Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Koledzy i posiadacze kombajna mf 187 mam pytanie. Gdzie w tym kombajnie jest SSANIE? Z góry wielkie dzięki

 

a jeszcze mała prośba. Gdyby to nie był problem to prosze o zdjęcie w którym miejscu znajduje sie to ssanie. Z góry bardzo dziekuję

Opublikowano

OK napisze co mu jest.

Otóż jest cos z silnikiem bo jak podpompuje pompka to zapali jak troche postoji np z godzine to nie pali i bez pompowania ani rusz.Jaka moze byc tego przyczyna ?

znalazłem podobny temat i sposób naprawy. Cytuje: "usterka naprawiona to ssanie nie odbijało i nie mogł zapailic pompke paliwowa zmienilem niepotrzebnie"

Dodam że wszystkie wężyki są szczelne bak tak samo a pompka wymieniana rok temu.

I właśnie w tym sposobie jestt to ssanie o które pytam.

KOLEDZY poradzcie jak to gó*no naprawic by palił ten kombajn.

Z góry bardzo dziękuje

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

;p

Edytowane przez Eduardo
Opublikowano

Zgadzam się z przedmówcą. Mam MF 186 silnik pewnie ten sam, ssania nie ma w tym silniku ale też mam problemy bo mi się zapowietrza. Jak godz postoi to nie zapali o własnych siłach.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

;p

Edytowane przez Eduardo
Opublikowano

a ja mam takie pytanie, może to głupio zabrzmi, ale jak zmieniać biegi w 186 (187 jest chyba tak samo)?

mam ustawione na wsteczny i 1, a nie wiem jak zmienić żeby wbić 2 lub 3

proszę o pomoc bo pierwszy raz będę użytkował ten kombajn, nie mam kogo sie zapytać, a nie chce się z tym siłować, żeby nie uszkodzić.

 

Z góry dziękuję.

Opublikowano

witam

przymierzam się do zakupu mf 187 to morze ktoś poradził by praktycznie sprawdzić zęby nie był to jakiś wielki szrot odmalowany liczę się z tym ze to nie nowa maszyna itp. i dołożyć trzeba będzie ale jakaś wiedza by się przydała

Opublikowano

Jak w każdym innym kombajnie. Tu nie ma żadnych specjalnych bardziej awaryjnych elementów.

Jak jest dużo świeżej farby, to zdecydowanie podejrzane, ale nie musi znaczyć, ze to szrot. Raczej nie maluje się ślimaka, więc stan wytarcia farby na nim sporo mówi o przebiegu i intensywności eksploatacji.

Pasy (tylko ten od kosy jest fabrycznie zdarty bo chodzi skręcony) łożyska, czy się nie grzeją. Wariatory, czy nie skaczą (w 187 są 3, najgorszy standardowo od jazdy). Łańcuch od napędu klawiszy i sit lepiej, żeby był w dobrym stanie, bo jest drogawy.

Cepy młocarni, czy mają jeszcze duże "zęby", czy już wytarte i czy nie pogięte, podobnie grzebienie odrzutnika słomy.

Opony czy nie odparzone, hamulce (to je brzytwa, normalnie potrafi stanąć na dwóch kołach ;) )

Silnik musi na zimno odpalać bez problemu (ojca nawet jak miesiąc stoi po pierwszym odpaleniu, to 3 razy kręcnie i chodzi), jak kręci zimny długo, to może być pierdółka a może i nie. Jak pompka wspomagająca nie trzyma to może się po prostu paliwo cofać, ale może też być problem z wtryskami albo i z kompresją. Ciężko go będzie zagrzać bez obciążenia, ale możesz z pół godzinki go potrzymać na obrotach, czy się nie przegrzeje.

Hydraulika - czy wszystko ładnie chodzi (heder do góry idzie szybciej niż na dół), kierownica czy nie ma, że chodzi raz ciężej raz wolniej, czy nie ciecze nigdzie szczególnie.

chłodnica, czy nie zabita śmieciem (ciężko to wyczyścić, trzeba ściągać sito obrotowe)

pewnie jeszcze dużo różnych rzeczy o których nie pamiętam. Generalnie sprawdzanie takie samo jak w bizonie

Opublikowano

Pytam bo to pierwszy zakup a mf odpowiada mi gabarytami a z czesciami jak jest bardziej trzeba szukać uzywanych czy raczej są dostępne (lozyska pasy łancuchy kosa).

a jak jest z ustawieniami do młócenia bo gdzies czytałem ze jest kłopotliwe przestawianie do róznych zbóż ?

Opublikowano

łożyska pasy to jest wszystko normalne i dostępne wszędzie acz może nie zawsze od ręki.

łańcuchy są albo normalne, albo np ten od napędu sit i klawiszy nie i te są drogie, ale dostępne bez problemu.

kosa pasuje od bizona, ale jest delikatniejsza niż z mfa, ale i fabryczną da się kupić. I z jednej bizonoskiej masz dwie do mfa. Jak masz w dobrym stanie, to tylko wymieniasz żyletki (tu nie ma problemu, od bizona pasują, od classa zresztą oryginalne też da się bez problemu kupić) i ewentualnie bagnety, albo same stalki. (u siebie wszystkie wymieniłem na bizonoskie, tylko trzeba je trochę podpiłować).

przestawiać tak na prawdę nie ma co. Sita są stałe, można jedynie ustawić wiatr, szczelinę klepiskai w 187 obroty młocarni. co w tym kłopotliwego... nie wiem.

Opublikowano

a jak miałbys kupować to lepiej od jakiegoś gospodarza czy od handlarzy bo jak przeglądam ogłoszenia to chyba tych jest wiecej?

bo chyba mnie przekonałeś bo jescze myślalem na internationalem 321 ale wychodzi na to ze 187 to prosta maszyna i na własny uzytek jak by podreperowal to bedzie ok

a powiedz mi czy sa jakieś dodatkowe elementy ktore powinienem dostać z kombajnem - czyli jakieś koła zebate wymienne

Opublikowano (edytowane)

Nie mam wprawdzie 187 ale to prawie to samo a tabliczka znamionowa znajduje sie nad przednim prawym kolem.

Edytowane przez Marcin91
literówki
Opublikowano (edytowane)

witam :)

chcę kupić mf 186 i nie wiem jak się zachowuje w polu. Chciałbym o wasze opinie i zdania na ten model. Czy jest to maszyna bardzo wadliwa? Proszę o wasze zdanie na ten temat. z góry dziękuje :)

Edytowane przez Marcin91
ortografia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez marian508
      witam serdecznie z racji że mam do wymiany filtry i olej w skrzynie biegów w moim fergusonie 5445 rok 2005 mam pytanie jakie są tam założone filtry chodzi mi o nr katalogowe oraz ile filtrów tam jest najlepiej gdzie sie znajduja
    • Przez Farmer12256
      Jest zrobione zdjęcie jak jest widelec i w środku jest jakaś tuleja jak wyjąć tom tuleję z widelca Massey Ferguson 3080 
      Każdemu dziękuję za pomoc

    • Przez Pawlacz
      Witam mam problem z załączeniem się młocarni w kombajnie mf 34.Problem polega na tym że gdy kombajn jest odpalony i ma prawidłowe ładowanie powyżej 14v, siłownik elektryczny który napina koło napinające pas próbuje się wysunąć ale na tym koniec nie chce wysunąć się do końca. Jeżeli kombajn jest zgaszony wszystko działa poprawnie. Jeżeli po zapaleniu kontrolki jeszcze nie zgasną czasami uda się załączyć młocarnie ale nie zawsze da się ją wyłączyć. Młocarnie załącza się przez dwa przekaźniki które zamieniają bieguny w zależności od tego czy chcemy załączyć czy wyłączyć. Przekaźniki były zmieniane na nowe i bez rezultatu ale na 99% z nimi wszystko jest okej. 
    • Przez piotrbajka
      Witam. Przejrzałem wszystkie tematy na temat MF i droninborg i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem a mianowicie:
      Mam problem z rozebraniem koła wariatora młocarni. Próbuje zdjąć zewnętrzna tarczę koła bo z tamtad olej wycieka uszczelniacz padł. 
      Tarcza koła się przesuwa do brzegu tego wewnętrznego cylindra i słychać metaliczne stuknięcie i dalej nie idzie
      Czy tam gdzieś jest jakies zabezpieczenie ukryte czy trzeba to wszystko z osi zdjąć i wtedy się rozmonuje może ktoś to naprawiał i coś podpowie 
      Na logikę to to koło powinno się łatwo rozmontować żeby np wymienić pas ale nie idzie proszę o podpowiedź 
       
       


      Chodzi o to koło pasowe

    • Przez hopper5
      witam. mam problem z kosą w tym kombajnie. pęka co najmniej 2 razy dziennie.gdzie szukać przyczyny?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v