Skocz do zawartości

Jakie koło zębate do obrotów młocarni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Do regulacji obrotów młocarni w 186 i 206 służą koła zębate. Do zboża są fi14 na 23 zęby. Jakie są jeszcze dostępne na rynku koła zębate? Chodzi mi o zmniejszenie obrotów, bo chciałbym spróbować z 20arów wymłócić kukurydzy.

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Edytowane przez Marcin91
ortografia
Opublikowano

No właśnie nie mam żadnej tabelki. Szukałem w sieci ale nie znalazłem. Jak możesz opisz ile zębów na co. W te żniwa młóciłem na 23 zębach i wymłócało ładnie tylko miałem ustawiony chyba za mały wiater bo trochę nieczystości leciało do zbiornika

Opublikowano

właśnie dzisiaj jak kosiłem, to zerknąłem na tą tabelkę, ale teraz sobie nie przypomnę. Jutro jak nie zapomnę to zrobię zdjęcie i podeślę, tylko jest po norwesku.

Na pewno jest tam 4 sztuki kół i wszystkie dostaliśmy razem z kombajnem.

Opublikowano

Może być po norwesku tłumacz google to przetłumaczy a resztę się człowiek domyśli. Widziałem ustawienia w deutz fahr, ale to co innego, tam do regulacji są dwie zębatki ta na odrzutniku i ta na młocarni.

Z góry dziękuje

Opublikowano

Dzięki za zdjęcie

rozumiem je tak, że na dole są zębatki na odrzutniku. Po prawej stronie zębatki na młocarni. Po lewej stronie obroty młocarni na minutę. A obroty do poszczególnych zbóż mają być najbliżej czerwonej kreski.

Opublikowano

nie ma sprawy.

nie wiem, co jest na dole, ale koła na odrzutniku nie zmieniasz. (to chyba prędkość wiatru, muszę sprawdzić jakie tam są jednostki, bo na zdjęciu nie widać przez to, że zamazałem farbą :/ )

Po lewej masz obroty do ustawienia w kombajnach gdzie się je ustawia (MF 307, 506 i 520) a po prawej liczbę zębów kół zmianowych.

czerwona kreska to podział między trudnymi warunkami i normalnymi, (przynajmniej tak zrozumiałem tłumaczenie)

Opublikowano

U mnie nie ma podziałki siły wiatru, ale być może to jest to. Poza tym wydaje mi się że w 307 obroty młocarni ustawia się bezstopniowo bez użycia kół

Opublikowano

Jak ktoś będzie zmieniał zębatkę z 23 zębów na 29 to niech się zaopatrzy w jedno dodatkowe ogniwko tego łańcucha podwójnego, bo może stary być za krótki a popuszczenie napinacza niewystarczające.

Przynajmniej ja tak musiałem zrobić jak zmieniałem zębatkę (na szczęście ogniwko była w schowku koło wyłącznika prądu).

P.S wiem, że luźno z tematem powiązane ale niech będzie jak najwięcej wiadomości w jednym temacie.

Opublikowano

Witam mógł by mi ktoś powiedzieć jaka idzie zebatka na mlocarnie do massey ferguson 206 a dokładnie ile zębów z góry dziękuję 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez marian508
      witam serdecznie z racji że mam do wymiany filtry i olej w skrzynie biegów w moim fergusonie 5445 rok 2005 mam pytanie jakie są tam założone filtry chodzi mi o nr katalogowe oraz ile filtrów tam jest najlepiej gdzie sie znajduja
    • Przez Farmer12256
      Jest zrobione zdjęcie jak jest widelec i w środku jest jakaś tuleja jak wyjąć tom tuleję z widelca Massey Ferguson 3080 
      Każdemu dziękuję za pomoc

    • Przez Pawlacz
      Witam mam problem z załączeniem się młocarni w kombajnie mf 34.Problem polega na tym że gdy kombajn jest odpalony i ma prawidłowe ładowanie powyżej 14v, siłownik elektryczny który napina koło napinające pas próbuje się wysunąć ale na tym koniec nie chce wysunąć się do końca. Jeżeli kombajn jest zgaszony wszystko działa poprawnie. Jeżeli po zapaleniu kontrolki jeszcze nie zgasną czasami uda się załączyć młocarnie ale nie zawsze da się ją wyłączyć. Młocarnie załącza się przez dwa przekaźniki które zamieniają bieguny w zależności od tego czy chcemy załączyć czy wyłączyć. Przekaźniki były zmieniane na nowe i bez rezultatu ale na 99% z nimi wszystko jest okej. 
    • Przez piotrbajka
      Witam. Przejrzałem wszystkie tematy na temat MF i droninborg i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem a mianowicie:
      Mam problem z rozebraniem koła wariatora młocarni. Próbuje zdjąć zewnętrzna tarczę koła bo z tamtad olej wycieka uszczelniacz padł. 
      Tarcza koła się przesuwa do brzegu tego wewnętrznego cylindra i słychać metaliczne stuknięcie i dalej nie idzie
      Czy tam gdzieś jest jakies zabezpieczenie ukryte czy trzeba to wszystko z osi zdjąć i wtedy się rozmonuje może ktoś to naprawiał i coś podpowie 
      Na logikę to to koło powinno się łatwo rozmontować żeby np wymienić pas ale nie idzie proszę o podpowiedź 
       
       


      Chodzi o to koło pasowe

    • Przez hopper5
      witam. mam problem z kosą w tym kombajnie. pęka co najmniej 2 razy dziennie.gdzie szukać przyczyny?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v