Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
piterq1991

MF 6180 - parę pytań, skrzynia, prędkość, komputer

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

piterq1991    3

Witam!

 

Zakupiłem wczoraj MF 6180 z 96r. Skrzynia dynashift z rewersem mechanicznym. Skrzynie dyna mają 32 biegi. Ja niestety doliczam się 24....

Na zającu są wszystkie 4 biegi główne mnożąc przez 4 półbiegi to mamy 16 przełożeń.

Na żłówiu są już tylko 2 biegi. Trójka i czwórka mnożąc przez 4 półbiegi mamy 8 przełożeń.

Sumując mamy 24 biegi, a gdzie następne 8?

 

Dlaczego tak jest, że po włączeniu żłówia nie ma możliwości włączenia biegu numer 1 i 2?

Na początku się zdziwiłem i myślałem, że coś jest źle, ale oglądałem jeszcze jednego 6180 i 6160 i w nich również tak było.

 

Następne pytanie. Jest to anglik, tak więc prędkość wskazuje mi w milach. Jest możliwość zmiany tego, aby wyświetlało w km/h?

 

Jak wygląda instalacja komputera na prawym słupku? Jest to sam komputer wpięty w wiązke przewodów czy również wraz z nim muszą być dołożone jakieś inne czujniki czy coś w tym stylu?

Jakie w ogóle funkcje ma dokładnie ten komputer?

 

Zmiana prędkości wałka WOM gdzie się znajduje? W kabinie z tyłu jest mały przełącznik, ale on tylko chyba zmienia prędkość wyświetlaną na tablicy, a w rzeczywistości prędkość wałka się nie zmienia. Zgadza się?

 

Jakie rozmiary opon do tego modelu są zalecane? Bo 14,9 przód i 18,4 tył będą chyba trochę za wąskie?

 

Będę miał jeszcze parę pytań, ale to jak prześwietle dokładniej ciągnik :)

Dziękuję i Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmiany prędkości WOM z,przestawiasz z tyłu po lewej stronie ciągnika obok wyjścia WOM pewnie masz 3 położenia głownie jeżeli są dwie prędkości 540 ,1000.Przełącznikiem w kabinie zmienia się prędkość wyświetlaną na tablicy. To że nie ma możliwości zmiany biegów 1,2 na żółwiu to pierwszy raz słyszę. Jeździłem Dyna shiftem z serii 3000 6100 i nigdy tak nie było. Tak a propos MF-ów z Anglii dlaczego na niektórych aukcjach handlarze piszą "uwaga nie sprowadzony z Anglii znawcy MF wiedzą o co chodzi", ale nigdy nie ma wyjaśniania ?.

Edytowano przez masseyferguson6140

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

micro16    21

witam:) w moim 6120 zdarza sie ze przestawia sie i pokazuje w milach, a jak go zgasze i ponownie zapale to juz jest w km/h, ale tak to zazwyczaj caly czas pokazuje km/h, o tych biegach to piersze slysze mam dwa dynashifty i nic takiego nie ma, na kazdym biegow sa 4 polbiegi wiec 32x32:) Komputery w tym ciagniku masz dwa, jeden od EHR drugi glowny(po prawiej stronie pod kabina, do ktroego troche tych kabli idzie jakby nie patrzac) mozna by powiedziec ze od wszystkiego:) Przelanczania polbiegow zalanczania napedow blokady, zmiany skrzyni na wolnijesza zalanczania Wom, oprocz tego czujniki Cisnienia obrotow Wom to wszystko idzie przez komputer, odpowiada rowniez za zalanczanie przedniego napedu przy hamowaniu. to chyba z takich glowniejszych zadan, Jesli sie myle to poprawcie mnie:) pozdrawiam:)

Edytowano przez micro16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


piterq1991    3

tak tak ale chodziło mi o komputer, który znajduje się na prawym słupku kabiny :)

to ja już nie wiem dlaczego tak było.. po przełączeniu na żółwia na biegach głównych byłą możliwość włączenia jedynie 3 i 4, a na zającu dało się włączyć wszystkie. W każdym z trzech ciągników taka sytuacja była...

 

zmianę prędkości wom ma każdy ciągnik z serii 61xx? Bo nie doszukałem się z tyłu takiego przełącznika... tylko, że już trochę ciemno było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KRISS75    39

przełącznik wom znajduje się po lewej stronie na wysokości łącznika górnego a zaczepu,mam 6170 ,4biegi z półbiegami na żółwiu i zającu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

micro16    21

A o ten komputer. To fajna sprawa jak go masz, chociaz rzadko sie spotyka ogladajac filmiki lub na allegro ze sa te komputery:) Patrzyles mniej wiecej co moze pokazac? a z ta zmiana predkosci dokladnie w tym miejscu jak kolega wyzej pisze:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piterq1991    3

kurde... już właściwie nie pamiętam jak to było. Na pewno w jednym 6180 nie było pierwszego i drugiego biegu na złówiu. I już mi się pomieszało czy w tym co kupiłem też tak jest czy normalnie wszystkie biegi są. Teraz będę z niecierpliwością czekać, aż ciągnik do mnie przyjedzie w tym tyg....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kravter    36

4*4=16

16 na zolwiu + 16 na zajacu = 32

i tyle samo do tylu czyli

32x32

 

ja raz sie tym kompem bawilem to on pokazuje tempereture powietrza czas czas prcy (po zgaszeniu sie zeruje)

da sie do niego podpiac jakies maszyny (u mnie podpiety byl jakis amazone)

pilnuje scierzek agrotechnicznych

i takie tam pierdoly

chyba spalania nie bylo ;p nie wiem po niemiecku to mam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


ppiotr    28

Kiedyś ktoś pisał jak zmienić mile na km, chyba od spodu licznika trzeba przełożyć jakieś zworki ale dokładnie nie pamiętam :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak odkręcisz licznik i i wypniesz z kostki to owszem jest kilka małych przesuwek są ponumerowane ale do czego to służy to sam nie wiem może wprowadza się tam rozmiar opon żeby odczyt prędkości był prawidłowy albo tak jak mówisz mile/km/h, nikt na forum na to pytanko nie odpowiedział.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piterq1991    3

no to teraz bardzo mnie ciekawi ta sprawa.. muszę coś po kombinować bo wolę jednak km\h niż mile..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kravter    36

a co oznaczaja te goziki pod wyswietlaczem?\

nie strzalki tylko te z rysunkami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


marian20    21

Ja się dopisze z WOM-em w 6180 . Czy włączanie wałka ekonomicznego ( z kabiny) odbywa się przed załączeniem WOM czy można to zmieniać w czasie pracy? Czy trzeba wciskać sprzęgło?

 

Nie dam rady przełączyć na eko bo dzwignia nie chce się przesunąc dalej niż o 2cm. Nie chce tego urwać więc pytam bo może coś jest nie tak albo coś źle robie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprite    0

piterq1991 - odnosnie przełączania zółw-zając musisz pomańdrować troche wajhą bo czasem nie wchodza biegi po przelaczeniu ze skrzyni wolnej na szybka i odwrotnie... u mnie pomaga podczas przelaczania lekkie ciagniecie w dol..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez mfmf
      mam problem z kontrolka zapchanego filtra oleju, zapala sie po jakiejs godz pracy w polu, gdy go zgasze odstoji 5-10 minut gasnie ale po chwili znowu sie zapala. Ciagnik po zapaleniu kontrolki nadal jest sprawny i wszystko dziala wporzadku?
       
      olej i filtry sa nowe, olej to fuchs hydramot 10w40
       
       
      co to moze byc? czujnik cos nie bangla?
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
×