Skocz do zawartości

Polecane posty

Vril    1

Witam

Mam taki problem.

Instalacja oparta o alternator .Dzisiaj podczas oprysków gwałtownie zanikło zasilanie.

Kontrolki przestały świecić,żaden odbiornik prądu nie działał-kontrolki ,światła oraz zasilanie

komputera od opryskiwacza .Po odczekaniu chwili ,nie wiem czy to ma znaczenie ale po wyjęciu i ponownym

włożeniu kluczyka i odczekaniu chwili zasilanie nagle się pojawiło.

Po oprysku i dojechaniu do domu nagle znowu znikło zasilanie .

Zostawiłem kluczyki w stacyjce i po 10 minutach nagle znowu pojawiło się zasilanie .

 

Czy powodem tego problemu może być uszkodzona stacyjka czy może coś w alternatorze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek6211    12

moim zdaniem jeśli po ruszaniu kluczykiem są zmiany to ja bym zaczynał sprawdzać od stacyjki.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    8

szukaj przyczyny zaczynajac od sprawdzenia czy prad do stacyjki dociera a potem to juz zacznij od akumultora patrz po koleji jakims miernikem do kad dochodzi ci prad i bedziesz wiedzial gdzie ginie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160
(edytowany)

w c360 cała instalacja to porażka, ja stacyjki wyrzucam co rok i to najbardziej prawdopodobne, ale też puszka bezpieczników budzi me obawy , wyjmij wszystkie bezpieczniki podoginaj bieguny aby były ciaśniejsze, spryskaj WD albo czymś w tym stylu, i nie zakładaj innych bezpieczników niż porcelanowe, a nigdy aluminiowe oczywiście tylko 25amper

 

Porażką jest to, co tu napisałeś. Przy prawidłowej obsłudze instalacja służy wiele lat. To, że Ty wymieniasz stacyjkę co roku świadczy tylko o Twoim poziomie wiedzy dotyczącej obsługi ciągnika. Poza tym w fabrycznej instalacji stosuje się bezpieczniki o prądzie znamionowym 8A. Zakładanie większych grozi uszkodzeniem instalacji elektrycznej. Na przyszłość proponuję się zastanowić zanim znowu zaczniesz udzielać takich "porad".

Edytowano przez Elektrotechnik

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    8

no kolego wspomnial o bezpiecznikach co do c360 to nie ma takich wymogow :D nie takie sie widuje np drut miedziany, ale najlepszy bezpiecznik jaki widzialem to zlotowka :D heh ja to takich ludzi nie rozumiem ale zawsze taniej :P jeden bezpiecznik 8A kosztuje ok 2 zlote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

Mając na myśli porcelanowe miałem na myśli porcelanowy nośnik , a miedzianą wkładkę najlepsze, a ok 0,8-1zł kosztuje


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Dzięki panowie :)

Dziś pobawię się miernikiem i poszukam prądu :D ale obstawiam na stacyjkę bo też co roku ją wymieniam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    203

U mnie stacyjka jest dosłownie 20 lat i nic się nie dzieje.

Myślę że wszystko zależy od stanu instalacji elektrycznej.

Polecam stacyjkę produkcji krajowej: http://www.farmexpert.pl/stacyjka_z_kluczykiem_c_330_360_385_lublin_metalowa_nakretka_produkt4966.aspx?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2011-04&utm_content=4966#nclid=5101117aef40ceaed8a1f790d3cdb803


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Dzięki chłopaki za dobre rady :) Udało mi się znaleźć przyczynę .Ułamany był kabel który wychodzi z tej śruby na rozruszniku i idzie do stacyjki .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez radek5314
      Nie dziala mi 1 kogut z 2 w kombajnie sa zalaczane 1 przyciskiem i bezpiecznik robi sie cieply po wlaczeniu co moze byc przyczyna od czego zaczac sprawdzic?
    • Przez lukus
      Pod koniec ostatniego sezonu przestały mi działać światła(główne reszta wszystko działa) w kombajnie. Sprawdziłem wszystkie kable wszystko i odkryłem ze w momecie kiedy podłączam kable do żarówek zanika prąd w kablach. Wie ktoś jak to rozwiązać lub co sie mogło stać?
    • Przez marian3p
      Witam!
       
      Niedawno zbudowałem dwie wersje EHRu do ciągników, nie posiadających tego dobrodziejstwa fabrycznie. W związku z tym mam pytanie do użytkowników forum, czy bylibyście zainteresowani takim urządzeniem i chcielibyście posiadać takowe w swojej maszynie? Mógłbym przygotować zestaw, który każdy sam by mógł założyć do swojego ciągnika, albo jeśli ktoś by się nie czuł na siłach i nie mieszkał zbyt daleko ode mnie ja mógłbym to zrobić. Przedstawię teraz obydwie wersje i mniej więcej koszty.
       
       
      Wersja analogowa.
      Jest to dosyć prosty układ ale bardzo funkcjonalny, zalecam go do wszystkich ciągników wyposażonych w pozycyjną regulacje podnośnika, głównie starszych, ale także nowszych. Ma następujące funkcje:
      - główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania- ustala pozycję podnośnika
      -przycisk automatycznego podnoszenia/opuszczania- po naciśnięciu podnoszenia, podnośnik zostanie podniesiony do pozycji ustalonej przez pokrętło regulacji wysokości podnoszenia, a po naciśnięciu opuszczania, zostanie opuszczony do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      - pokrętło regulacji wysokości podnoszenia- działa z przyciskiem  automatycznego podnoszenia/opuszczania opisanym wyżej
      - pokrętła szybkości podnoszenia/opuszczania-mogą być oddzielne dla podnoszenia/opuszczania, albo jedno wspólne, według upodobań
      -przyciski podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      -trójpozycyjny przełącznik- 1.-sterowanie podnośnikiem z panelu, 2.- blokada EHR na czas transportu, nie działają żadne przyciski, 3.-sterowanie podnośnikiem z błotników, po przełączeniu na pozycję 1, podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez  główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      -diody sygnalizujące działanie podnośnika- podnoszenie/opuszczanie
       
      Koszt panelu sterującego, wraz z wiązką wynosiłby jakieś 300zł, co uważam za cenę bardzo korzystną, dokładniej ustalę jak założę układ do ciągnika. Do tego potrzebny jest jeszcze układ wykonawczy, przesuwający dźwignię podnośnika. Są dwie opcje: tańsza, to wykorzystanie silniczka wycieraczek z jakiegoś samochodu i dołożenie potencjometru i droższa, ale mniej kombinowania, wykorzystanie fabrycznego siłownika elektrycznego, z wbudowanym potencjometrem. Wybór zależałby od Was.
       
      Wersja na mikrokontrolerze.
      Również do ciągników z regulacją pozycyjną, ale jest także możliwość sterowania na elektrozaworach, jednak jest to droga opcja i bardziej pracochłonna.  Funkcje ma identyczne jak wersja analogowa, główne różnice:
      - polecenia wykonuje szeregowo, czyli np. gdy naciśniemy przycisk automatycznego podnoszenia, to już nie możemy w tym czasie zmienić wysokości podnoszenia, ani prędkości podnoszenia. Nowe ustawienia zadziałają przy kolejnej operacji, w wersji analogowej wszystko możemy zmieniać na bieżąco
      -przy używaniu przycisków podnoszenia/opuszczania na błotnikach, nastąpi automatyczne zablokowanie sterowania z panelu, do odblokowania służy dodatkowy przycisk i wtedy podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/opuszczania
       
      Koszt tego układu, czyli panel i wiązka to jakieś 400zł. Tutaj jako układ wykonawczy przewiduję tylko fabryczny siłownik z wbudowanym potencjometrem. Zapewni to najlepszą jakość sterowania, ale jego wadą jest cena w okolicy 600zł. Jednak myślę, że warto założyć tą wersje do ciągnika, który jest w miarę nowy i którego dużo używamy w polu z zawieszanymi narzędziami. Będę starał się w miarę możliwości rozwijać tę wersję i dołożyć np. automatyczną regulację głębokości pracy.
       
      Tak jak pisałem wcześniej, układ mógłbym założyć od podstaw osobiście. Ale raczej tylko u osób w promieniu ok 100km ode mnie, mógłbym też dalej podjechać, po wcześniejszym ustaleniu. Jestem z okolic Grajewa w województwie podlaskim. Mam więc też zamiar przygotować wersję do samodzielnego podłączenia, czyli ja wykonuje panel, wiązkę i odpowiednio przygotowuję silnik poruszający dźwignię jeśli taki będzie wybrany. A w ciągniku możecie sami wszystko zamontować, udzielę wszelkich wskazówek do montażu i regulacji układu. Jeśli nastąpiła by awaria sterowania elektroniczna można szybko przejść do sterowania ręcznego. Wystarczy odłączyć układ od dźwigni podnośnika.
      Póki co chciałbym sprawdzić, czy jest ktoś tym zainteresowany i czy to rozwijać w tym kierunku. Osoby chętne zapraszam na PW, oraz pisania tutaj swoich uwag, czy układ się podoba, co można zmienić, itp. W galerii można zobaczyć wersje testowe urządzeń. Pozdrawiam.
    • Przez Kubek95
      Witam. Piszę tutaj ponieważ mam problem, jakiś czas temu kupiłem John Deere 3140 z uszkodzonym pierwszym biegiem. Ciągnik rozebralem, poskładałem, wszystko działa, oprócz elektryki, po zdjęciu kabiny i ponownym jej założeniu nie działa mi teraz odpalanie Jelonka z starteru. Kluczyk jak przekręce to kontrolki się świeca, przekręcam starter to kontrolki gasną, a rozrusznik nawet się nie odezwie. Na krótko rozrusznik kręci jak szalony i ciągnik bez problemu odpala. Teraz moje pytanie, czy ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do tego ciągnika, ewentualnie samej tej kostki przy kabinie (kabina sg2) żeby jakoś spróbować odszukać po kablach problemu, albo poprowadzić nowa instalacje? Bardzo bym prosił o pomoc bo bez jakiegokolwiek schematu będzie ciężko zacząć cokolwiek, a tak to zawsze jest jakiś punkt zaczepienia. 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez NABUCH
      Witam . Potrzebuję porady odnośnie kontroli wskaźnika temperatury w zetorze 5211. W ciągniku po krótkim czasie dochodzi do wzrostu temperatury do 120stC.  Realnie temperatura jest niższa. Dodatkowo dla pewności wyjęty został termostat. Zwierałem przewód czujnika do masy i wskazówka idzie do 120 St czyli maks wskaźnika.  Wygląda że zegar reaguje poprawnie.  Na wsuwce  od czujnika po przekręceniu kluczyka jest 5.4V . Czujnik pomierzyłem przy temperaturze ok 30 st i miał 230ohmów . Ktoś może podpowiedzieć czy taka wartość napięcia i rezystancji  jest poprawna   . Czujnik był niedawno wymieniany .  Podejrzewam czujnik  chociaż niedawno był zmieniony  .
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.