Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od pewnego czasu nie działa mi wom w mf 255. Jest to wom hydrauliczny Gdy poraz ostatni używałem go przy wywozie obornika było wszystko okej ale gdy wczoraj chciałem go użyć nie chce działać. Po podłączeniu do np. rozrzutnika wykonuje 1/3 obrotu i się zatrzymuje. natomiast po odpaleniu ciągnika wom działa bez problemu ale ustaje przy podłączeniu do urządzenia. Olej w skrzyni biegów jest. Nie wiem jaka może być przyczyna. Może wy coś poradzicie?

Opublikowano

Tak jak wyżej koledzy piszą, WOM mechaniczny, może poprostu drugi stopień sprzęgła się ślizga. @andrzej2110 słusznie zapytał czy działa pompa podnośnikowa. Jak dla mnie to trzeba pokombinować z regulacją drugiego stopnia sprzęgła.

Opublikowano (edytowane)

WOM bez sprzęgła?? Ciekawe czy nie rozwaliłeś trybów w skrzyni...

WOM w tym ciągniku jest tak jaki i w innych małych napędzany mechanicznie. Tylko w MF włącza się chyba go "do góry" a w 3512 "do dołu" Być może masz jeszcze WOM zależny od prędkości jazdy i jeśli jego włączysz to jak nie ruszysz z miejsca to i on nie będzie się obracał. Ale to i tak włącza się ze sprzęgłem.

Edytowane przez andrzej2110
Opublikowano

właśnie nie. Jest to ciągnik sprowadzany. Jego rok produkcji to 1989. I jest to napewno wom hydrauliczny bo nie ma innej mozliwosci zeby on dzialal bez sprzegla wiec nie mow mi ze rozwalilem tryby bo chyba wiem ze bylo wszystko okej do tej pory. W tym ciagniku walek jest zalaczany do dolu.

Opublikowano

Zarzuć jakieś fotki jak to wygląda. a tak w ogóle to jak wom jest hydrauliczny to przyczyną jest za małe ciśnienie oleju który dociska tarczki ale bardziej prawdopodobne jest to, że zepsuł się ten kosz z tarczkami pękła jakaś tarczka lub się zużyły tarczki są tam jeszcze mangety trzeba by rozebrać i zobaczyć tylko z częściami do takiego cuda mogą być problemy

Opublikowano

Pierwsze słyszę żeby ten ciągnik miał wom hydrauliczny. Pozostaje ci rozebrać i zobaczyć co się stało. Może pękła rurka zasilająca silnik hydrauliczny womu albo coś z rozdzielaczem włączającym wom.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Hydrauliczny tzn załączany sprzęgłem mokrym sterowanym hydraulicznie a nie napędzany silnikiem hydraulicznym. Ursus montował to opcjonalnie w większych ciągnikach licencyjnych, równie dobrze mogło się to trafiać w bogatszych wersjach MFa. Przyczyn awarii może być wiele, jednak jeśli stało się to nagle, to mógł pęknąć pierścień uszczelniający na doprowadzeniu oleju, albo oring uszczelniający tłok. Druga opcja to nieszczelność w układzie sterowania(rurka, oringi).

Opublikowano

Do każdego ciągnika Ursus 3512czy 2812 można założyć Wom hydrauliczny,wszystkie części pasują od 5314 pompa,przekładnia,wom

Szept na pokrywce od włączania womu jest wyście do sprawdzania ciśnienia powinno być ok 18 bar,być może pompa się uszkodziła

Opublikowano

Witam panowie, podłącze się pod temat

mam problem z WOM, a mianowicie jak załączę WOM to się wałek nie kręci, ale w trakcie załączania( przesuwania dźwigni na dół) wałek się kręci, poradźcie z czym może być problem, ponadto to mam jeszcze drugi problem: tylny podnośnik, jeśli podepnę maszynę np brony standardowo ( dolne cięgna + góra) to ciągnik podniesie je tylko na 5-10 cm, troche kombinowaliśmy i np jeśli włożę jakiś pręt w tuleje do blokowania zaczepu górnego i do tego podepnę śrubę to wtedy mi maszynę podniesie normalnie, podejrzewamy jakiś problem z tą sprężyną co jest pod siedzeniem, mógłby mi to ktoś w miarę jasno wytłumaczyć co naprawić bo z mf 255 to nie mieliśmy wcześniej do czynienia i mamy go dopiero od jesieni .

pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Zobacz te widełki którymi załączając WOM tam sum parę typów na 1lub 2 lub 3 dziurki zatrzaskowe ktoś poprzedni właścicieli założyć od innego typu . Wejdź na stronę TECH - ROL w MF katalogi i ukazom się typy .

Edytowane przez JANCZAK1176
Opublikowano

Witam panowie, podłącze się pod temat

mam problem z WOM, a mianowicie jak załączę WOM to się wałek nie kręci, ale w trakcie załączania( przesuwania dźwigni na dół) wałek się kręci, poradźcie z czym może być problem, ponadto to mam jeszcze drugi problem: tylny podnośnik, jeśli podepnę maszynę np brony standardowo ( dolne cięgna + góra) to ciągnik podniesie je tylko na 5-10 cm, troche kombinowaliśmy i np jeśli włożę jakiś pręt w tuleje do blokowania zaczepu górnego i do tego podepnę śrubę to wtedy mi maszynę podniesie normalnie, podejrzewamy jakiś problem z tą sprężyną co jest pod siedzeniem, mógłby mi to ktoś w miarę jasno wytłumaczyć co naprawić bo z mf 255 to nie mieliśmy wcześniej do czynienia i mamy go dopiero od jesieni .

pozdrawiam

 

 

Co do podnośnika to najprawdopodobniej ta sprężyna jest pęknięta, bynajmniej u mojego sąsiada był taki objaw kiedy ona pękła.

Opublikowano

posiadam mf 285 przerobiony na koparko ładowarkę  mam problem z napędem na tylni WOM gdy włączam to niby wałek się kreci ale jak ruszę dźwignia od tylnej koparki to ona nie działa i wałek powoli staje i się zatrzymuje proszę o poradę co się zepsuło i jak to można naprawić

 

Opublikowano

Witam robił ktoś kosz tarczek na walek wom w mf 255 rozebrałem powymieniałem uszczelniacze tloka i nie mam cisnienia na pomce tej aluminiowej co może być przyczyną nie tłoczy po.pa hydrauliki 

Dodam podnosnik dziala beż problemu 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v