radik

Fendt serii 600 LS DuoSpeed

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
radik    0

Mam pytanie do użytkowników ciągników Fendt Favorit serii 600 LS ( 611, 612, 614, 615 ) z lat 1987-1993. Traktory te jak wynika z linku

http://www.konedata.net/Traktorit/fendt611_87.htm wyposażone są w system napędowy DuoSpeed, coś w stylu napędu Vario. Czy ktoś może mi powiedziec jak to działa w tych ciągnikach, szczególnie w praktyce. Za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oli007    0

To sie nazywa turbomatik i masz wrażenie że jedziesz jakby automatem. Chodzi w tym o to ze do bodajże 1500 o/min sprzęgło działa z poślizgiem przez co nie ma szarpania takiego no i sprzęgło mniej dostaje. Możesz wrzucić najwyższy bieg puścić sprzęgło o ciągnik będzie stał w miejscu aż nie zaczniesz dodawać gazu wtedy zacznie sie powoli rozpędzać do swojego v max. Przydatne w transporcie i w ogóle bo lepiej ciagnik rozbujać i nie trzeba tak biegami machać. A schemat tego działania masz tam na jednym obrazku co podałeś ten link działa to na zasadzie dwóch turbin jedna połączona z silnikiem(za sprzęgłem) a druga ze skrzynią i ta pierwsza przez olej napędza tą druga. przy tych wyższych obrotach mają one dopiero tą samą prędkość obrotową. Uważam to za bardzo dobre, wytrzymałe i niesamowicie podnoszące komfort pracy urządzenie dlatego polecam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radik    0

Dzięki Oli007 za opis działania sprzęgła turbomatic. Oprócz tego sprzęgła na rysunku jest jeszcze narysowana czerwonym kolorem przekładnia hydrosatyczna podobna jak w Fendach Vario. Chodzi mi własnie o to jak to działa w praktyce. Czy jest to podobne w działaniu do przekładni Vario? Zrysunku własnie tak wynika ze mozesz regulowac wydajnosc pompy hydraulicznej, ktora napedza silnik hydrauliczny, a silnik hydrauliczny połączony jest ze skrzynią biegów poprzez przekładnię planetarną. Podaje link http://www.konedata.net/Traktorit/fendt611_87.htm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kizo    5
To sie nazywa turbomatik i masz wrażenie że jedziesz jakby automatem. Chodzi w tym o to ze do bodajże 1500 o/min sprzęgło działa z poślizgiem przez co nie ma szarpania takiego no i sprzęgło mniej dostaje. Możesz wrzucić najwyższy bieg puścić sprzęgło o ciągnik będzie stał w miejscu aż nie zaczniesz dodawać gazu wtedy zacznie sie powoli rozpędzać do swojego v max. Przydatne w transporcie i w ogóle bo lepiej ciagnik rozbujać i nie trzeba tak biegami machać. A schemat tego działania masz tam na jednym obrazku co podałeś ten link działa to na zasadzie dwóch turbin jedna połączona z silnikiem(za sprzęgłem) a druga ze skrzynią i ta pierwsza przez olej napędza tą druga. przy tych wyższych obrotach mają one dopiero tą samą prędkość obrotową. Uważam to za bardzo dobre, wytrzymałe i niesamowicie podnoszące komfort pracy urządzenie dlatego polecam:)

 

 

Jeśli chodzi o Turbomatic to dobrze to opisałeś ale niestety na tym schemacie Turbomatic napędza tylko WOM. Przekazanie napędu do skrzyni biegów jest hydrostatycznie tzn poprzez pompę olejową i silnik hydrauliczny. Tak jak widać na schemacie od przodu silnika na wale korbowym zamocowana jest pompa olejowa a przy skrzyni biegów silnik hydrauliczny. Po prostu jak zwiększamy obroty silnika zwiększa się wydatek pompy a co za tym idzie silnik hydrauliczny przekazuje większe obroty na wałek napędowy skrzyni biegów. Wiadomo mechaniczna skrzynia biegów jest potrzebna żeby zapewnić odpowiednie przełożenia do poszczególnych prac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radik    0

Grzebałem trochę w katalogu częsci na stronie Fendta i tam jest pokazane dokładnie jak ta przekładnia jest zbudowana. Na schemacie również to widac że napęd jest przekazywany na drodze mechanicznej a przekładnia hydrostatyczna napędza koło centralne przekładni planetarnej i ta przekładnia planetarna jest sumatorem obu dróg przekazania napędu. Jesli silnik hydrauliczny nie pracje to i koło centralne nie obraca się i cały napęd jest przekazywany na drodze mechanicznej. Jak widziałem w katalogu czesci, silnik hydrauliczny jest o stałej chłonności natomiast pompa ma regulowaną wydajnośc i można nią sterowac poprzez dzwignie umieszczoną w kabinie ciagnika. Cały system jest podobny do Vario w nowszych ciągnikach tylko że nie ma w nim żadnej elektroniki sterującej. Tak własnie według mnie to działa ale tego napewno nie wiem i nie wiem jak to sie sprawdza w rzeczywistości i czy znacząco podnosi zużycie paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spojler    1

w transporcie super ale jak to się spisuje w orce?

pytanka:

-ile takie sprzegło trzyma? co jest najbardziej narażoną na uszkodzenia częścią w tym układzie?

-czy jeśli jade z pługiem i ciągnik ma ciężko to czy sprzęgło się będzie ślizgać aż dam więcej gazu czy jak?

a jeśli kopie się w miejscu to czy wtedy też działa sprzęgło?


Dostawcą mocy jest...Case

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego @spojler ja mam FEDTA 615 Lsa Turbomatic e i to sprzeglo to jest najlepssza rzecz jaka moze byc:)

Jak zdazylem zauwazyc to dziala to tak ze jesli kola zaczynaja kopac w miejscu to sprzeglo samoczynnie sie zalacza i kola przestaja buzowac w miejscu i ciagnik idzie jak strzala:)

A przydaje sie to w kazdej pracy w transporcie np. na swiatlach, w orce,w talerzowce itp.;)

 

PS:

I jest to dobre przy ruszaniu dajesz mu 6 drogowa i do konca a on tak jakby powoli zmienial biegi i dysponowal sobie moca czyli jak ma ciezko to daje wiecej gazu i rredukuje a jak lzej to mniej gazu i przyspiesza:)(Takie sa moje wrazenia po codzinnej pracy Fendtem:))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    5

Ja tam osobiście się nie bawię w takie rzeczy że największy bieg i gaz opór ale pewien gość mi mówił że tak robi w swoim 6.. niestety nie pamiętam dokładnie jaki model ale jego jazda z dwiema przyczepami pełnymi ziemniaków wyglądała na wrzuceniu najwyższego biegu i szpula. Ciągnik powoli przyśpiesza aż do osiągnięcia całkowitego momentu przekazania obrotów na sprzęgle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    6

Jak dla mnie to to sprzęgło to cudo bardzo przydatne tj. wyżej piszą koledzy w transporcie, orce itp. Ciągnik nie szarpie po szybkim puszczeniu sprzęgła


Wypadek trwa sekundy, leczenie miesiące!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    5

Dzięki temu sprzęgłu Fendt zyskał miano "nie do zdarcia" bo silnik i skrzynia biegów nie są narażone na przeciążenia powstałe podczas zmiany biegów czy innych szarpnięć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
okejas    1

ale nie macie wrażenia ze podczas jazdy z górki z ciężarem przez te sprzęgło ciągnik przyspiesza .....nie hamuje silnikiem....??co dla mnie jest wada......ale tak poza tym jest to wspaniała sprawa.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
favi515    2

jest połączone z siłowniczkiem pneumatycznym który gasi silnik i z górki można go przydławić hehe ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

A nie jest to czasami blokada dławienie wylotu spalin, bo takie coś jest w ciężarówkach. A o gaszeniu silnika to nigdy nie słyszałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alorolnik    0

ja tez mam 612LSA turbomatic E i działa to na całkiem innej zasadzie jak zwykły turbomatic bo mam także starszą 611 gdzie jest zwykła bania z olejem bez żadnej spójności z elektryką ostatnio właśnie kupiłem ta 612 z tym turbomatic E i persze co się przestraszyłem że mi coś padło bo z najwyższego biegu zamiast delikatnie ruszać to gasł tale była mała usterka bo tylko bezpiecznik spalony :) teraz gorzej bo nie wiem jak go się ustawia i czy wogóle da rade ustawić bo strasznie późno przestaje mi się ślizgać to sprzęgło bo dopiero gdzieś tak przy 1800obr/min mi gaśnie kontrolka że się ślizga to sprzęgło i dopiero pełny uciąg ma na tak dużych obrotach. jak by mi ktoś poradził jak to się ustawia to bym był bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

a oleju aby masz ile trzeba??? :)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Wrobello
      Witajcie,
      posiadam Fendt'orka 610 LS Turbomatik z 77 roku i obawiam się, że sprzęgło w ciągniku dokonuje powoli żywota. Otóż bierze już na górze, jak wcisnę pedał to jakieś 2-3 centymetry, może 5 i sprzęgło się rozłącza. Obawiam sie, że jest to początek końca. Czy w moim Fendzie olej do sprzęgła jest brany ze skrzyni czy mam szukać innego wlewu i jeśli tak, gdzie się on znajduje?
      Dziękuję i pozdrawiam,
      Wrobello
    • Przez Arturos21
      witam panowie wiecie moze jakie powinno być cisnienie w końcówkach paliwa w fendzie 611 z 91 roku bo chcce sprawdzic czy sa wszystkie dobre znajomy ma takie cos do sprawdzania ale nie wiem ile atmosfer musi byc bardzo prosze o pomoc
    • Przez andrzejoo7
      Jak w temacie pod ciągnikiem jest dziurka oczywiście fabryczna leje się ciurkiem.miał ktoś taki przypadek
    • Przez ImGrzechu
      Witam, kto powie za co odpowiadają wszystkie pokrętła w panelu EHR? Jak podnosić i opuszczać maszyne? Dlaczego powolu podnosi? Dziękuje za informacje
    • Przez GAANAA
      czy ktoś ma, bądż wie, gdzie kupić można używane przewody wtryskowe do silnika Typu MWM
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.