Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

To układ hydrauliki z funkcja sterowania ilości i ciśnienie oleju podawanego do odbiornika (współpracującej maszyny).

Maszyna sama daje impuls do układu ciągnika ze w danym momencie potrzebuje odpowiedniego ciśnienia i ilości oleju .

 

Wytłumaczę na przykładzie prasoowijarki FUSION 2 . Podczas zwijania beli zapotrzebowanie tej maszyny na ciśnienie i przepływ oleju jest minimalne. Jednak podczas owijania beli folią jest odwrotnie, potrzeba dużego przepływu oleju pod odpowiednim ciśnieniem ponieważ owijanie jest napędzane dwoma silnikami hydraulicznymi. Przy czym cykl owijania trwa 20 tylko sekund a zwinięcie nowej beli ok. minuty. Więc jeśli maszyna da impuls do ciągnika na zwiększone zapotrzebowanie na olej tylko na czas owijania to, przez pozostałe 40 sekund, pompa nie jest obciążona.

 

Przez co mamy mniejsze zużycie paliwa, bo popa hydrauliczna jest obciążona tylko wtedy kiedy jest taka potrzeba. Olej nie krąży non stop przez

(długi obieg) przewody i układ zaworów maszyny, przez co nie nagrzewa się niepotrzebnie. Ma to znaczenie podczas pracy w letnie upały.

 

Mamy więc oszczędność paliwa , mniejsze zużycie pompy i nieprzegrzany olej.

 

Do sterowania tym układem wykorzystywany jest przewód hydrauliczny tylko mniejszej średnicy.

 

Jednak niewiele ciągników na polski rynek (nawet tych nowych, znanych marek) posiada taki bajer.

 

Jeśli masz dodatkowe pojedyncze gniazdo hydrauliki mniejszej średnicy niż reszta to najprawdopodobniej masz w ciągniku układ LS.

Edytowane przez Pawel156
Opublikowano

tak, 6930 posiada load sensing. z reszta juz wszystkie ceniace sie marki w ciagnikach powyzej 100km montuja ten uklad. w starszych (do 8 lat) ciagnikach tez zazwyczaj jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez patrykb2736
      Mam problem w swoim JD gotuje mi się płyn w cięższej robocie. Wywaliłem termostat, Wisko sprawne, Chłodnica wyczyszczona. Dla przykładu w paszowozie temperatura nie przekroczy 4 kresek.Zapinam pług czy talerzowke 30 min pracy i zagotowany.Mial ktoś może podobny problem?
    • Przez BartoszWitusik
      Witam mam pytanie jakie ciśnienie powinienem nabić do hydroakumulatorow przedniej osi jak i amortyzacji kabiny w john deere 6430 premium
    • Przez John6600
      Witam posiadam ciągnik john deere 7600 power quad zakupiłem go 5lat temu i była robiona skrzynia biegów . Zrobiłem 1500mtg i zaczęły ślizgać się polbiegi . Ciśnienia mierzone pompa na wyjściu 16bar a biegi 2-3bary. ( Polbiegi 1-2-3-4 ) rozebralem skrzynie i wszystko ładnie wyglada . Lekko przypalone tarczki te większe .Z power quad mam do czynienia pierwszy raz może ktoś pomoże ? Naświetli temat ? Gdzie szukać przyczyny spadku ciśnienia ? Może ktoś pomoże ze zdjęcia czy tarczki się nadadzą jeszcze ? 
    • Przez Krzychu147
      Witam wszystkich mam problem w John Deere 6530 premium. Ciągnik wywala błąd ECU 627.01 na zimnym kręci dobrze ale nie może zapalić.Jak jest ciepły pali dobrze co może być.
    • Przez Przemek7
      Błąd w ciągniku jak to naprawić?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v