Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Czyli TMS jest jak obsługa skrzyni AP w JD?

 

@brzozak - Faktycznie Twój Axion tyle waży? Ile kg obciążników na nim wisi?

tak kazdy AP ma w sobie system podobny do tms.

 

okazalo sie, ze ciagnika wazy tyle ile podawal producent 12 220 - 11 900 kg z pelnym obciazeniem, bez kierowcy i w zalenosci ile ma paliwa w baku. blad pomiarowy to +/- 50 kg. dla mnie masa byla najwazniejszym kryterium.

A skrzynia Vario i AP to nie do konca jest to samo, ale nei bede sie wypowiadal bo nei używałęm AP i nie mam porownania. Różnia sie troche budową i obsługą bo AP ma kilka przełożeń, a Vario od 0-maks bezstopniowo, ale akurat o AP to mógłby ktoś napisać szczegółowiej jak sie jej używa. Bo Vario ma w sumie 2 zakresy: wolniejszy (pole) i szybszy (transport), przełączane na postoju. A zakresy w AP przelaczaja sie automatycznie podczas jazdy, czy samemu sie przelacza?

nie wiem dokladnie czy AP w amerykanskich wersjach hest zbudowane podobnie do europejskich uzywajacych przekladni ZFa, ale jesli tak to wyglada to nastepujaco:

wiadomo, ze sa to przekladnie hybrydowe, oznacza to, ze moment przekazywany jest zarowno na drodze hydraulicznej jak i mechanicznej. wezlem sumujacym jest przekladnia plnetarna. roznica w budowie bieze sie przede wszystkim z pomyslu na rozpietosc przelozen.

wiadomym jest, ze sama pompa o zmiennym wydatku to za malo by efektywnie pracowac w duzy zakresie predkosci. dlatego fendt zastosowal silnik hydrauliczny o zmiennej chlonnosci co razem z pompa daja wystarczajaca rozpietosc.

pozostali zdecydowali sie zwiekszyc rozpietosc drogi mechanicznej, dodajac powershitf czyli wzmacniacz momentu (3 lub 4-stopniowy).

jedno i drugie rozwiazanie emituje dodatkowe straty energii, jednak generalizujac wieksze bedzie generowac silnik o zmiennej chlonnosci.

w efekcie mozemy zauwazyc, ze vario zmienia biegi plynniej, natomiast reszta cechowac sie moze minimalnie wieksza sprawnoscia, ale mozna przez to odczuwac wieksze niedogodnosci przy zmienie przelozen.

 

obie przekladnie nalezy uznac za bezstopniowe, choc jakby sie uprzec to w istocie sa stopiowe, gdyz chociazby przetwornik w vario (strzelam 16-bitowy) ma skonczona liczbe nastaw, czyt. 256 - natomiast czlowiek nie zdola tego odczuc ;) .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mi chodzi o faktyczną wagę a nie katalogową...

 

 

@ Hubert, wypowiesz się?

 

 

Mój Fendt na sucho bez obciążnika z 3/4 paliwa waży 12 100kg więc myślę że 936 będzie ważył maksymalnie 500kg więcej.

 

Upewnię się w stwierdzeniu znajomych Dealerów z JD.... AP i Vario są robione przez tę samą firmę? Oni twierdzą, że AP i Vario to teoretycznie to samo. A nawet robione przez tę samą firmę

Opublikowano (edytowane)

Hubert nie kłóć się :D -brzozak ma rację .

@Robert-zapewne chodzi o to ile niutków i kilowatków może ta skrzynia przenieść-te z USA było nie było są ciut większe

Edytowane przez jaro
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Hubert nie kłóć się :D -brzozak ma rację .

@Robert-zapewne chodzi o to ile niutków i kilowatków może ta skrzynia przenieść-te z USA było nie było są ciut większe

 

No zazwyczaj ma rację. Takich maniaków mechanizacji i motoryzacji jak on ze świecą na AF szukać.

Zastanawiam się dlaczego chcieli mnie tak bardzo przekonać że Vario i AP robi ta sama fabryka

Opublikowano

No tak ale skrzynia w 7730 i 8530 w budowie jest identyczna ale lekko większa, o momenty i moce nie chodzi.

nie dowiesz sie ;) .

po pierwsze na pewno ma to zwiazek z logistyka, jednak odleglosc jest do pokonania. nie znamy mocy przerobowej zakladow w USA, poza tym gdzie mieliby testowac takie ciagniki, jest masa dodatkowych aspektow. postawili na sprawdzona skrzynie eccom, ktora niestety byc moze poprzez nie do konca wlasciwe uzytkowanie okryla sie zla slawa.

Opublikowano

Podobno chodzi o koszty, wolą kupić od ZF bo wychodzi taniej, po drugie seria 6030 i 7030 premium potrzebuje dość wąską skrzynię i byłby problem ze zmieszczeniem jej miedzy ramę. Szczerze powiedziawszy to nawet dilerzy nie wiedzą o co tu chodzi, nieraz są problemy z obsługą ciągnika a co dopiero z budową szczegółową skrzyni.

 

Dla mnie wspólny olej skrzyni i hydrauliki w bezstopniówce to duży problem, sam znam 3 osoby którym AP "odmówił współpracy" i dlatego wniosek złożyłem na Vario.

Opublikowano

Kolego, a pamiętasz taki temacik: Ciągnik 150KM z bezstopniową skrzynią biegów ...

Wtedy nie byłeś "oczarowany" tą konstrukcją(w przeciwieństwie do mnie) - zarzucałeś mi teoretyzowanie, tylko że ja dalej podtrzymuje swoje zdanie - a Ty? ;)

 

Powracając do tematu, wybór ciągnika zależy od sytuacji do czego będzie służył. "Wół roboczy" w miarę prosty, (wiekszość pracowników pojmie o co biega), silny i dosyć wygodny - wiadomo John Deere. Natomiast Fendt zapewnia nieporównywalny komfort, wysoką prędkość w transporcie oraz opcje wyposażenia mogące zaspokoić najwybredniejszego np. system jazdy wstecz Reverse Drive czy układ sterujący osiami w przyczepach. Niestety obsługa jest wg. mnie dosyć skomplikowana i niezbyt jasna.

 

PS. ubiegłoroczny sezon przetłukłem się JD 6920 z AutoPowr i też dobrze się tym jeździ - jak dla mnie to brakuje funkcji tempomatu, ale np. bardzo ładnie redukuje prędkość pod wpływen narastającego obciążenia.

Opublikowano

No tak ale skrzynia w 7730 i 8530 w budowie jest identyczna ale lekko większa, o momenty i moce nie chodzi.

 

Te skrzynie sa bardzo podobne w budowie a jednak nie identyczne.

Opublikowano

O ile dobrze pamiętam,(ciągnik był kilka dni na teście) to chodziło o automatyczne prostowanie osi nadążnych podczas cofania. Ale z instrukcji (było to jakoś dziwnie obszernie opisane) wynikało,że system można zastosować przy osiach ze skrętem wymuszonym :blink: Nie chcę fantazjować bo tego nie próbowaliśmy. Jeździłem wtedy sieczkarnią (zbiór sianokiszonek) i nie miałem zbytnio czasu zagłębiać się w zawiłą instrukcję obsługi ale możliwości doposażenia ciągnika powalają...

I jeszcze jedno - nie jestem fanem Fendta! ale wobec pewnych faktów nie da się przejść obojętnie.

Opublikowano

Prostowanie osi hydrauliką, ale czy skręt tego po prostu nie wiem - nie próbowaliśmy tego, bo ciągnik pracował z tridemem na osiach ze skrętem nadążnym.

Opublikowano

@Axial pamiętam temat, od tego tematu minęło prawie 2 lata, doświadczenie jakieś jest zdobyte i po drodze wiedza, po prostu można mieć swoje zdanie ale po drodze spotykam kilka argumentów które zmieniają mój pogląd. Ok JD zakłada osobny obieg oleju i dla mnie jest super. Działanie skrzyni jest bardzo dobre, ale olej z innych maszyn jest problemem.

 

Co do osi skrętnych to są 2 rodzaje: nadążna i wymuszona. Nadążną trzeba blokować na transport i cofanie, a nadążną nie, jest połączona drążkami bądź hydrauliką z ciągnikiem. Oczywiście ta druga jest tańsza i też zastanawia mnie jak to chodzi w praktyce, Ojciec we wniosku ma Joskina 14000 właśnie z nadążną osią, na targach muszę kogoś dokładnie dopytać. Znowu ja mam wpisaną wywrotkę Joskina Trans Capa 16/18 i tam osi skrętnej w standardzie nie ma, a może być. Niby ciężarówki mają 3 osie nieskrętne i jakoś jeżdżą, mimo to jak widzę co dzieję się w naszej beczce 9 tys l na tandemie przy porządnym skręcie to jednak powinna być oś skrętna. Jak Wy się na to zapatrujecie?

 

@Axial tridem na osiach nadążnych? Dziwne zestawienie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Przy bardzo niskociśnieniowej oponie i sztywnych osiach, opona bardzo się naciąga. Weź Robert pod uwagę, że im szersza i większa opona tym opór będzie większy, więc na miejscu zakręcić to będzie spory problem. wink.gif Sprawdzaliśmy N-218/P na oponach 11,5/80-15,3 na kostce, przy maksymalnym złożeniu Jaśkiem tylne opony znacznie przemieszczały się względem felgi. Fakt, że w Warfamie większy ciężar idzie na tylne koła. W stosunku do wyżej wymienionego gabarytu efekt na pewno mniejszy, przy większych parametrach efekt wizualny będzie znacznie bardziej dostrzegalny. smile.gif

Opublikowano

kolejny raz wychodzi sprawa ktora wielokrotnie poruszalem, nacisk nie jest wprost proporcjonalny do wspolczynnika przyczepnosci dla opon gumowych pneumatycznych i jest tak jak bob mowi :) .

 

poza tym ciezarowki nie jezdza po polach/lakach ;) .

Opublikowano

....

 

Co do osi skrętnych to są 2 rodzaje: nadążna i wymuszona. Nadążną trzeba blokować na transport i cofanie, a nadążną nie, jest połączona drążkami bądź hydrauliką z ciągnikiem. Oczywiście ta druga jest tańsza...

 

@Axial tridem na osiach nadążnych? Dziwne zestawienie.

 

Coś tu chyba nie zagrało ;)

Nadążna - koła ustawiają się samoczynnie pod wpływem sił działających przy skrętach - przy cofaniu muszą być prostowane i blokowane hydraulicznie ponieważ ustawiają się w odwrotną stronę.

Oś ze skrętem wymuszonym - kołami sterują siłowniki hydrauliczne poprzez układ który "odczytuje" tor ruchu ciągnika - przy cofaniu koła ustawiają się we właściwą stronę /rozwiązanie droższe/.

 

Tridem na 2 osiach nadążnych to standard.

 

PS. Panowie, kto ma taką moc niech wyłoni z tego temat o budowie i rodzajach układów jezdnych w przyczepach - szkoda "zaśmiecać" ten temat a przyczep tandemowych jest coraz więcej...

Opublikowano (edytowane)

nie, nie ma. Nie rozumiem polityki JD pod tym wzgledem, nie jest to taki duzy koszt aby to wykonac. Jednakze im wieksza ilosc oleju w skrzyniu to olej bedzie lepiej schlodzony.

 

Vario ma wieksze zapotrzebowanie na dobre chlodzenie czy sie myle?

 

mnie zaskakuje ze po pracy np. gruber po wyjeciu miarki z vario moge dotknac ja palcami i ma okolo 40 stopni

Edytowane przez statek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v