Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie znalazłem takiego tematu, więc chciałem zapytać, czy ktoś z obecnych na forum przeprowadzał taką modyfikację w 912? :)

 

Planujemy z tatą zrobić 912 kapitalny remont i przyszedł mi do głowy pomysł, żeby założyć turbinę. Tylko co wtedy trzeba jeszcze modyfikować/wymieniać?

-Jestem pewny, że zwolnice.

-Czy w seryjnym 1012 jest wzmocniony wał korbowy?

-Co ze stopniem sprężania w cylindrach? Teoretycznie powinien ulec zmianie.

Opublikowano

Myśleliśmy o tym... Ale ten traktor jest niesamowicie zwrotny i nie chcielibyśmy z tego rezygnować. Świetnie sprawdza się to na wiosnę. Planujemy w ciągu kilku lat kupić trzeci traktor z przednim napędem i około 120km. Prawdopodobnie 1224. Więc w tym ursusie zwrotność jest najważniejsza :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ciągniki 912, 914 w oryginale są przystosowane do założenia turbiny, z nie wielkimi modyfikacjami typu zbiornik paliwa, chłodnica filtr powietrza, kolektory, otwór na zlew oleju z turbiny. A po co chcesz zwolnice zmieniać?

Opublikowano

A więc tak - na forum jest dość sporo informacji na temat takich przeróbek, musisz dać sobie czas i poszukać, jest kilka teorii na ten temat, jedni mówią że trzeba zmieniać wszystko inni że tylko kilka elementów. Wiem że @Godlech912 zakładał turbo i przedni napęd do 912, ale z tego co się orientuję to zmieniał wszystkie podzespoły (wał, korbowody itd.) Według mnie nie ma takiej potrzeby, tak jak pisze @MAT912, chociaż darowałbym sobie ten dodatkowy zbiornik paliwa. Co do zwolnic też sobie daruj, nie ma absolutnie takiej potrzeby, 1012 co prawda miały szersze satelity i wieniec ale nie bój się nic się z tymi nie stanie, bodajże 1204 miały wąskie (jeśli się mylę proszę o poprawienie) i też dają radę.

 

Co do reszty to musisz zmienić jeszcze pompę paliwa, filtr powietrza, chłodnica większa też by się przydała, 1012 miały już chyba chłodnicę oleju skrzyni biegów ale bez tego byś się obszedł, kolektory to chyba wiadomo, i zależy też jaki masz tłumik, jeśli w masce to będzie pasował, jeśli przy masce (tak powinieneś mieć jeśli to 912) to niestety trzeba inny, smarowanie turbiny też trzeba zrobić jak pisał kolega wyżej, jeśli masz jakieś wątpliwości to pytaj, pomożemy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez SZYMQ
      Cześć wyszyskim 🙂
      Mam takie do was pytanie czy ktoś testował doszedł z pływakami i wskaźnikami poziomu paliwa 
      Bo ja przetestowałem chyba wszystkie pływaki i wskaźniki paliwa jakie są dostępne i prawie żaden nie zgrywa się z wskaźnikiem 
      1:

      2:
      3:
      Tylko ten zestaw poprawnie dziala :

      Pływak nr.89352973 wskaźnik: 89352972
      Tylko w tym zestawie jest minus że lampka rezerwy jest podłącza pod wskaźnik paliwa i ciągle się świeci czym większą rezystancja (oporność) tym mocniej świeci 
       
      Reszta pływaków pokazuje że jest paliwo do połowy lub odwrotnie pokazuje zero że jest full a full jak jest zero paliwa 
      Może ktoś doszedł z tymi plywakami  i wskaźnikami i wie który zestaw dobrze będzie działa razem
      Dziękuję za pomoc z góry 
      I na pewno to będzie informacja dla innych pokoleń 
    • Przez mlody_rollo
      Witam chciałbym się dowiedzieć jak mógłbym zacząć  rolnictwo siejąc zboze mam:ursus c-360 Pług 3 skibowy LEJEK  Opryskiwacz Kultywator Brony  i przyczepę 4,5t
      I mieszkam w Lubuskim nie mam nic innego do powiedzenia 
      Dziękuję za odpowiedź 
    • Przez Zoy
      Witam. Jakiś czas temu zakupiłem używanego tura do C-330. 
      po zakupie przystąpiłem do montażu i ogólnie wszystko szło bezproblemowo aż do momentu montażu poprzeczy trzymających wysięgniki ramienia z wspornikiem przedniej belki. Po założeniu poprzecza na wysięgnik to ta flansza, którą przykręca się do wspornika wydaje się przesunięta w przód tak jakby te poprzecza były zbyt długie. I teraz pytanie czy te poprzecza skracać czy popuścić te dwie śruby wysięgnika i na sztywno to wszystko skręcić. Bo jak popuszczę te wysięgniki to myśle ze będę w stanie to naciągnąć ale kwestia czy można tak zrobić aby w przyszłości nic nie strzeliło od naprezen 
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w Ursus 7524 jaka przyczyna? Czy ktoś miał już taki przypadek i jak sobie z tym poradził?
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w ursus 7524
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v