napęd jest przekazywany na drodze mechanicznej. Jak widziałem w katalogu czesci, silnik hydrauliczny jest o stałej chłonności natomiast pompa ma regulowaną wydajnośc i można nią sterowac poprzez dzwignie umieszczoną w kabinie ciagnika. Cały system jest podobny do Vario w nowszych ciągnikach tylko że nie ma w nim żadnej elektroniki sterującej. Tak własnie według mnie to działa ale tego napewno nie wiem i nie wiem jak to sie sprawdza w rzeczywistości i czy znacząco podnosi zużycie paliwa.

Opublikowano

w transporcie super ale jak to się spisuje w orce?

pytanka:

-ile takie sprzegło trzyma? co jest najbardziej narażoną na uszkodzenia częścią w tym układzie?

-czy jeśli jade z pługiem i ciągnik ma ciężko to czy sprzęgło się będzie ślizgać aż dam więcej gazu czy jak?

a jeśli kopie się w miejscu to czy wtedy też działa sprzęgło?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kolego @spojler ja mam FEDTA 615 Lsa Turbomatic e i to sprzeglo to jest najlepssza rzecz jaka moze byc:)

Jak zdazylem zauwazyc to dziala to tak ze jesli kola zaczynaja kopac w miejscu to sprzeglo samoczynnie sie zalacza i kola przestaja buzowac w miejscu i ciagnik idzie jak strzala:)

A przydaje sie to w kazdej pracy w transporcie np. na swiatlach, w orce,w talerzowce itp.;)

 

PS:

I jest to dobre przy ruszaniu dajesz mu 6 drogowa i do konca a on tak jakby powoli zmienial biegi i dysponowal sobie moca czyli jak ma ciezko to daje wiecej gazu i rredukuje a jak lzej to mniej gazu i przyspiesza:)(Takie sa moje wrazenia po codzinnej pracy Fendtem:))

Opublikowano

Ja tam osobiście się nie bawię w takie rzeczy że największy bieg i gaz opór ale pewien gość mi mówił że tak robi w swoim 6.. niestety nie pamiętam dokładnie jaki model ale jego jazda z dwiema przyczepami pełnymi ziemniaków wyglądała na wrzuceniu najwyższego biegu i szpula. Ciągnik powoli przyśpiesza aż do osiągnięcia całkowitego momentu przekazania obrotów na sprzęgle.

Opublikowano

Dzięki temu sprzęgłu Fendt zyskał miano "nie do zdarcia" bo silnik i skrzynia biegów nie są narażone na przeciążenia powstałe podczas zmiany biegów czy innych szarpnięć.

Opublikowano

ale nie macie wrażenia ze podczas jazdy z górki z ciężarem przez te sprzęgło ciągnik przyspiesza .....nie hamuje silnikiem....??co dla mnie jest wada......ale tak poza tym jest to wspaniała sprawa.....

Opublikowano

ja tez mam 612LSA turbomatic E i działa to na całkiem innej zasadzie jak zwykły turbomatic bo mam także starszą 611 gdzie jest zwykła bania z olejem bez żadnej spójności z elektryką ostatnio właśnie kupiłem ta 612 z tym turbomatic E i persze co się przestraszyłem że mi coś padło bo z najwyższego biegu zamiast delikatnie ruszać to gasł tale była mała usterka bo tylko bezpiecznik spalony :) teraz gorzej bo nie wiem jak go się ustawia i czy wogóle da rade ustawić bo strasznie późno przestaje mi się ślizgać to sprzęgło bo dopiero gdzieś tak przy 1800obr/min mi gaśnie kontrolka że się ślizga to sprzęgło i dopiero pełny uciąg ma na tak dużych obrotach. jak by mi ktoś poradził jak to się ustawia to bym był bardzo wdzięczny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 1234567
      Witam mam problem z  fendtem 611 lsa  mianowicie wczoraj otalem i zobaczyłem że nie ciągnie na 4 koła tylko na te co idą po wierzchu  niedziala mi ten wlacznik wylacznik (polretlo) jak zwał tak zwał co się włącza przedni naped mam podłączone to na krótko czyli główne powietrze z układu i przewud od napedu  jest to załączane pneumatyczne   co mam zrobić żeby bral na 4  a nie na 2 opony 
    • Przez mariuszzo
      Witam wszystkich potrzebuję informacji jakim olejem zalać skrzynie biegów w ciągniku fendt 611 ls i ile oleju potrzeba
    • Przez krupson
      Witam koledzy to mój pierwszy post na forum jeśli coś źle zamieściłem to proszę moderatorów o przeniesienie. Zakupiłem w maju Fenda 615lsa turbomatik 92rok i mam opcje ze można wyłączyć sprzęgło turbomatik  tak mi kumpel mówił który go sprowadził, jest czerwony przycisk z lewej strony na konsoli i  świeci się kontrolka tzw odwrócona litera T i wszystko dział normalnie jak w każdym fendzie natomiast gdy wyłączę kontrolka gaśnie i działa jak normalne sprzęgło w każdym ciągniku.Czy spotkał się ktoś z was z takim wyposażeniem? przekopałem forum ale nic nie znalazłem konkretnego.Jeżdżę cały czas na załączonym Turbo bo wiadomo ze jest to wygodniejsze niż zwykłe sprzęgło jednak ten kumpel mi mówił ze Niemiec mówił zęby i czasem wyłączyć turbomatik  jak się pracuje w polu ale po co to już nie powiedział. W koło mnie co ktoś ma Fenda z podobnych lat to mają tylko że turbomatik działa cały czas na stałe. Z góry dzięki za pomoc

    • Przez 1234567
      Witam mam problem z instalacją elektryczną fendt 611 lsa  mianowicie potrzebował bym instrukcji do bezpieczników  z  opisem który gdzie idzie  
      Mam nawet problem z kierunkowskazami 
      Awaryjne działa tylko na jeden Bok A  kierunkowskazy wogole rozebrałem manetka od kierunkowskaz wszystko okej
      Pomóżcie mi proszę 
    • Przez valdi75
      Dzień dobry.
      Swieży zakup, objawy jak wyżej. Pali na dotyk, po odpaleniu niebieskawy dym do rozgrzania, później ustępuje. Sprawia wrażenienie trochę mułowatego, po rozgrzaniu nie zadymi nawet przy dużym obciążeniu. Silnik łącznie z pompą 300 mth po remoncie u poprzedniego właściciela. Zawiozłem wtryski do sprawdzenia, miały losowe ciśnienia, od 150 do 175 barów. Po regulacji dymienie nie ustąpiło, może jest minimalnie mniejsze. Jakieś sugestie?
      Pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v