Skocz do zawartości
radik

Fendt serii 600 LS DuoSpeed

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
radik    0

Mam pytanie do użytkowników ciągników Fendt Favorit serii 600 LS ( 611, 612, 614, 615 ) z lat 1987-1993. Traktory te jak wynika z linku

http://www.konedata.net/Traktorit/fendt611_87.htm wyposażone są w system napędowy DuoSpeed, coś w stylu napędu Vario. Czy ktoś może mi powiedziec jak to działa w tych ciągnikach, szczególnie w praktyce. Za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oli007    0

To sie nazywa turbomatik i masz wrażenie że jedziesz jakby automatem. Chodzi w tym o to ze do bodajże 1500 o/min sprzęgło działa z poślizgiem przez co nie ma szarpania takiego no i sprzęgło mniej dostaje. Możesz wrzucić najwyższy bieg puścić sprzęgło o ciągnik będzie stał w miejscu aż nie zaczniesz dodawać gazu wtedy zacznie sie powoli rozpędzać do swojego v max. Przydatne w transporcie i w ogóle bo lepiej ciagnik rozbujać i nie trzeba tak biegami machać. A schemat tego działania masz tam na jednym obrazku co podałeś ten link działa to na zasadzie dwóch turbin jedna połączona z silnikiem(za sprzęgłem) a druga ze skrzynią i ta pierwsza przez olej napędza tą druga. przy tych wyższych obrotach mają one dopiero tą samą prędkość obrotową. Uważam to za bardzo dobre, wytrzymałe i niesamowicie podnoszące komfort pracy urządzenie dlatego polecam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radik    0

Dzięki Oli007 za opis działania sprzęgła turbomatic. Oprócz tego sprzęgła na rysunku jest jeszcze narysowana czerwonym kolorem przekładnia hydrosatyczna podobna jak w Fendach Vario. Chodzi mi własnie o to jak to działa w praktyce. Czy jest to podobne w działaniu do przekładni Vario? Zrysunku własnie tak wynika ze mozesz regulowac wydajnosc pompy hydraulicznej, ktora napedza silnik hydrauliczny, a silnik hydrauliczny połączony jest ze skrzynią biegów poprzez przekładnię planetarną. Podaje link http://www.konedata.net/Traktorit/fendt611_87.htm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kizo    5
To sie nazywa turbomatik i masz wrażenie że jedziesz jakby automatem. Chodzi w tym o to ze do bodajże 1500 o/min sprzęgło działa z poślizgiem przez co nie ma szarpania takiego no i sprzęgło mniej dostaje. Możesz wrzucić najwyższy bieg puścić sprzęgło o ciągnik będzie stał w miejscu aż nie zaczniesz dodawać gazu wtedy zacznie sie powoli rozpędzać do swojego v max. Przydatne w transporcie i w ogóle bo lepiej ciagnik rozbujać i nie trzeba tak biegami machać. A schemat tego działania masz tam na jednym obrazku co podałeś ten link działa to na zasadzie dwóch turbin jedna połączona z silnikiem(za sprzęgłem) a druga ze skrzynią i ta pierwsza przez olej napędza tą druga. przy tych wyższych obrotach mają one dopiero tą samą prędkość obrotową. Uważam to za bardzo dobre, wytrzymałe i niesamowicie podnoszące komfort pracy urządzenie dlatego polecam:)

 

 

Jeśli chodzi o Turbomatic to dobrze to opisałeś ale niestety na tym schemacie Turbomatic napędza tylko WOM. Przekazanie napędu do skrzyni biegów jest hydrostatycznie tzn poprzez pompę olejową i silnik hydrauliczny. Tak jak widać na schemacie od przodu silnika na wale korbowym zamocowana jest pompa olejowa a przy skrzyni biegów silnik hydrauliczny. Po prostu jak zwiększamy obroty silnika zwiększa się wydatek pompy a co za tym idzie silnik hydrauliczny przekazuje większe obroty na wałek napędowy skrzyni biegów. Wiadomo mechaniczna skrzynia biegów jest potrzebna żeby zapewnić odpowiednie przełożenia do poszczególnych prac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radik    0

Grzebałem trochę w katalogu częsci na stronie Fendta i tam jest pokazane dokładnie jak ta przekładnia jest zbudowana. Na schemacie również to widac że napęd jest przekazywany na drodze mechanicznej a przekładnia hydrostatyczna napędza koło centralne przekładni planetarnej i ta przekładnia planetarna jest sumatorem obu dróg przekazania napędu. Jesli silnik hydrauliczny nie pracje to i koło centralne nie obraca się i cały napęd jest przekazywany na drodze mechanicznej. Jak widziałem w katalogu czesci, silnik hydrauliczny jest o stałej chłonności natomiast pompa ma regulowaną wydajnośc i można nią sterowac poprzez dzwignie umieszczoną w kabinie ciagnika. Cały system jest podobny do Vario w nowszych ciągnikach tylko że nie ma w nim żadnej elektroniki sterującej. Tak własnie według mnie to działa ale tego napewno nie wiem i nie wiem jak to sie sprawdza w rzeczywistości i czy znacząco podnosi zużycie paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spojler    1

w transporcie super ale jak to się spisuje w orce?

pytanka:

-ile takie sprzegło trzyma? co jest najbardziej narażoną na uszkodzenia częścią w tym układzie?

-czy jeśli jade z pługiem i ciągnik ma ciężko to czy sprzęgło się będzie ślizgać aż dam więcej gazu czy jak?

a jeśli kopie się w miejscu to czy wtedy też działa sprzęgło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego @spojler ja mam FEDTA 615 Lsa Turbomatic e i to sprzeglo to jest najlepssza rzecz jaka moze byc:)

Jak zdazylem zauwazyc to dziala to tak ze jesli kola zaczynaja kopac w miejscu to sprzeglo samoczynnie sie zalacza i kola przestaja buzowac w miejscu i ciagnik idzie jak strzala:)

A przydaje sie to w kazdej pracy w transporcie np. na swiatlach, w orce,w talerzowce itp.;)

 

PS:

I jest to dobre przy ruszaniu dajesz mu 6 drogowa i do konca a on tak jakby powoli zmienial biegi i dysponowal sobie moca czyli jak ma ciezko to daje wiecej gazu i rredukuje a jak lzej to mniej gazu i przyspiesza:)(Takie sa moje wrazenia po codzinnej pracy Fendtem:))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    5

Ja tam osobiście się nie bawię w takie rzeczy że największy bieg i gaz opór ale pewien gość mi mówił że tak robi w swoim 6.. niestety nie pamiętam dokładnie jaki model ale jego jazda z dwiema przyczepami pełnymi ziemniaków wyglądała na wrzuceniu najwyższego biegu i szpula. Ciągnik powoli przyśpiesza aż do osiągnięcia całkowitego momentu przekazania obrotów na sprzęgle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    5

Jak dla mnie to to sprzęgło to cudo bardzo przydatne tj. wyżej piszą koledzy w transporcie, orce itp. Ciągnik nie szarpie po szybkim puszczeniu sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    5

Dzięki temu sprzęgłu Fendt zyskał miano "nie do zdarcia" bo silnik i skrzynia biegów nie są narażone na przeciążenia powstałe podczas zmiany biegów czy innych szarpnięć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
okejas    1

ale nie macie wrażenia ze podczas jazdy z górki z ciężarem przez te sprzęgło ciągnik przyspiesza .....nie hamuje silnikiem....??co dla mnie jest wada......ale tak poza tym jest to wspaniała sprawa.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
favi515    2

jest połączone z siłowniczkiem pneumatycznym który gasi silnik i z górki można go przydławić hehe ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

A nie jest to czasami blokada dławienie wylotu spalin, bo takie coś jest w ciężarówkach. A o gaszeniu silnika to nigdy nie słyszałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alorolnik    0

ja tez mam 612LSA turbomatic E i działa to na całkiem innej zasadzie jak zwykły turbomatic bo mam także starszą 611 gdzie jest zwykła bania z olejem bez żadnej spójności z elektryką ostatnio właśnie kupiłem ta 612 z tym turbomatic E i persze co się przestraszyłem że mi coś padło bo z najwyższego biegu zamiast delikatnie ruszać to gasł tale była mała usterka bo tylko bezpiecznik spalony :) teraz gorzej bo nie wiem jak go się ustawia i czy wogóle da rade ustawić bo strasznie późno przestaje mi się ślizgać to sprzęgło bo dopiero gdzieś tak przy 1800obr/min mi gaśnie kontrolka że się ślizga to sprzęgło i dopiero pełny uciąg ma na tak dużych obrotach. jak by mi ktoś poradził jak to się ustawia to bym był bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez OcB1
      Witam wszystkich
       
      Szukam schemat i opis kontrolek do fendta 612LS, poniewaz jedna z mojich kontrolek zaczela swiecic na żółto i nie mam pojecia co ta kontrolka oznacza. Bym byl bardzo wdzieczny.
    • Przez wojtek2904
      Witam, mam problem w Fent 612 lsa. Od pewnego czasu migają kontrolki od hamulca ręcznego oraz od oleju po przekręceniu kluczyka. Dodatkowo ostatnio pojawił się również sygnał dźwiękowy. Czym to może być spowodowane? Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi !
    • Przez katastofa-87
      Witam man nastempujący problem w moim  614 lsa z 87r ostatnio zaczęło przybywać dużo oleju w silniki myślałem ze to paliwo ale doszedłem do wniosku ze także dużo oleju do wspomagania dolewałem i dlatego stan się w silniku zwiększał.  Moje pytanie brzmi czy ciężko jest wymontować tą pompę czy jest możliwość przecieku oleju z tej pompy do silnika jeżeli dobrze się orientuje to ona ma koło zębate czy trzeba na coś uważać i ile może kosztować nowa a jak kupować to gdzie bo u kor banków od 2400 do 3600 zł krzyknęli albo czy da się zregenerować jak ktoś już to przerabiał niech daje znać
    • Przez katastofa-87
      Witam mam problem ze swoim fendt 614 lsa 87 r mianiowice operuje podnośnikiem tylnym manulanie gdyż ehr mi nie działa i na sterowaniu manualnym podnośnik mi gwałtownie opada jak tylko podniosę do góry a jak zaczynam podnosić to z początku ma problem moje pytanie gdzie są zawory jakieś które mogły by się przyciąć. I kolejny problem to elektryka elektronika wyświetlacz mi nie działa podejrzewam ze ktoś zamienił gdzieś przewód gdyż zauważyłem ze bez kluczyka w stacyjce po wciśnięciu przycisku świateł awaryjnych wyświetlacz ożywa zaczyna migać i kontrolka ciśnienia oleju się również zapala pomoże ktoś chyba ze to objawy uszkodzonego sterownika
    • Przez ene
      Cześć
      W moim Ferdku 611 lsa 90r nie ma hamulców przyczepy pneumatycznych tylko hydraulicznie. Sprężarka jest fabryczna.  Potrzebuję info jakiego zaworu użyć aby zrobić hamulce dwuobwodowe przyczepy. Kolega z forum kiedyś nakreślił mi jak u siebie zrobił jednoobwodowe- użył do tego zaworu z c330 c360 itp   a sterowanie nim zrealizował poprzez  siłownik ( maly ) zasilany z gniazda hamulców hydraulicznych przyczepy + parę sprężyn cofających itp.
      Więc jaki zawór mam ja zastosować ? schematy  i inne wskazówki mlile widziane .
      Pozdr

       
×