Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam mercatora 60 i ten wariator kilka razy zdejmowałem(łozysko poszło i mi ta osłona z tyłu nie pasowała bo musiałem nowa dorobić i dopasowywać).

wiec tak: ta śruba co pokazałeś to ona ma lewy gwint(jest w wariatorze i jak nie odkręcisz to nie zdejmiesz wariatora) po odkręceniu śruby załatw sobie dobry ściągacz na 2łapki, złap je za tą cześć wariatora co jest najbliżej obudowy kombajnu, kręć ściągaczem i co jakiś czas pukaj w ta śrubę ściągacza i dalej kręć i pukaj(tylko pukaj ostrożnie żeby wariator nie pękł) jak będziesz ściągał to patrz gdzie poleci klin.

Najlepiej żebyś jeszcze zrzucił pasek jezdny z przedniego koła(obowiązkowo). Jak coś to pytaj bo akurat w środę zdejmowałem wariator i wymieniałem tuleje co idzie przez kombajn bo mi wał się przesuwał.

Pytaj w tym temacie będę go śledził i będzie dla innych.

Opublikowano

Pas mam już zdjęty przy okazji remontu skrzyni ;)

Powiedz mi kolego jak odkręcić tą śrubę? Bo tam w środku, tam gdzie tłok się opiera jest taka niby nie wiem jak to nazwać dystansówka (widać ją na zdjęciu dookoła łba śruby), i ona jest na równi z łbem tej śruby i nie idzie niej właśnie złapać kluczem. Czy ona powinna wylecieć sama? (być luźna chociaż) :)

Opublikowano (edytowane)

Ja to odkręcałem takim kluczem jak do kół, taka długa rurka na końcu dziura i w ta dziurę wkładałem sobie jakiegoś druta i kręcimy :o

To jest śruba a pod śruba podkładka.

Co robiłeś w skrzyni? u mnie rozebraliśmy to koło na pół i się okazało ze ta nakrętka była nie dokręcona, jutro kupie drugą bo na jedną nie złapie :o Jak 12lat temu kupowaliśmy kombajn to koleś w skrzyni wymieniał tryb bo 2 wyskakiwała i pewnie nie dokręcił.

edit: śruba wychodzi cała z podkładka przed nawet przymiarkami do ściągania ściągaczem.

Edytowane przez rafalkom555
Opublikowano (edytowane)

Wariator już zdjęty, dało się odkręcić ruskim kluczem (młotek + przecinak) :) Teraz trzeba coś wymyślić żeby kiedyś dało się odkręcić i teraz dokręcić, ale to nie problem :)

 

@rafalkom555 - nie wiesz przypadkiem czy aby wymienić łożysko to na tym wale co jest na nim wariator i z drugiej strony napęd młocarni i reszta tych kół (właśnie z tej strony, nie od strony wariatora) trzeba będzie ściągać wszystkie te koła? I ile tych łożysk tam jest z tamtej strony? Bo tam są chyba jeszcze łożyska od kół młocarni, bo jak chodzi tylko silnik to młocarnia stoi ;) więc łożyska muszą być. Musimy też je wymienić i to na wale już w 'karoserii' kombajnu bo jak się pokręci tym dużym kołem od napędu z lewej strony to chrobota strasznie :mellow:

Edytowane przez Senator
Opublikowano

U mnie jest 2łożyska po lewej stronie i 1 po prawej czyli tak jak piszesz(ale te typy są podobne a w niektórych może być inaczej np. w skrzyni aby zdjąć to koło pasowe w mercator60 jest dostęp od razu po zdjęciu jednej części a w 50 jest to z drugiej strony) :o

Wszystkie koła musisz zdjąć, bo jest łożysko właśnie przy ostatnim kole(najbliżej obudowy kombajnu).

W karoserii? tam nic nie ma, wał chodzi w tuleji, po prawej masz łożysko które wchodzi w tuleję i jest zabezpieczone oringiem i po lewej też wchodzi troszkę w tuleje, ja jak wymieniałem łożyska to wyciągałem cały wał.

Opublikowano

Witam . Mój problem polega na tym ,że chciałbym wymienić uszczelnienia , na przyspieszaczu obrotów młocarni . Olej wycieka spod dużego koła po lewej strony kombajnu " kapelusz Chińczyka " . Co muszę zrobić aby je wymienić ?? Z góry dziękuję za każdą poradę.. :)

 

mój claas to mercator 70 :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v