Skocz do zawartości

Case JX 90 -Hamulce nie działają


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mamy problem w jx90 z hamulcami a dokładniej raz są raz ich nie ma i pedał wpada w podłogę. Nie będę dodawał że to niebezpieczne bo każdy sobie potrafi to wyobrazić. Jak myślicie co jest nie tak.

Dodam że Case ma 560mth teraz przypadłość jest coraz częstsza. Kiedyś po odpaleniu nie było raz dwa razy jak się pedał wcisnęło i to przechodziło a teraz nie chce za bardzo.

Opublikowano

Cos mi się przypomina ze znajomy miał podobny problem w NH TD a przyczyna o ile się nie mylę był albo płyn hamulcowy tzn. jak było zimno robił się gęsty i przez cienkie przewody nie zasysała go pompka. Zwróć uwagę czy ma znaczenie czy jest zimno czy ciepło i w ogóle zobacz do płynu może jest coś w zbiorniczku i przytyka otwór ?

Opublikowano

jutro sprawdzę a co do tego czy jest zimno czy ciepło to teraz Ci nie powiem ale prawdopodobnie jak się pożądnie rozgrzeje to chyba to nie występuje ale to bardzo długo by musiał teraz chodzić. dzisiaj chodził z 3 godziny i pod koniec trochę lepiej było

Opublikowano

tak jak Mariusz napisał, z płynem w Case nie można mieszać DOTów, trzeba firmowy płyn CNH. Na gwarancji w NH chcieliśmy dolać DOT 3 ale serwis powiedział że nie wolno bo niby dot z tym się pogryzie i kupiliśmy firmowy.

 

Chiquita- z tyłu ciągnika jest taki malusi zbiornik na płyn hamulcowy.

Opublikowano

Serwisant nas przestrzegał, żeby nic nie kombinować tylko lać orginał, bo po dolaniu płynu DOT NH stoi ponad tydzień w serwisie bo wszystkie uszczelniacze trzeba wymienić i to trochę kosztuje.

Opublikowano

Zależy jaki masz rodzaj hamulców bo występowały w starszych jx-ach inne a w nowszych inne. Nie mylić z jxu bo to inna bajka. Najszybciej poznasz jak masz podwieszane pedały hamulców i sprzęgła to masz nowsze czyli lepsze, a jak pedały wchodzą w podłogę to te wersje miały problem z hamulcami. I jeszcze raz do Case i New Hollanda tylko oryginalny płyn.

Opublikowano

tak jak panowie piszecie tylko orginał dlaczego to juz wyjaśniam:

plyny hamulcowe stosowane w grupie cnh sa na bazie oleju roślinnego a kazdy dot czy coś innego jest na alkoholu, a co za tym idzie uszczelniacze wewnątrz pompek poprostu sie rozstapiają, ktoś napisał ze chyba macie za duzo kasy i kupujecie orginał, powiem krutko widac odrazu ze kolega nie ma pojecia o niczym tylko o pisaniu głupot, u mnie w firmie 1 l płynu lhm fluid kkosztuje 23 zł netto czy to jest majątek, dot 4 jest drozszy, wiec bez takich bredni proszę

pozdrawiam uzytkowników case ih

Opublikowano (edytowane)

bolocase - co ty opowiadasz, że ja pisze głupoty ?? zastanów się najpierw nad tym co to jest i jaki ma skład płyn hamulcowy typu dot-3, dot-4 - a płyn hamulcowy na bazie oleju mineralnego jaki musi być stosowany w układach hamulcowych jx-ksa?? , bierzesz katalog i szukasz w hurtowni lhm-u o takiej specyfikacji i oznaczeniu jak masz wyraźnie napisane w tabeli od stosowania płynów i smarów, i masz dokładnie to samu co byś kupił w serwisie. A odnośnie olejów silnikowych, czy hydraulicznych to może też tylko kupować oleje w niebieskich bańkach oznaczonych cnh?? bo co fuchs jest gorszy?? Tylko senk w tym że to jest to samo

Edytowane przez yanki
Opublikowano

W moim new hollandzie td80 mama taki sam problem z chamulcami , pedał idzie do końca i zeor hamulca dopiero jak raz za razem się wciśnie pedał szybko to hamuje ale tez bez rewelacji , dodam że płyn był dolewany orginalny przez serwis , stan licznika 1600 mth.

Opublikowano

kolego yanki ja nie mówie ze nie znajdziesz zamiennika, napewno znajdziesz, tylko czy sie opłaci skoro płyny czy oleje tej samej klasy kosztuja takie same pieniądze albo nawet są drozsze od orginału a co orginał to orginał! a jesli chodzi o płyn hamulcowy, to z doświadczenia wiem ze uzytkownicy nie patrzą w instrukcje co piwinni dolać tylko muslą ze płyn to płyn i leją oby był stan, tych pompek tyle juz sie nawymieniałem ze lepiej nie pytaj dawno mi zbrzydł i to wszystko z ludzkiej nie wiedzy, chodz zawsze zostawiamy wizytówki i powtarzamy aby pan dzwonił w razie jakiejś nie pewności

Opublikowano

W moim new hollandzie td80 mama taki sam problem z chamulcami , pedał idzie do końca i zeor hamulca dopiero jak raz za razem się wciśnie pedał szybko to hamuje ale tez bez rewelacji , dodam że płyn był dolewany orginalny przez serwis , stan licznika 1600 mth.

Układ zapowietrzony. Uszkodzone uszczelki pompek.

Zacznij od odpowietrzenia układu, jak nie pomoże to zaglądać do pompek hamulcowych.

Opublikowano (edytowane)

Witam kolegę. Miałem ten sam problem,tylko że w case jx60 i nie były to pompki ,kolego musisz wyregulować hamulce, bo się szczęki zdarły i cylinderki za daleko wychodzą .Musisz leg noc pod traktorem i znaleźć cięgna które idą z zwolnicy do cylinderek i na nim jest regulacja .Podnieś na podnośniku i kręć koło i reguluj aż ci koło stanie ,potem popuść z dwa obroty aż kolo będzie się luźno kręciło .Później to samo zrób z drugim kołem.Dodam ze mój case jest z normom spalin 2 i wiem ze w nowszych są małe zmiany ale regulacja na pewno będzie,jak się nie mylę to cylinderki są od tylu na zwolnicach .

Edytowane przez benio60
Opublikowano (edytowane)

Pompki kolego masz pod maska ,ale ja ci pisałem ze cze ba regulować hamulce i musisz znaleźć cylinderki hamulcowe u mnie są pod spodem ciągnika kolo zwolnicy .Cylinderki są przykręcane do korpusu skrzyni i pręty z regulacja w chadza do zwolnicy i podreguluj tak jak pisałem

Edytowane przez benio60
Opublikowano

Witam a czy jak zmienialiście te pompki to do cylinderków też zaglądaliście bo nie dawno kupiłem jx i zaczął się problem z hamulcami dziśiaj je odpowietrzałem i zauważyłem że w oleju który wyciekł oddzieliła się druga ciemna substancja więc myślę że ktoś mi zrobił niespodziankę i dolał jakiegoś badziewa ,ta substancja jest cięższa i utrzymuje się na dnie butelki

Opublikowano

Ja w moim jx 95 wymieniałem uszczelki pompek bo zalali dota i hamulce zanikły.Po tym zabiegu uszczelki pompy pochną tłoczki niekoniecznie się wracjaą do pozycji neutralnej więc pompka nie przepompowuje płynu . Cylinderków nie ruszałem. Hamulce działają porawanie. Układ zalałem płynem mannol LHM+ ISO 7308

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kurzyn198
      Witam wszystkich
      Posiada ktoś z was schemat elektryczny do Case Mx 135. Padły mi kierunkowskazy, bezpiecznik jest ok, przerywacz jest sprawny (podmieniałem ze sprawnego ciągnika), awaryjne działają, a kierunków brak.
    • Przez zipo1
      Witam szukam wszelkich informacji na temat case mx 150 maxum,(na co uważać, czego pilnować), kupiłem taki ciągnik, super by było dostać instrukcję obsługi, zgóry dziękuję.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez jacumi
      Witam,
      Dziś podczas talerzowania zapaliły się wszystkie kontrolki w moim Case MX100 (2000r).
      Ojciec jeździł i powiedział że wszystko się popodświetlało (akumulator, ciśnienia oleju, kontrolka od ręcznego itp itd)
      Pierwsza myśl była że mało oleju w silniku, poziom był minimum. Uzupełniono do 2/3 max. I nie pomogło.
      Jak wróciłem do domu (traktor stał 2-3 godziny) to sytuacja jest taka sytuacja jak na zdjęciu (traktor zgaszony, czyli ostygł).
      Kontrolki już się nie świecą wszystkie tylko te właściwe, traktor zapala (test tylko na chwile).
       
      ktoś przerabiał coś takiego ??
       
      pozdrawiam
      Jacek

    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v