Skocz do zawartości

Belarus - Różnice i opinie o skrzyniach biegów zsynchronizowana i niezsynchronizowana


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. jestem zainteresowany kupnem belarusa. i czytałem ze jedne maja taka skrzynie a drugie taka. czym sie rózni skrzynia zsynchronizowana od niezsynchronizowanej. i która jest lepsza?

Opublikowano

Witam

Posiadamy Belarusa 820.3 z 2011 roku na skrzyni 18/4 a więc niezsynchronizowanej. Już przyzwyczailiśmy się do tej skrzyni i jest ok. Puki nie wyczujesz skrzyni będą zgrzyty, szczególnie na najwyższych biegach ale prawdopodobnie ten typ tak ma. Ogólnie jako użytkownicy (ojciec, ja i brat) jesteśmy zadowoleni z tej skrzyni. Co do skrzyni zsynchronizowanej to mogę powiedzieć tylko tyle iż czytałem tu na tym forum że jest ona gorsza, musisz sobie dokładnie poszperać. Natomiast na ostatnim AgroShow rozmawialiśmy z kolesiem który kupił nowego Belarusa na skrzyni zsynchronizowanej ale ma też starego na niezsynchronizowanej. Mówił on że w nowym ciągniku są źle dobrane biegi i źle się na nich pracuje zwłaszcza podczas prac polowych. Reasumując, z mojej strony polecam niezsynchronizowaną, ale morze wypowiedzą się jeszcze inni którzy mają wiedzę większą niż ja.

Pozdrawiam i życzę udanego zakupu.

Opublikowano

Witam wybór skrzyni zalezy od potrzeb 18/4 dobra do transportu ma wiekszy zakres biegów i nie ma problemu z ruszaniem z miejsca z ładunkiem jest niezsynchronizowana i trochę zgrzyta na wysokich biegach;

 

mam MTZ 80 i Belarusa 952 więc mam 2 rodzaje skrzyń i szczeże polecam 4 zsynchronizowaną

Nie masz problemu zruszaniem z miejsca z ładunkiem na zającu?

Opublikowano

Ja mam belarusa 952 na synchro i mtz 82 na zwykłej, dobór biegów jest wszędzie dobry w jednej jak i w drugiej, na skrzyni synchro lepiej sie rozpędzisz do prędkości maksymalnej, przełożenia dzięki połówkom są db dobrane, ale za to v max to 32 na godzine, na zwykłej skrzyni przeskoki między biegami są większe i przełożenia wg mnie gorsze, ale ciągnik prędkość maksymalną ma na poziomie czyterdziestu paru km na godzine, jak sie nauczysz to zgrzytać będziesz jedynie dziewiątką, bo tam teoretycznie jest niemożliwe włożenie biegu bez trajkotania, reszte da sie włożyć cicho, ja osobiście mtz mam w turze i służy on nam do transportu bo jest szybszy, belarus grzebie w polu bo jest mocniejszy.

Opublikowano

Witam... Całkowicie przez przypadek natrafiłem na twój temat i jeśli mogę pomóc w tej sprawie to powiem tak że posiadam pronara w skrzyni zsynchronizowaną i ogólnie jestem bardzo zadowolony z tej skrzyni fakt faktem biegi ma troszkę nie dopasowane pod obciązenie ale lata praktyki i daje rade...

Opublikowano

a czemu polecasz zsynchronizowana? czytałem tu na forum ze ta druga lepsza jest bo łatwiej ruszyć z ciezarem

dokładnie tak ja mam18/4 i jestem zadowolony .14/4 na zajacu nie ma małego biegu do ruszania ,a startowanie na żółwiu i przechodzenie na zajaca tyle trwa że zdarzysz sie zaczymać.

Opublikowano

Ja w Swoim pronarze mam skrzynie synchronizowaną czyli 14/4. Jestem bardzo zadowolony z tej skrzynie fakt, że nie polecę 40 km/h. Jest tylko jedna wada, mianowicie na terenowych biegach nie ma 4 biegu. Połówki to bardzo dobra sprawa można łatwo przystosować prędkość do danej maszyny.

Opublikowano (edytowane)

Do autora tematu, zrób zestawienie zadań belarusa, daleko masz do pól, dużo w transporcie będzie robił? Może napisz coś więcej o jego zadaniach, wtedy lepiej można było by CI pomóc

Edytowane przez yahooo777
Opublikowano

mam synchro w 952.3 i nie narzekam, bardzo przydatne jak się leci z przyczepą bo redukujesz i nie musisz przegazowywać jak to muszę robić w Z10145.

Jedynka i wsteczny nie są chyba synchronizowane. Ogólnie mimo opinii wielu kierowców radzę delikatnie się z drążkiem obchodzić bo wtedy biegi lekko wchodzą.

Co do braku biegu do jakiejś pracy - 952.3 nadrabia to silnikiem i pracą przy 1400 obrotów gdzie dla porównania Zetor musi mieć min. 1700 obrotów aby nie zdusić.

Opublikowano

Do autora tematu, zrób zestawienie zadań belarusa, daleko masz do pól, dużo w transporcie będzie robił? Może napisz coś więcej o jego zadaniach, wtedy lepiej można było by CI pomóc

A wieć tak. ciagnik miałby służyć jako głowny koń pociagowy. Słuzył by praktycznie do wszystkiego prócz lekich prac, tym by sie zajeła 60-tka. Czyli jego zadania to: orka, uprawa, talerzowanie, osuszanie łak ma wiosne, koszenie, moze presowanie gdybym dokupił prase, transport. W sumie to nawet dużo w transporcie gdyż mam daleko łaki i troche zajmuje sie wożeniem drewna ludziom.

Opublikowano

ja ze skrzynią 14/4 z ciężarem bujam się przez polowe, później szybko na szosowe na 2 żółw i leci, duży przeskok pomiędzy 3 a 4 jest ale jak szybko zmienisz bieg i na reduktorze to leci bez problemu :) do prac w polu masz do wykorzystania praktycznie 5 biegów do 12 km/h

Opublikowano

To 952 pali mniej niz 820? a mam jeszcze takie jedno pytanie moze troche nie typowe. w szkole mamy na praktykach pronara 1221 i czy w tych belarusach jest taka sama moze skrzynie. W pronarze sa 4 biegi i reszte przełacz sie na reduktorze na którym sa szybie/wolne, polowe/szosowe i wsteczne przełozenia. Czy w któryms z belarusówjest taka skrzynia z taki ułozeniem biegów?

Opublikowano (edytowane)

Tak spali mniej, w ciężkich pracach spala mniej nawet do dwóch litrów, mamy dwa identyczne pługi i oraliśmy mtz i belarusem na jednym polu, każdy orał tyle samo, w tych samych warunkach, po trzech godzinach do tankowaliśmy ciągniki do pełna tak jak to było robione przed orką, w tych samym miejscu w garażu zaznaczonego klinami najazdowymi. Do belarusa weszło 32 litry, do mtz 38, pracowały wspólnie jakieś 3 godziny, orząc łącznie 7 ha.

Skrzynia którą opisujesz, szybciej znajdziesz w modelu 1025

Edytowane przez yahooo777
Opublikowano (edytowane)

14/4 synchro czyli belarus 952 ....niesluchaj tych ktorzy mowia ze przelozen brakuje ....dobre obycie z dzwignia biegow i reduktorem i poradzisz sobie ze wszystkim ...ja czasami ciagam zestaw niskopodwoziowy od koparki i przerzuty robie masa ok 26ton i powiem ze idzie jak burza.....na pole skrzynia dobre w orce jak ma za ciezko zrzucasz polowke i pojechal .....1 biegu wogole nie uzywam ...

Edytowane przez padre1989

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
    • Przez Konrad1245
      Witam mam taki problem gdyż ciagnik jest niby na luzie ale gdy puszczam sprzęgło nadal jedzie dodam ze nie mogę wbić zadnego innego biega chyba się zakleszczyły biegi jeśli tak to jak do tego się zabrać żeby je odkleszczyc pomocy 
    • Przez staszek87
      Witam. Mam problem ze skrzynia biegow Range Command. Na plaskim terenie dziala bez zarzutu jak ciagnik stoi z górki ciezko jest wbic jazde do tylu. Skrzynia wyskakuje na N. Kiedy stoi pod górkę zdarza sie choc rzadziej problem z ruszeniem do przodu również po zalaczeniu rewersu i puszczeniu sprzegla wyskakuje na N. Skrzynia sie kalibruje bez problemu. Poziom oleju centymetr od max. Olej na skrzyni wymieniany ok 800mth filtr 200mth temu. Serwis nie wykryl błędów. Co moze byc przyczyna? 
    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v