Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No przecież tam jest regulacja sprężyny od dźwigni pod pomostem nad kołem pasowym przenośnika.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dźwignia chodzi za lekko, dlatego podnosi, sprężyna musi być raczej podciągnięta, regulowałem to ale już nie pamiętam, bo to na co dzień się nie robi.

Opublikowano

I nie ma czym się przejmować, tak ma być, nic mu nie będzie.

 

Nie znam się na tym dlatego piszę ,że tak jest by ktoś się wypowiedział jak Ty na ten temat (za co dzięki serdeczne) :)

 

 

 

... a co do dzwigni młocarni to reguluje sie ją w dwóch miejscach , na napinaczu dokręcając lub odkręcając nakrętki zciskające sprężynę i w okolicy koła pasowego napinającego (włączającego) heder , również nakrętkami , przesuwając pręt i tym samym ustalając połozenie neutralne napinacza pasa (przerabiałem to w tym roku) .

 

Jeśli Ci sama odbija to tak jak koledzy wyżej piszą dokręć nakrętki przy sprężynie , lub poluzuj nakrętkę z prawej strony pręta a dokręć nakrętkę z lewej strony pręta (drugie miejsce regulacji opisane wyżej) . Ja miałem odwrotny problem bo nie mogłem wyrwac / wyłączyc młocarni , okazało się ze taki płaskownik w pozycji włączonej zapiera i rame kombajnu i przez tyle lat te dwa elementy wytarły się i spasowały - pomogło naspawanie na płaskowniku warstwy około 5 mm i już jest dobrze :)

Opublikowano

Koledzy co może być przyczyną tego, że leci mi dużo tzw. portek z pszenicy do zbiornika. Drugi problem jest taki, że pompka zasilająca nie potrafi pociągnąć paliwa z baku, dopiero jak ustawiłem bańke 20 litrów na zbiorników to pociągnęła. Czy to oznacza, że pompka jest złom czy nieszczelność rurki w zbiorniku?

Opublikowano

Chciałem się pochwalić moją wczorajszą przygodą <_<

Ciąłem sobie żyto i znajomy u którego je kosiłem zauważył jak z pod korka wylatuje woda i to dosyć mocno, myślałem ze uszczelka pod głowicą i dmucha kompresja w chłodnicę, ale było gotowanie, ujechałem tak 200m zanim to się stało. Później tak stało się jeszcze ze dwa razu i mówię dość i jadę do domu bo szkoda silnika. Myślę może termostat się zaciął i się grzeje, ale termostat okazał się dobry, lecz wstawiłem inny tylko że pozbawiony klapki i ładnie trzyma temperaturę. Przyczyna okazała się być tylko jedna, pompa wodna nie daje obiegu bo woda z węża nie wypływała, po rozebraniu okazało się że oś tej pompy wody jest ukręcona w na środku, a pompa była w tamtym roku kupiona nowa ;[ , dokładnie 16 lipca. Producentem był ROL-MAR z Płocka dlatego przestrzegam was przed kupieniem tego CHŁAMU o nich <_< , straciłem wczoraj i dzisiaj łącznie 11 godzin efektywnej pracy :blink:

Wiecie może jakie są do kupienia najlepsze pompy wody jakie można kupić??

Opublikowano (edytowane)

@pasiu66 przymknij nieco dolne sito, a jeżeli obydwa masz duzo otwarte to górne też. Nie pociąga w ogóle paliwa ze zbiornika? Ja po zimie palilem go z banki a poźniej szybko na wąż ze zbiornika i machanie tą pompką ręczną na włączonym silniku i pociągnęło ze zbiornika. Może faktycznie wężyk... A masz gdzieś wyciek? Może mało ropy w zbiorniku

Edytowane przez Marcin91
ortografia
Opublikowano (edytowane)

Wczoraj też miałem problem z pompką paliwową i łącznie straciłem 30 minut koszenia bo co pół godziny sie zapowietrzał, niby niewiele ale nerwów popsuło, dziś rano kupiłem nową pompke i przez 8 godzin koszenia nie było problemu. Zastanawia mnie tylko ta ropa w pompie wtryskowej... jak myślicie pompa wtryskowa czy pompka zasilająca jest temu winna?

Edytowane przez Marcin91
ortografia
Opublikowano

Ja mam nieco inny problem i nie wiem czy ze mnie taki marny operator czy coś z układem kierowniczym nie tak a mianowicie nie potrafię utrzymać kombajnu prosto podczas koszenia tylko ucieka mi na boki. Im bardziej się staram tym gorzej. Jak zostawiam słomę to wałki słomy wyglądają jak by kosił ktoś po pijanemu. Czy mogła by to być wina za dużego ciśnienia na orbitrolu i jest on zbyt czuły?

Opublikowano

U mnie jest podobnie, po prostu nie kręć na raz więcej jak 1/3-1/4 obrotu kierownicą, małe ruchy, a w czasie jazdy ja puszczam kierownicę oprę się o rurki ręką i raz na jakiś czas skoryguje.

A jak jedziesz drogą to utrzymujesz go na drodze?

Opublikowano (edytowane)

Wina leży w pompce .http://allegro.pl/pompka-paliwa-pompa-zasilajaca-bizon-sw-400-i2525200461.html Zaworki sie zacięły lub sa popękane . Wymień cała koszt ok 60zl

Edytowane przez Exx
Opublikowano

Tzn. jeżeli idzie z regulatora np. zamiast 9l/min oleju np. 12-13L oleju zawór szokowy jeszcze się nie zamyka, ale kierownica skręcała by sama w obie strony, przerabiałem to kilka razy, w sumie co rok ktoś z tym ma problemy i mnie wołają i po podstawieniu pewnego regulatora jest to samo, tyknie się kierownicę i dalej się kręci sama, lub skręca sama w jedną stronę, wina orbitrola, jak chcesz pogadaj z życzliwym znajomym któremu nie ucieka bizon, i podmieńcie regulator, ale jeżeli nie kręci się kierownica w obie strony i nie przycina się niekiedy bo brakuje jej oleju, to niestety orbitrol...

Sam u siebie mam też z tym problem, ale szkoda mi tych grubych stów na orbitrol.

  • Like 1
Opublikowano

Warto też sprawdzić luzy na uchach siłownika od skrętu kół , są tam takie panewki/tulejki mosiężne które się wycierają , sam próbowałem je kupić ale nie mieli ;)

 

Napewno też dużą rolę odgrywa praktyka , staraj się patrzeć przed heder i tak jak koledzy mówią , małe ruchy kierownicą :) Ja jak prowadziłem bizona 50 kilometrów z hederem na wózku to skończyło sie na urwanym lusterku w innym aucie :D a z czasem jezdzę coraz szybciej i pewniej , idealnie równo się nie da jechać (drogą) ale aby sie na niej miescić i jazda :) ale oczywiście ręka na dzwigni gazu zeby w razie czego szybko zwolnić ...

Opublikowano

Ja jeszcze nie zaglądałem bo zimno trochę ale widzę, że powoli robi się wiosna to muszę zdemontować pompę wtryskową i wtryski do sprawdzenia. Ogólnie przed sezonem mam parę rzeczy do roboty np. wymiana cepów, małe obroty na młocarni, luźny łańcuch w gardzieli, cieknący siłownik hedera i jeszcze się pewnie coś znajdzie.

Opublikowano

Ja muszę wymienić dno hederu i zbiornika, naprawić zwrotnicę prawego koła z tyłu bo nie da się nim jechać prosto, 2 łożyska na napinaczach wymienić, założyć nowy fartuch nad wytrząsaczami, uszczelnić rozdzielacz i siłowniki bo troszkę się pocą, zajrzeć do skrzyni bo mi wyskakuje wsteczny i coś podłubać przy sieczkarni. Do tego chciałbym mu pomalować chociaż tył do silnika bo ma strasznie brzydką łatę z jednej strony. Ostatnio zaczęło w nim śmierdzieć myszami, ale na szczęście trutkę pobierają więc powinien być z nimi spokój.

Opublikowano

Powiedzcie mi jedną sprawę bo planuję zmienić instalację na 12V w bizonie to w rozruszniku trzeba wymienić środek(wirnik i stojan), moje pytanie czy ten środek będzie pasował od ursusa c330?? Chyba że podejdzie cały rozrusznik z c330??

 

Mam już jeden wielki aku 12V od tira i alternator 140A, większy niż oryginalny 24V bo miał 120A jak się nie mylę, żarówki i sygnał to jak wiadomo na 12V jest tego wszędzie pełno, gorzej ze wskaźnikami ale to też nie problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Rafał11
      Witam, mam takie pytanie jestem młodym rolnikiem i jeszcze nie mam doświadczenia w obsłudze kombajnu i chciałbym się dowiedzieć czy da się sprawdzić stan skrzyni biegów bez rozbierania. Wiem jakie te skrzynie są w bizonie  i chciałbym sprawdzić czy w trakcie żniw się nie rozsypie. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
    • Przez kukum
      Witam , Czy jak pomieszam te dwa środki , to przypale roślinę ? albo z czym mogę pomieszać basagran żeby i tez jednoliścienne  zwalczyć ?
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v