Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chciałem się poradzić, który ciągnik mógłbym wybrać, lub jaki Wy byście wybrali na moim miejscu.

Posiadam gospodarstwo rolne o pow. 80 ha , które ciągle się powiększa i rozwija, o produkcji roślinnej, głównie pszenica, buraki cukrowe i rzepak ozimy. Patrzę przyszłościowo i chciałem aby służył przez wiele lat jako ciągnik główny, do ciężkich prac polowych, który ma wymienić pronara o mocy 90KM.

John Deere ma moc 150KM a New Holland 140KM z możliwością po kilku latach na dodanie mocy do 175KM,

tyle że zielony ma Filtr spalin składający się z katalizatora (DOC) oraz filtr cząsteczek stałych (DPF),

natomiast w niebieskim jest ten najnowszy układ ECOBlue SCR, gdzie już prawie we wszystkich nowych ciągnikach są wprowadzane, gdzie trzeba dolewać dodatkowy płyn na emisję spalin.

czy to uciążliwe dla użytkownika?

i jeszcze kabiny- jeśli chodzi o zielonego, to wydaje się mało miejsca i mniejszy komfort niż w niebieskim, natomiast w niebieskim jest o wiele więcej komfortu chodź by nawet fotel do orki i do innych prac jest bardziej praktyczny.. i ma więcej elektryki, jak z awaryjnością? co wybrać, markę czy komfort?

Opublikowano

Jak wiadomo john deere jest wiodącą marką wśród maszyn rolniczych, ale prawda jest taka, że ciągniki john deere 6M to totalna lipa. Mówię tak, ponieważ padają w nich skrzynie (słyszałem ostatnio, że padła skrzynia w 6M, który miał 150 mtg ) co do mtg to nie pamiętam ile było dokładnie. Rozmawiałem z serwisantem, który powiedział, że jak coś to brać 6R, ale się nawet nie zastanawiać nad tym 6M, bo same problemy. A zastanawiałeś się nad np.7930 ? używany, ale posłuży naprawdę dłuuuuugo.

Opublikowano (edytowane)

Jak wiadomo john deere jest wiodącą marką wśród maszyn rolniczych, ale prawda jest taka, że ciągniki john deere 6M to totalna lipa. Mówię tak, ponieważ padają w nich skrzynie (słyszałem ostatnio, że padła skrzynia w 6M, który miał 150 mtg ) co do mtg to nie pamiętam ile było dokładnie. Rozmawiałem z serwisantem, który powiedział, że jak coś to brać 6R, ale się nawet nie zastanawiać nad tym 6M, bo same problemy. A zastanawiałeś się nad np.7930 ? używany, ale posłuży naprawdę dłuuuuugo.

 

Z kąd ty to wiesz??To jest nowość a że kolega koledze powiedział to wiesz... Przecież seria 6M jest specjalnie prostrza w budowie i tańsza a lepsze jest 6R tak samo 5M i 5R

 

Do autora Widziałeś na żywo NH lub JD i czy jeździłeś? SCR nie jest bardzo uciążliwe tylko musisz pamiętać żeby dolać tego płynu. Ja tu bym był za JD a dlaczego bo tak :P

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowane przez danielhaker
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

o poziomie adblue przypomina wskazanie na zegarach i jak sie kończy (10-15% chyba) jest sygnał dźwiękowy informujący o niskim jego poziomie, więc nawet jak ktos ma sklerozę to o dolaniu adblue nie zapomni

Opublikowano

Tzn z zamarzaniem to jest prawda, ale ciągnik jest wyposażony w układ podgrzewający instalację SCR ale spokojnie, to następuje dopiero po uruchomieniu ciągnika, aku nie padnie :) system dopuszcza 'rozgrzanie się' silnika bez aktywnego SCR i w tym momencie działają grzałki żeby Ad-blue rozmrozić a potem już wtryskuje.

Opublikowano

Lepiej już kupić używany ciąnik z normlanym silnikiem niż z tym cholernym scr, ten jd 6m z kolei biedny i wykonanie rzeczywiście słabe, robiony typowo dla robotników jakichś. Ja polecam jd 6930 premium dużo używanych w bardzo dobrym stanie z zachodu ściągają i ceny przystępne.

Opublikowano

Kolego ja mogę tylko powiedziec tyle że na 260mth w mojej r-ce przepracowane to na new hollanda bym sie nie zamienił . Adblue mi od samego poczatku sie nie podobalo dolewanie , grzałki , kupowanie płynu, składowanie to sa problemy które daja do myslenia u mnie na 260mth filtr wlaczył sie 2 razy po 0,5godz i nie zauwarzyłem ze wiecej pali . Tylko ON i na pole

Gość Profil usunięty
Opublikowano

dołączam się do rozmowy bo też mam kupić ciągnik 130-150Km i też ma problem czy wybrać JD czy NH opcjonalnie case ale o tego się jeszcze nie pyałem.Jednak ja pod uwage biore JD 6930Comfort bez tych scr itd. a jak new holland to raczej

T7,... bo T6 to jakiś maluch jest i chyba nie gra roli.Może ktoś mi pomoże co wybrać????

Opublikowano (edytowane)

witam mam podobny problem !!!! za nh jest na pewno cena bo około 225-230 tys a johny około 280 tys a to jest róznica !!!! ja mam gosp 50 ha które rowniez sie systematycznie powieksza W tej chwili głowny ciagnik to johny 6320 5000mth i zero problemów i tego bym sobie zyczyl w nowym ciagniku tylko jaki wybrac??? tanszy nh czy sprawdzony john???? a moze zamiast 6150 m wybrac 6130 R ???? to jest rowniez dla mnie dylemat !!! tylko ze to jest 4 i patrzac w przyszlosc to wydaje mi sie ze jest to na minus !!!! wiec chłopaki co robic ???? nh , 6150 M czy mniejszy ale lepszej seri 6130 R??? jesli chodzi o 6130 R to byłby nawet tanszy niz 6150 M lub w podobnej cenie !!!

Edytowane przez adi29
Opublikowano (edytowane)

cena JD 6150 M z tls i przednim tuzem około 290 - 300 tys. zł netto, natomiast new holland T6.175 kosztuje około250 - 260 tys.zł, przy takiej różnicy wybrałbym John Deera, jednak do ciężkiej pracy John Deere jest niezastąpiony, seria 6M jest i tak trochę lepiej wyposażona niż poprzednie modele serii 6030 w wersji Comfort, ponieważ posiada miedzy innymi mały komputer pokładowy, przycisk sprzegła na dźwigni zmiany biegów, poza tym NH sporo oszukuje na mocy gdyż podaje ją w innej, mniej rzetelnej normie

Edytowane przez karol19
Opublikowano

czyli JD byłby mocniejszy od NH? a jeśli chodzi o trwałość i bezawaryjność to lepszy byłby JD? bo pomimo komputera pokładowego ma chyba mniej elektryki, i ma mniejsze prawdopodobieństwo do jakiejś usterki.

Opublikowano

JD dużo będzie palił, a NH ma często problemy z elektroniką. Zobacz sobie Case Pume CVX małą bo jest bardzo tania jak na swoje możliwości. Sam nie mam z Pumą problemów i nigdy nie słyszałem żeby ktoś miał więc ciągnik godny polecenia. Case ma inną elektronikę niż NH i to jego przewaga.

Opublikowano

skąd wiesz że JD bedzie dużo palił ? akurat jeśli chodzi o ciągniki to synonimem niezawodności i trwałości jest JD, do cięzkich prac zdecydowanie jego bym polecał

Opublikowano

karol19

 

 

To że NH oszukuje na mocy powiedzieli ci w serwisie JD tak wnioskuje a ja się z tym nie zgodzę mam NH 6030 na hamowni wykazał że ma 130 km. na silniku a miał mieć 117 km. facet który był u mnie z hamownią pokazywał wykresy i rzadko który miał tyle co napisane zawsze więcej a jd ani kuca więcej

I jak tu się zgodzić z opinią że NH oszukuje na km

Opublikowano

karol19

 

 

To że NH oszukuje na mocy powiedzieli ci w serwisie JD tak wnioskuje a ja się z tym nie zgodzę mam NH 6030 na hamowni wykazał że ma 130 km. na silniku a miał mieć 117 km. facet który był u mnie z hamownią pokazywał wykresy i rzadko który miał tyle co napisane zawsze więcej a jd ani kuca więcej

I jak tu się zgodzić z opinią że NH oszukuje na km

A jak ci na hamowni zmierzyli moc na silniku, demontowali go????

Opublikowano

Pomiar na WOM wykazał 84,3 KW przeliczając to na konie razy 1,35 daje 113,81 KM na wałku i moc odbierana z WOM ciągnika nie powinna być mniejsza niż 85–90 proc. maksymalnej mocy silnika to jeszcze dodaj do tego 15 procent zakładając że to przekładnia zjadła to wyjdzie ci wynik a jak jest przekładnia super to dodaj 10 procent

Opublikowano

JD dużo będzie palił, a NH ma często problemy z elektroniką. Zobacz sobie Case Pume CVX małą bo jest bardzo tania jak na swoje możliwości. Sam nie mam z Pumą problemów i nigdy nie słyszałem żeby ktoś miał więc ciągnik godny polecenia. Case ma inną elektronikę niż NH i to jego przewaga.

 

nie prawda, gdy ja sie pytałem serwisantów o opinie na temat maszyn to każdy potwierdził że Case to NH a NH to Case.

i serwisant z Case bardzo żałował że te obie marki się połaczyły, mówił że seria MX jest ostatnią serią godną polecenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez seba836
      Witam chciałem zamówić filtr oleju, olej silnikowy gdzie polecacie zamówić na internecie?  https://allegro.pl/oferta/john-deere-olej-silnikowy-plus-50-ii-15w40-20l-10161440803  kupił ktoś tutaj kiedyś bo opinie dobre?
    • Przez sylwek23111
      Witam, czy przerabiał ktoś przystawkę 5-rzędową do kukurydzy firmy New Holland(MR575W) do Claasa Dominatora 98 lub podobnego? Wiem że trzeba prawdopodobnie zmodyfikować ramkę do zamocowania na gardzieli i przerobić napęd z dołu do góry, ale nie mogę nigdzie znaleźć informacji jakie obroty ma Claas, a jakie New Holland. Może ktoś spotkał się z takimi danymi, albo doradzi czy jest sens to przerabiać?
    • Przez seba836
      Witam, mam problemy z pompowaniem fotela w JD 6520 miał ktoś tak i wie jak naprawić ?

    • Przez seba836
      Cześć od kilku dni w swoim Jelonku 6520 SE mruga mi kontrolka świece żarowe w kokpicie ciągnik zaczął inaczej chodzić. Na wolnych obrotach faluje nie równo chodzi, macie jakieś podpowiedzi ? Od czego zacząć i czy ktoś miał tak podobnie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v