Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Zakupiłem wczoraj MF 6180 z 96r. Skrzynia dynashift z rewersem mechanicznym. Skrzynie dyna mają 32 biegi. Ja niestety doliczam się 24....

Na zającu są wszystkie 4 biegi główne mnożąc przez 4 półbiegi to mamy 16 przełożeń.

Na żłówiu są już tylko 2 biegi. Trójka i czwórka mnożąc przez 4 półbiegi mamy 8 przełożeń.

Sumując mamy 24 biegi, a gdzie następne 8?

 

Dlaczego tak jest, że po włączeniu żłówia nie ma możliwości włączenia biegu numer 1 i 2?

Na początku się zdziwiłem i myślałem, że coś jest źle, ale oglądałem jeszcze jednego 6180 i 6160 i w nich również tak było.

 

Następne pytanie. Jest to anglik, tak więc prędkość wskazuje mi w milach. Jest możliwość zmiany tego, aby wyświetlało w km/h?

 

Jak wygląda instalacja komputera na prawym słupku? Jest to sam komputer wpięty w wiązke przewodów czy również wraz z nim muszą być dołożone jakieś inne czujniki czy coś w tym stylu?

Jakie w ogóle funkcje ma dokładnie ten komputer?

 

Zmiana prędkości wałka WOM gdzie się znajduje? W kabinie z tyłu jest mały przełącznik, ale on tylko chyba zmienia prędkość wyświetlaną na tablicy, a w rzeczywistości prędkość wałka się nie zmienia. Zgadza się?

 

Jakie rozmiary opon do tego modelu są zalecane? Bo 14,9 przód i 18,4 tył będą chyba trochę za wąskie?

 

Będę miał jeszcze parę pytań, ale to jak prześwietle dokładniej ciągnik :)

Dziękuję i Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Zmiany prędkości WOM z,przestawiasz z tyłu po lewej stronie ciągnika obok wyjścia WOM pewnie masz 3 położenia głownie jeżeli są dwie prędkości 540 ,1000.Przełącznikiem w kabinie zmienia się prędkość wyświetlaną na tablicy. To że nie ma możliwości zmiany biegów 1,2 na żółwiu to pierwszy raz słyszę. Jeździłem Dyna shiftem z serii 3000 6100 i nigdy tak nie było. Tak a propos MF-ów z Anglii dlaczego na niektórych aukcjach handlarze piszą "uwaga nie sprowadzony z Anglii znawcy MF wiedzą o co chodzi", ale nigdy nie ma wyjaśniania ?.

Edytowane przez masseyferguson6140
Opublikowano (edytowane)

witam:) w moim 6120 zdarza sie ze przestawia sie i pokazuje w milach, a jak go zgasze i ponownie zapale to juz jest w km/h, ale tak to zazwyczaj caly czas pokazuje km/h, o tych biegach to piersze slysze mam dwa dynashifty i nic takiego nie ma, na kazdym biegow sa 4 polbiegi wiec 32x32:) Komputery w tym ciagniku masz dwa, jeden od EHR drugi glowny(po prawiej stronie pod kabina, do ktroego troche tych kabli idzie jakby nie patrzac) mozna by powiedziec ze od wszystkiego:) Przelanczania polbiegow zalanczania napedow blokady, zmiany skrzyni na wolnijesza zalanczania Wom, oprocz tego czujniki Cisnienia obrotow Wom to wszystko idzie przez komputer, odpowiada rowniez za zalanczanie przedniego napedu przy hamowaniu. to chyba z takich glowniejszych zadan, Jesli sie myle to poprawcie mnie:) pozdrawiam:)

Edytowane przez micro16
Opublikowano

tak tak ale chodziło mi o komputer, który znajduje się na prawym słupku kabiny :)

to ja już nie wiem dlaczego tak było.. po przełączeniu na żółwia na biegach głównych byłą możliwość włączenia jedynie 3 i 4, a na zającu dało się włączyć wszystkie. W każdym z trzech ciągników taka sytuacja była...

 

zmianę prędkości wom ma każdy ciągnik z serii 61xx? Bo nie doszukałem się z tyłu takiego przełącznika... tylko, że już trochę ciemno było.

Opublikowano

A o ten komputer. To fajna sprawa jak go masz, chociaz rzadko sie spotyka ogladajac filmiki lub na allegro ze sa te komputery:) Patrzyles mniej wiecej co moze pokazac? a z ta zmiana predkosci dokladnie w tym miejscu jak kolega wyzej pisze:)

Opublikowano

kurde... już właściwie nie pamiętam jak to było. Na pewno w jednym 6180 nie było pierwszego i drugiego biegu na złówiu. I już mi się pomieszało czy w tym co kupiłem też tak jest czy normalnie wszystkie biegi są. Teraz będę z niecierpliwością czekać, aż ciągnik do mnie przyjedzie w tym tyg....

Opublikowano

4*4=16

16 na zolwiu + 16 na zajacu = 32

i tyle samo do tylu czyli

32x32

 

ja raz sie tym kompem bawilem to on pokazuje tempereture powietrza czas czas prcy (po zgaszeniu sie zeruje)

da sie do niego podpiac jakies maszyny (u mnie podpiety byl jakis amazone)

pilnuje scierzek agrotechnicznych

i takie tam pierdoly

chyba spalania nie bylo ;p nie wiem po niemiecku to mam :)

Opublikowano

Jak odkręcisz licznik i i wypniesz z kostki to owszem jest kilka małych przesuwek są ponumerowane ale do czego to służy to sam nie wiem może wprowadza się tam rozmiar opon żeby odczyt prędkości był prawidłowy albo tak jak mówisz mile/km/h, nikt na forum na to pytanko nie odpowiedział.

Opublikowano

Ja się dopisze z WOM-em w 6180 . Czy włączanie wałka ekonomicznego ( z kabiny) odbywa się przed załączeniem WOM czy można to zmieniać w czasie pracy? Czy trzeba wciskać sprzęgło?

 

Nie dam rady przełączyć na eko bo dzwignia nie chce się przesunąc dalej niż o 2cm. Nie chce tego urwać więc pytam bo może coś jest nie tak albo coś źle robie

Opublikowano

piterq1991 - odnosnie przełączania zółw-zając musisz pomańdrować troche wajhą bo czasem nie wchodza biegi po przelaczeniu ze skrzyni wolnej na szybka i odwrotnie... u mnie pomaga podczas przelaczania lekkie ciagniecie w dol..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v